Oikeasti, ostatteko te aikuiset naiset itsellenne jotain H&M:n halppisrytkyjä?
Tuossa joku jo sitä ihmettelikin ja kyllä mäkin ihmettelen. Onhan he halpoja mutta myös helvetin rumia ja huonolaatuisia, ei sille mitään voi. Aika osuva kuvaus oli sekin kun joku tutkija totesi että H&M toi lutkapukeutumisen Suomeen. Ei kai ihan noinkaan ole, mutta oikeasti ne vaatteet ovat todella paskaa mitä siellä on.
Lapsille, joilla vaatteet kuluvat nopeasti, ymmärrän, mut aikuiset???
Joo ja ennenkun joku valopää vetää esille kateus- ja läskikortin, niin todetaan, että olen ihan normimitoissa (172 cm/62 kg) eli henkkamaukan koko L kyllä mahtuu mulle. Samoin mulla on rahaa vaatteisiin ihan riittämiin.
Kommentit (74)
Minusta hennesillä on kauniita vaatteita, mutta olenkin kaunis nainen ja kokoa xs ;)
Minusta kokoa L käyttävä on ihan oikeasti Lihava eikä ihme jos hennesin vaatteet ei istu. Sit täytyy varmaan ostaa jotain kalliimpaa kun on itsensä päästänyt tollaiseksi
että mistä niitä vaatteita kannattaa ostaa?
löytyy myös bisnes lookkiin..neuleet on nättejä,farkut ja tregginssit. Huppareita joskus ostan vapaa-ajalle ja ihan nättejä tuninka juttujakin olen löytänyt.
Minusta hennesillä on kauniita vaatteita, mutta olenkin kaunis nainen ja kokoa xs ;) Minusta kokoa L käyttävä on ihan oikeasti Lihava eikä ihme jos hennesin vaatteet ei istu. Sit täytyy varmaan ostaa jotain kalliimpaa kun on itsensä päästänyt tollaiseksi
Ihmiset ovat kuule myös eri pituisia.. Harva pitkä nainen on XS! Tai edes S. Itse olen M ja ihan sopiva.
kiinnostaisi tämä termi "lutkapukeutuminen". Mitä sillä oikein tarkoitat? Ja sehän ei ollut kukaan asiaan perehtynyt tutkija, vaan Hesarin kolumnisti, joka ei tosiaankaan ollut siinä kyseisessä kolumnissa parhaimmillaan.
Vähän ihmetyttää, että joku käyttää tuollaisia termejä, mutta selitä nyt, mitä sillä ajat takaa. Mikä on lutkapukeutumista? Ja jos esim. H&M-vaatteet edustavat paheellista lutkamaisuutta - kertoisitko muuten, mitä se tarkoittaa? - niin millaiset vaatteet sitten edustaisivat parempaa tyyliä, ja millä nimellä sitä kutsuisit?
ja edullisia sellaisia. Esim. 5 vuotta vanha neuletakki edelleen ihan priimaa (ollut kovasti käytössä), samoin yhdet housut käytössä 7 vuotta (vihdoin vähän rispaa) ja just ostin 14,90e maksaneen upean kauluspaidan, jota tarvin tiettyä tilaisuutta varten. Paikan trikoovaatteisiin en koske, en tee mitään sellaisilla onnettoman ohuilla trikoovaatteilla. Kunnolliset trikoopaidat ostan esim. Moment -liikkeestä.
ja seppälästä. Mulla sattuu olemaan aika pienet tulot, joten ei ole varaa maksaa mistään merkeistä, enkä juurikaan seuraa muotia. Käytän usein neuletakkeja ja farkkuja. Niitä saa ihan mistä vaan ja mieluiten ostan sieltä mistä saa halvimmalla.
Samoin ostan Lindexiltä, seppälästä yms. paikoista vaatteita.
Kuten myös kirppareilta ja teen itse(!) joitain vaatteita. xD
Ei v**** oikeasti. Kuka jaksaa kuluttaa aikansa miettimällä että miten joku "aikuinen" voi ostaa vaatteensa H&M:ltä tms. paikoista.
