Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok, jos mies lähtisi kaverinsa polttareihin kahdeksi viikoksi ulkomaille?

Vierailija
25.06.2025 |

Ilmoitti eilen, että liput ja majoitukset ja muut on jo varattu, eikä ole enää mahdollista peruuttaa. Oli myös kysynyt töistä vapaata jo tuota reissua varten. