Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä osa-aikatyöhön, jos rahaa jää käteen vain 200 euroa nykyistä enemmän?

Vierailija
25.06.2025 |

Tai vähän vähemmän, kun laskee mukaan työmatkakulut.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos olet ollut työtön. Eikö tuossa tapauksessa ole mahdollisuus saada soviteltua työttömyystukea? Työkokemus, ahkeruus, joustavuus ja luotettavuus auttavat hyvässä lykyssä saamaan lisää työvuoroja ja jopa vakituisen työpaikan. Toivottavasti kohdallasi käy näin.

Sovitellun päivärahan kanssa jää juuri tuo 200 euroa enemmän, asumistuki myös pienenee tuon 200 euroa.

Ap

Kusipää provo pisti taas paska jankutuksen pystyyn.

Vierailija
22/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä saa kuukauden ruuat.

Saa jos jaksaa vaan työpäivän jälkeen vielä tehdä ruokaa. Mulla ainakin on ruokakulut kasvaneet aina töissä ollessa, kun olen väsyneenä tehnyt jotain pikaratkaisuja.

Ap

Kuka väsyy 30h osa-aikatyöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa jos jaksaa vaan työpäivän jälkeen vielä tehdä ruokaa. Mulla ainakin on ruokakulut kasvaneet aina töissä ollessa, kun olen väsyneenä tehnyt jotain pikaratkaisuja.

Ap

Kuinka raskasta työtä olet tehnyt?  Moni meistä käy päivät töissä, hoitaa kodin, muksut ja mahdolliset lemmikit, harrastaa, tekee pihatyöt ja mahdollisesti huolehtii myös iäkkäistä vanhemmistaan, eikä vingu väsymystä.

Vierailija
24/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään työpaikka lounaisiin menee tuo 200€/kk + auton kulut/bussikortti niin kyllä miinukselle menee.

Miksi tarttis käydä jollain lounaalla kun työpäivä on niin lyhyt, osa-aikainen? Menee ja syö kotonaan. 

Vierailija
25/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannatko sinä koko päivän sementtisäkkejä, kun kuudessa tunnissa väsyt noin pahoin? Ainahan voi kokkailla viikonloppuna tulevan viikon ruuat.

25 kg raaka-ainesäkkejä nostellessa ja koko päivän (vuorotyössä vielä!) edestakaisin kuumassa ja kosteassa tilassa juoksennellessa kyllä väsyy. Tuo kyseinen työ ei ole onneksi yhtä rankkaa, mutta vaatii koko työvuoron ajan seisomista.

Ap

Vierailija
26/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos olet ollut työtön. Eikö tuossa tapauksessa ole mahdollisuus saada soviteltua työttömyystukea? Työkokemus, ahkeruus, joustavuus ja luotettavuus auttavat hyvässä lykyssä saamaan lisää työvuoroja ja jopa vakituisen työpaikan. Toivottavasti kohdallasi käy näin.

Sovitellun päivärahan kanssa jää juuri tuo 200 euroa enemmän, asumistuki myös pienenee tuon 200 euroa.

Ap

No, itse teen vähemmän tunteja ja kannattaa enää pelkästään lomarahojen takia koko touhu. Ja se hyöty on ettei joudu johonkin toimenpiteisiin kuten kokonaan työttömänä. Muita hyötyjä en näe.

Vierailija
27/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kusipää provo pisti taas paska jankutuksen pystyyn.

Mitä raivoat? Noin se valitettavasti menee.

Ap

Vierailija
28/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä vaan...suosittelen..

Vierailija
29/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen kautta työllistyt nopeasti parempipalkkaiseen työhön, niin kannattaa. Sen sijaan tuollaiseen pitemmäksi aikaa jumiutuminen ei ole kannattavaa.

Vierailija
30/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka raskasta työtä olet tehnyt?  Moni meistä käy päivät töissä, hoitaa kodin, muksut ja mahdolliset lemmikit, harrastaa, tekee pihatyöt ja mahdollisesti huolehtii myös iäkkäistä vanhemmistaan, eikä vingu väsymystä.

Sunlaisten kommentoijien takia sitä väsyttääkin tänä päivänä. Päivästä toiseen kun kaltaisiasi piilouhriutujia tapaa niin mielenterveys on koetuksella.

Vierailija
31/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko sopimuksessa vakio työtunnit, jos taattu tuo 30 tuntia, niin aina parempi. 

Soviteltua ei tule kelasta pariin kuukauteen, eli jos sinulla on varaa olla pari kk ilman rahaa ja elää niin, niin harkitsisin.