Itse en jaksa ymmärtää kuinka ihmisten elämä voi olla noin pinnallista...
(sille xs tyypille vielä: KAIKKI xs kokoa olevat ihmiset jotka tunnen, ovat pituudeltaan korkeintaan 160cm. Mulla on pituutta 179cm ja painoa 65kg ja olen aika hoikka, mutta xs-kokoa mun päälle ei saa, ne olisivat napapaitoja. Toki ne pitkän mallin topit esim. sopii, mutta jos puhutaan perusmalleista niin koon pitää olla se L.. Yleensä kun mennään sen 170cm yli pituuksissa niin koot on väliä M-XL.)
5-6 kiloa kun pudotat niin mahdut sinäkin H&M-vaatteisiin.
ja Lindexiltä ja KappAhlista myös. Silloin kun löytyy jotain sopivaa minun makuuni. Miksen ostaisi.
LOGG merkkiset vaatteet ovat olleet aika kestäviä ja niitä ostan mielelläni teineille.
Ostan toki muualtakin. Kappahlista, Modasta, Aleksi 13:sta, Sokokselta.
Sitä kun ei ostaessa voi tietää saako paskaa vai ei. Vasta pari pesun ja käytön jälkeen tietää, onnistuiko vai ei.
Viimeksi petyin raskaasti RIL`S merkin "laatu" vaatteeseen! Enää en sen merkkisiin sorru.
5-6 kiloa kun pudotat niin mahdut sinäkin H&M-vaatteisiin.
Ap on minua himpun pidempi ja muutaman kilon hoikempi eikä minuakaan voi parhaalla tahdolla sanoa lihavaksi tai edes tukevaksi =D
Olen esimerkiksi ostanut huppareita ja collegehousuja, joitakin neuleita ja yhdet farkut. Ihan hyvin nuo verkkarit kestävät sen mitä pitää treeneissä, pitkät topit ajavat myös asiansa paitojen alla. Villatakeissakaan ei ole valittamista.
Minä olen esimerkiksi löytänyt sieltä hyviä suoria housuja (farkkumaisia, kapeita malleja) 36 tuuman kinttuihini. Aika vaikea löytää mistään kalliimmista mallistoista, kun long-lahjetta ei suomalaiseen persjalkamaahan suuremmin tuoda. Aiankaan tänne periferiaan. Vyötärö mulla on tuumissa 30, hameissa koko 38/40. Pituutta liki 180.
kas kun H&M:lläkin on hyvin monenlaisia ja hyvin monenlaatuisia vaatteita. Pitää vaan osata valita ne joissa laatu on parempaa ja ne joissa on hyvät leikkaukset jotka sopivat omalle vartalolle.
H&M tekee myös paljon perusvaatteita joissa laatu on riittävän hyvä, ts. kestävät hyvin vuosienkin käyttöä. Mulla on esim. paljon yksivärisiä perus-t-paitoja, jotka ovat pitäneet muotonsa ja värinsä nyppyyntymättä jo vuosia (ainakin 5 v). Värinkestävyyden tiedän esim. siitä että kun olen ostanut uuden mustan paidan ja verrannut sitä vanhaan, ei värieroa näy.
H&Mstä löytää välillä ihan hyvää peruskamaa, kun tosiaan katsoo mitä ostaa. T-paitojakin on siellä monenlaisia, mutta ne vägän paksummat (LOGG:n?) on äärettömän hyviä. Malli on vielä kivan pitkä ei paljas selkä vilku.
Ostelen myös kalliita "merkkivaatteita", mutta tarpeen mukaan myös HM:stä, jos kivaa löydän.
Enkä syyttäisi ko. ketjua lutkamuodin Suomeen tiomisesta. Ihmiset itse ostavat ja pukevat vaatteet päälleen. Musiikkivideot on varmaan ollut aikoinaan iso vaikuttaja nuorison pukeutumiseen.
