Onko järkeä mennä osa-aikatyöhön, jos rahaa jää käteen vain 200 euroa nykyistä enemmän?
Tai vähän vähemmän, kun laskee mukaan työmatkakulut.
Kommentit (192)
Jos mulle jäis käteen vaikka 150 euroa enemmän kuussa, niin kyllä mä ainakin menisin. Minusta se on aika paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään työpaikka lounaisiin menee tuo 200€/kk + auton kulut/bussikortti niin kyllä miinukselle menee.
Miksi tarttis käydä jollain lounaalla kun työpäivä on niin lyhyt, osa-aikainen? Menee ja syö kotonaan.
Entä jos työpaikka on 50km päässä kotoa ja sinne ei pääse kuin bussilla, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin työlounas ravintola.
Kaupoissa myydään pieniä kylmälaukkuja, niissä voi kuljettaa ja säilyttää eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, minulle 200 euroa on rahaa, yllättävän paljon rahaa
Onko se niin paljon, että haluaa uhrata 30 tuntia viikottain työntekoon ilman taukoja?
Ap
30 tuntia tekee kuusi tuntia päivässä, johon kuuluu vähintään 10 minuutin tauko. Toiset tekee 40 tuntia viikossa, yhteensä taukoja päivässä 20 minuuttia
Ei osa-aikatyötä tehdä tasaisesti. Se voi olla vaikka 8 tuntia yöllä ja 4 tuntia kolmen päivän päästä. Olen tehnyt 9-17 -työaikaa toimistossa ja osa-aikatyötä kaupassa. On paljon helpompaa mennä "silmät kiinni" rutiinilla päivästä toiseen samalla kaavalla ja levätä viikonloput, kuin pompata joka päivä uuteen moodiin, oli joulu tai juhannus. Myös pitkät vapaat on kamalia, jos tietää, että niiden jälkeen vedetään täysillä 9 pitkää päivää kamalaa tahtia kamalassa ruuhkassa. Ei niitä osa-aikaisia palkata hiljaisiin päiviin, vaan niihin ruuhkariuhtaisuihin. Välillä menee vapaapäivät vaan oikeasti levätessä kotona tai aikaeroista tasoittumiseen, kun ne työvuorot vaihtelee aikaisesta aamusta (klo 5 tai 6) iltavuoroon (klo 23 asti) tai jopa yövuoroon (esim. ennen juhannusta hyllyjentäyttöä yöttömässä yössä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa kuukauden ruuat.
Saa jos jaksaa vaan työpäivän jälkeen vielä tehdä ruokaa. Mulla ainakin on ruokakulut kasvaneet aina töissä ollessa, kun olen väsyneenä tehnyt jotain pikaratkaisuja.
Ap
Kuinka raskasta työtä olet tehnyt? Moni meistä käy päivät töissä, hoitaa kodin, muksut ja mahdolliset lemmikit, harrastaa, tekee pihatyöt ja mahdollisesti huolehtii myös iäkkäistä vanhemmistaan, eikä vingu väsymystä.
Tosi hyvä, jos sulla terveys kestää. Mulla on aina ollut sydämessä jotakin häikkää ja väsyin jo nuorena, jos harrastin liikuntaa. Loppupäivän olin aina ihan naatti. Sydäntä ei ole vielä näin keski-iässäkään suostuttu tutkimaan kunnolla, va
Sydänvika jota ei ole suostuttu tutkimaan?
Vaikea sanoa, mikä siinä on vikana, kun ei ole suuremmin tutkittu. Rytmihäiriöt sentään on havaittu, mutta siihenkin suostuivat vasta, kun olin keski-ikäinen. Esim. verenpainetta alentavat lääkkeet eivät sovi pumpulleni ollenkaan, eivät myöskään ADHD-lääkkeet. Ne kuormittavat sydäntä todella paljon. Eli jotakin vikaa sydämessäni on.
Onko koko loppuelämä oltava köyhä, työtön, toimeentulotuella, asuttava metri kertaa metri asunnossa eikä saa poistua kotoa paitsi korkeintaan kauppaan eikä mieluiten sinnekään vaan pitäisi woltata? Lisäksi pitää asua maantasolla, ilman turvalukitusta ja naapurissa asuu pelkkiä vakoojia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään työpaikka lounaisiin menee tuo 200€/kk + auton kulut/bussikortti niin kyllä miinukselle menee.
Nähtävästi tuet ovat edelleen liian hyvällä tasolla, jos on varaa valita, että tienaako oman elantonsa vai eikö se kannata.
Jos työnteko vie budjetin miinukselle, niin ei se kannata, vaikka tuet otettaisiin pois.
Kaikkein kauheinta on istua 8-9 tuntia päivässä töissä + 2-3 tuntia autossa ruuhkassa. Kroppa ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös hallinostimia.
Kuuma ja kostea tila elintarviketeollisuudessa? 25kg raaka-ainesäkit? Ei ole teurastamo, tuskin palvaamakoon, eikä ainakaan leipomo.
Mikähän sun ongelma nyt on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa jos jaksaa vaan työpäivän jälkeen vielä tehdä ruokaa. Mulla ainakin on ruokakulut kasvaneet aina töissä ollessa, kun olen väsyneenä tehnyt jotain pikaratkaisuja.
Ap
Asia on harvinaisen selvä AP:
et ole töihin menossakaan tuolla asenteella!! Lasket itsekkäästi vaan omia saataviasi: Ei ihme että 4 miljardia menee kaltaisiesi maksamiseen vuodessa !
On, sillä mitä pidempään olet työttömänä sitä epäilyttävämmältä se näyttää työnantajien silmissä ja sitä vaikeampi sinun on työllistyä. Vaikka se ei sinua rahallisesti hyödytä estää se ainakin sen, ettet näytä työnantajien silmissä ihan luuserilta joka ei ole saanut edes hanttihommia.
Koko loppuelämä pitää olla työtön ja pitää lukea aamusta yöhön 7 päivånä viikossa 7-23 vauva-palstaa, ylilautaa ja suomi24-palstaa ja otettava pelkkää vittuilua vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla voi syödä myös omia eväitä. Eli sitä samaa ruokaa mitä söisi myös siellä sohvalla maatessa. Ei tule yhtään sen kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös hallinostimia.
Kuuma ja kostea tila elintarviketeollisuudessa? 25kg raaka-ainesäkit? Ei ole teurastamo, tuskin palvaamakoon, eikä ainakaan leipomo.
Sokerituotteita pakatessa ja sekoittaessa (mm. hillosokerissa laitettiin vajaa tonni sokeria ja parisen kiloa hyytelöaineita) oli 25 kg painoisia laatikoita ja sitten myös 50 kg painoisia säkkejä. Naisena en olisi saanut liikutella noita ollenkaan, mutta eihän siinä joka kerta viitsinyt hakea jotakuta miestä paikalle. 25 kg jaksoin nostaa ja 50 kg siirtyi lattialla hiissaamalla, kun itse kuitenkin painoin reilut 60 kg.
En muista, että tehdassalissa olisi ollut jäähdytystä.
-eri
Riippuu työstä. Jos on kiva työ, niin se käy harrastuksesta. Jos jää vielä pari sataa käteen, niin sehän on mahtavaa.
Nimim. itse lähinnä harrastelen töiden tekemistä - enintään 20 tuntia viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asia on harvinaisen selvä AP:
et ole töihin menossakaan tuolla asenteella!! Lasket itsekkäästi vaan omia saataviasi: Ei ihme että 4 miljardia menee kaltaisiesi maksamiseen vuodessa !
Haluaisin kokoaikatyön, josta saatavan palkan lisäksi ei tarvitsisi anella mitään etuuksia. Totta helvetissä lasken saataviani, etten kuole nälkään ja saan vuokrani maksettua.
Ap
Tuet ovat liian hyvät jos 200€ on sinulle mitätön raha. Jos teet töitä niin se laskee myös veroprosenttiasi joten sinulle jää enemmän käteen myös tuista.
Vierailija kirjoitti:
On, sillä mitä pidempään olet työttömänä sitä epäilyttävämmältä se näyttää työnantajien silmissä ja sitä vaikeampi sinun on työllistyä. Vaikka se ei sinua rahallisesti hyödytä estää se ainakin sen, ettet näytä työnantajien silmissä ihan luuserilta joka ei ole saanut edes hanttihommia.
Mutta työnantajiahan on käsketty olla palkkaamatta ketään ja olla lukematta hakemuksia. Korkeintaan hämäyksen vuoksi voi haastatella muodon vuoksi mutta silloinkin pitää etsiä haastateltavasta tietoa somesta, ketä tykkää facessa, ketä on kavereinafacessa jne. ja käsketty sanoa suoraan että et sinä tänne halua töihin.
Mä teen 4h etätöitä koneel, sit meen navetal, peltohommiin tai mettätöihin. Joskus väsyttää, joskus ei, joskus taas ihan hitost. Harrastuksiin ei kyl jää aikaa ja voimii paitsi koirie kans käyn lenkil ja kaks kertaa viikos koulutukses. Tää on mun elämää ja hyvää sellast. Eipähä o tekemise puutetta eikä kerkii tympäytymää. Sitä ku on pennust lähtie oppinu työntekoo niin näin aikuisenaki se on itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuinka raskasta työtä olet tehnyt? Moni meistä käy päivät töissä, hoitaa kodin, muksut ja mahdolliset lemmikit, harrastaa, tekee pihatyöt ja mahdollisesti huolehtii myös iäkkäistä vanhemmistaan, eikä vingu väsymystä.
Tosi hyvä, jos sulla terveys kestää. Mulla on aina ollut sydämessä jotakin häikkää ja väsyin jo nuorena, jos harrastin liikuntaa. Loppupäivän olin aina ihan naatti. Sydäntä ei ole vielä näin keski-iässäkään suostuttu tutkimaan kunnolla, va
Ei ole mitään häikkää, muualla kuin korvien välissä. Koita liikkua niin ei väsytä. Terveisin varhaisen repolarisaatio diagnoosin saanut
Kyllä mulla on sydämessä oikeasti häikkää, kun kerran tietyt lääkkeet aiheuttavat sydänvaivoja, hyvin pahojakin.
Liikkuminen ei ole koskaan vähentänyt väsymystä. Aina olen ollut uupunut fyysisen ponnistelun jälkeen loppupäivän. Vaikka olisi kuinka hyvä kunto ollut.
Minä venyin juuri sen verran kuin oli pakko, vammainen lapsi ei ole varsinaisesti valinta. Ja vittuilen tasan tarkkaan vain tuollaisille munattomille ja selkärangattomille alisuoritujille kuten ap ja ilmeisesti sinä.