Onko osa-aikainen alaltasi? Jos on, niin sekin puoltaa harkitsemista, mutta rahan takia osa-aikaista ei kannata valita. Miinukselle tulet jäämään. Jos tästä työstä mahdollista saada oman alan kokoaikainen, niin sekin puoltaisi harkitsemista.

Vierailija
32/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Tyhjä kohta CV:ssä ei ole hakijalle eduksi. Työnantaja arvostaa ahkeruutta, ei lorvailua.

Vierailija
33/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta.

Hyviä puolia: 

Helpompi usein saada 'työssäolevana' uusi (parempi) työpaikka, eikä tule pitkiä aukkoja CV:hen.

Aika usein työntekijät palkataan firman sisäisen haun kautta, jos saa osa-aikahommilla jalan oven sisään, voi hyvällä tuurilla saada täysipäiväisen työn kun sellainen joskus tulee tarjolle. Kaikkia työpaikkoja ei ilmoitella missään, vaan rekrytään suoraan 'tutuista' tekijöistä.

200€/kk tekee 2400€ vuodessa, ihan mukava summa rahaa.

Aika usein työpaikoilla on jonkinlaisia työsuhde-etuja, jos sellaisia mitä muutenkin tarvitsee/käyttää, niiden kautta voi hyötyä/säästää. Voi olla työpuhelinta, alennusta ruokakaupasta, ilmainen kuntosali, liikuntasetelit, maksuton työterveys jne.

Huonot puolet:

Käteen ei välttämättä jää noinkaan paljon, esim. työmatkakulut kannattaa huomioida.

Riippuen työnluonteesta, saattaa myös muuhun mennä enemmän rahaa. Esimerkkinä vaatetus/meikit, jos on "työasu" firman puolesta ja voi olla vaikka miten homsuisena =ei mene yhtään. Sitten taas esim. ravintolassa voi olla vaatimuksena esim. mustat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja 'siisti' olemus, joka saattaa vaatia ostamaan sopivat vaatteet ja panostamaan vaikka meikkivoiteeseen (mitä sitten ajan mittaan kuluu/pitää aika ajoin uusia)

Vierailija
34/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, minulle 200 euroa on rahaa, yllättävän paljon rahaa

Onko se niin paljon, että haluaa uhrata 30 tuntia viikottain työntekoon ilman taukoja?

Ap

On. Myös eläkettä kertyy kun käy töissä. 

Ei ole mun kohdalla enää oleellista, kun eläkekertymä jää joka tapauksessa todella pieneksi.

Ap

Vierailija
35/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa järkevältä. Vähän toki riippuu työstä. Minä menisin. Saa vähän lisää rahaa, mutta samalla myös vapaa-aikaa jää mukavasti jäljelle, kun on vain osa-aikatyö.

Vierailija
36/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Riippuu siitä, onko kyse kevyestä toimistotyöstä vai pianoihin erikoistuneesta muuttofirmasta.

Vierailija
37/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannatko sinä koko päivän sementtisäkkejä, kun kuudessa tunnissa väsyt noin pahoin? Ainahan voi kokkailla viikonloppuna tulevan viikon ruuat.

25 kg raaka-ainesäkkejä nostellessa ja koko päivän (vuorotyössä vielä!) edestakaisin kuumassa ja kosteassa tilassa juoksennellessa kyllä väsyy. Tuo kyseinen työ ei ole onneksi yhtä rankkaa, mutta vaatii koko työvuoron ajan seisomista.

Ap

Onpa mielenkiintoinen työ.  Eikö käytössä ole ollut trukkia, haarukkavaunua tai edes kottikärryjä?  Kuuma ja kostea tila, siis olet ollut töissä kasvihuoneilla.  Eikö siellä ole ollut muuta työtä kuin turvesäkkien edestakaisin kanteleminen?  

Vierailija
38/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä ainakin väsyin jo 27 h osa-aikatyössä. Toki väsymys iski yleensä niinä päivinä, kun oli pakkasta. Jaoin postia ja vaikka olinkin autossa, pakkanen väsytti silti.

Vierailija
39/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vähemmän käteen osa-aikatyöläisenä kuin jos olisin ollut vain tuilla ilman omaisuutta. Mutta työstä sain työkaverit, yhteisön ja kokemusta ja nyt oon parempipalkkaisissa töissä. 

Vierailija
40/192 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään työpaikka lounaisiin menee tuo 200€/kk + auton kulut/bussikortti niin kyllä miinukselle menee.

Mene julkisella ja ota eväät kuten jokainen muukin järkevä ihminen näillä tuloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi