Menisitkö kyläilemään?
Menistikö kyläilemään, vaikka et olisi varma, oletko toivottu vieras? Minä olen parhaillaan sellaisessa tilanteessa. Toisella paikkakunnalla asuva ystävä on jo muutaman vuoden ajan pyytänyt kylään, ja tänä kesänä vastasin myöntävästi. Ehdotin viikkoa ja päivää, joka sopisi minulle parhaiten, ja kerroin, mihin aikaan täältä päin lähtevä juna olisi heidän asemallaan. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Viestittelimme tästä juhannuksen alla sähköpostin kautta. Koen tilanteen kiusalliseksi ja olen alkanut miettiä, että pitäisi varmaan kehittää jokin tekosyy, jonka varjolla perua koko visiitti.
Kommentit (19)
En menisi. Pitää tulla selkeä kutsu kylään.
Älä mene. Sinun ei tarvitse edes perua, koska vahvistusta ei ole tullut. Toivottavasti et ostanut junalippua.
Kiitokset vastauksista. Ostin kyllä jo junaliput, koska mitä aikaisemmin ne ostaa, sitä halvemmalla ne saa, mutta peruutuslisällä eli voin perua liput ja menetän vain jotain kympin verran. Ystävä on siis jo usean vuoden ajan kutsunut kesäpaikalleen, mutta ei ilmeisesti ole ollut tosissaan.
ap
En menisi. Kyläkutsu on saattanut olla teoreettinen, ja kun nielaisit syötin, "ystäväsi" menikin paniikkiin. Raukkamaista. Ja sinulla huono pelisilmä kun et tajunnut ettei hän ollut tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Kyläkutsu on saattanut olla teoreettinen, ja kun nielaisit syötin, "ystäväsi" menikin paniikkiin. Raukkamaista. Ja sinulla huono pelisilmä kun et tajunnut ettei hän ollut tosissaan.
No en todella tajunnut, että ei ollut tosissaan. Inhottavaa tuollainen. Itse en toimisi noin.
ap
Helpointa olisi, jos yhden tapaamisajan sijaan olisit tarjonnut vielä toisenkin ajankohdan. Se on sinulta aika ehdotonta, joka vaatii ainakin hyvän selityksen miksi kesässä eivät muut ajankohdat enää sovi. Nyt se tuttusi on ehkä yhtä vaivautunut, jos se sinulle sopiva ajankohta ei käykään hänelle, ja miettiä siihen vastausta vaikuttamatta hankalalta.
Anna hänelle aikaa miettiä vastausta. Kyse ei taatusti ole siitä, etteikö hän halua tavata sinua, vaan ehkä juuri sitä että 1. raivaa muut menot tieltään sinun tapaamisesi vuoksi 2. manaa ehdotuksesi tiukkuutta 3. miettii, miten kirjoittaisi kauniin vastauksen ettei se sovi hänelle ja kuitenkin olisi kiva tavata.
Sillälailla jännästi kun tekisi ja mielellään ennen lippujen ostamista, että soittaisi ja juttelisi asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei ole tosissaan kutsunsa kanssa sen saa helposti selvitettyä ehdottamalla useampia ajankohtia, jolloin voisi tavata. Jos mikään ei sovi tietää 99% varmasti, ettei toinen ole ollut aidosti kutsussaan. Muussa tapauksessa jäisin odottamaan vielä ja koettaisin ymmärtää, että kesän pituisessa kolmen kuukauden ajanjaksossa olisi mahdollisuus miettiä paria muutakin tapaamispäivää kuin vain yhtä päivää.
Pitää käyttää psykologista silmää, eikä heti ajatella mustavalkoisesti.
Juhannuksen alla = vajaa viikko. Kesäaikaan ihmisillä voi olla vaikka mitä muutakin tekemistä, voi olla esim. mökillä, jossa on huonot yhteydet. Mistä helkkarista on oikein kehkeytynytkään hermoheikkojen sukupolvi? Jätä sinäkin välillä nämä ns älylaitteet jonnekin hornan tuuttiin ja käytä omia aivojasi.
Aloittaja ajattelee nyt omilla aivoillaan. Kutsuttiin kylään ja aloittaja päätti päivämäärän, kysymättä kutsujalta sopiiko se. En minäkään tuohon vastaisi. Ei kaikki pyöri sinun nappasi ympärillä.
Hyvä kommentti tuo "teoreettinen kusu" :)
Itse joskus hönössä soitin sukulaiselle ja esittivät kyläkutsun, lupasin mennä. Sittempä ei ollutkaan lähtijäksi. Tarkalleen en muista, mistä johtui, että peruin lupauksen (tuliko jotain tärkeämpää, oliko rahat vähissä vai eikö vaan huvittanut). Joka tap. suuttuivat siitä, kun en mennyt (menin kyllä sitten myöhemmin, pitemmän ajan kuluttua).
Olin jotain 25-35v. (nyt kohta 60) Sen jälkeen en ole koskaan luvannut mennä, jos en pysty pitämään lupausta = jos ei vaan huvita. Heidän poika oli luvannut (hönössä?) mun isälle tulla käymään, ei ollut tullut, ei perunut tuloaan, eikä sen jälkeen koskaan enää soittanut. Sanoin, iskälle, et minä lopetin nuo jutut jo tuossa 25-35-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti tuo "teoreettinen kusu" :)
Itse joskus hönössä soitin sukulaiselle ja esittivät kyläkutsun, lupasin mennä. Sittempä ei ollutkaan lähtijäksi. Tarkalleen en muista, mistä johtui, että peruin lupauksen (tuliko jotain tärkeämpää, oliko rahat vähissä vai eikö vaan huvittanut). Joka tap. suuttuivat siitä, kun en mennyt (menin kyllä sitten myöhemmin, pitemmän ajan kuluttua).
Olin jotain 25-35v. (nyt kohta 60) Sen jälkeen en ole koskaan luvannut mennä, jos en pysty pitämään lupausta = jos ei vaan huvita. Heidän poika oli luvannut (hönössä?) mun isälle tulla käymään, ei ollut tullut, ei perunut tuloaan, eikä sen jälkeen koskaan enää soittanut. Sanoin, iskälle, et minä lopetin nuo jutut jo tuossa 25-35-iässä.
kusu po. kutsu, tietenkin :)
- sama
Et kysynyt sopiiko ne päivät hänelle?
Jotenkin niin hemmetin vaikeaa tuntuu joillekin olevan viesteihin vastaaminen nykyisin.
Mä vastaisin vielä siihen mun viimeisimpään vastaukseeni, että "oletan, ettei tämä ehdottamani ajankohta passaa? Ehdota jotain muuta ajankohtaa, jos kutsu on vielä voimassa." enkä oikeastaan muuta.
Kyllä ne päivät pitää ensin yhdessä sopia. Ei kai hän siellä ole vain sinua odottamassa. Pakko olla provo, jos junaliputkin jo ostit.
Kyllä hän on varmaan ollut kutsun kanssa tosissaan, mutta erikoista vastata nyt noin, että ilmoittaa yhden päivän ja kellon ajan milloin tulee. Olisi pitänyt yhdessä sopia. En ihmettele, että ei ole vastannut mitään. Hämmentävää näin ulkopuolisestakin.
Eihän kutsuja tarkoittanut, että ap sinä valitset ajankohdan kyläilyyn. Että hänelle olisi mikä tahansa ajankohta kesässä sinulle varattu.
Olisit kysynyt, että käykö kutsujalle tämä ajankohta.
Nythän se ei käy, kun vastausta ei ole tullut.
Peru matkalippusi.
Jos ei mitään kuulu, niin se on jo lähtökohtaisesti kielteinen vastaus. Ei siis tarvitse erikseen perua mitään.