En Ap:n kaltaisten mielipiteiden takia vaan firman eettisyyden tai lähinnä sen puutteen takia. Olot tehtailla, joilla kankaat värjätään, ovat epäinhimilliset. Varsinkin musta väri ja siis mustat vaatteet ovat pahimmat. Värjäävät talsivat värjäysvedessä paljain jaloin ja ilman hengityssuojia. Sairastuen tietenkin. Vertaa esim. Dylon-nappiaväriä ja sillä värjäämistä.
Menisittekö itse paljuun, jossa on tuota väriaine-nestettä ja hengittäisitte värjäyshöyryjä?
Minä olen esimerkiksi löytänyt sieltä hyviä suoria housuja (farkkumaisia, kapeita malleja) 36 tuuman kinttuihini. Aika vaikea löytää mistään kalliimmista mallistoista, kun long-lahjetta ei suomalaiseen persjalkamaahan suuremmin tuoda. Aiankaan tänne periferiaan. Vyötärö mulla on tuumissa 30, hameissa koko 38/40. Pituutta liki 180.
t. 168 cm, lahkeen pituus 35"
En Ap:n kaltaisten mielipiteiden takia vaan firman eettisyyden tai lähinnä sen puutteen takia. Olot tehtailla, joilla kankaat värjätään, ovat epäinhimilliset. Varsinkin musta väri ja siis mustat vaatteet ovat pahimmat. Värjäävät talsivat värjäysvedessä paljain jaloin ja ilman hengityssuojia. Sairastuen tietenkin. Vertaa esim. Dylon-nappiaväriä ja sillä värjäämistä. Menisittekö itse paljuun, jossa on tuota väriaine-nestettä ja hengittäisitte värjäyshöyryjä?
Luuletko että Stokkan sisäänostajat sen enempää tsekkaavat valmistusketjua? Eettisesti parasta olisi ostaa vain käytettyjä vaatteita.
esim mulla on yksi musta pitkä jakku, joka on hyvää kangasta ja kestänyt kohta 10v. Muutamia paitapuseroita ja treenihousuja olen myös ostanut sieltä ja kestävät sen minkä pitääkin. Mulla kainot menevät paidoista nopeasti keltaiseksi eikä enää puhdistu, joten en hirveän kalliita paitoja viitsi ostaa kuin juhlakäyttöön.
mutta suurimman osan vaatteistani ostan halpisketjuista. Eniten ostan KappAhlista ja LIndexiltä.
Rumia? Helvetin huonolaatuisia? Todella paskaa?
Jos muoti on mielestäsi rumaa, niin sehän on sun mielipiteesi. Jos kaikkien sesonkien kaikki muoti on rumaa, niin - no, sulla on edelleen oikeus mielipiteeseesi.
Huonolaatuisia? Miten se määritellään? Ei mulla vaatteet kulu puhki tai nyppyynny. Puuvilla kauhtuu lukuisissa pesuissa, mutta niin se tekee ostohinnasta riippumatta. Sekoitekankaat pitävät värinsä vuodesta toiseen. Elastaani taas materiaalina väsyy, joten joustokangaskamppeet joutuu ostohinnasta riippumatta uusimaan usein.
Jos kangas näyttää nätiltä ja se laskeutuu nätisti, niin se riittää minulle. :)
Lahkeet ja suorien puseroiden helmat ompelen aina itse itselleni parhaaseen mittaan. Mekoista joudun yleensä aina jostain kohdin sivusaumasta ottamaan sisään, kun ei kropalleni taideta ihan täydellistä mekkoa valmiina valmistaa. Pienillä trimmaamisilla halpisvaatteista saa tuunattua tosi istuvia.
Ja juu, mulla on stylisti ja ostan vain hänen ehdottamansa kaltaisia vaatteita. (Etsin itse ideoita vastaavat kaupoista.) Minulle se on ollut paras tapa säästää vaateostoksissa. On huippua, kun kaikki vaatteet on käytössä ja yhdistely on helppoa. Ennen mulla oli kaksi kertaa enemmän vaatteita kuin nyt, mutta ei silti mitään päällepantavaa. :)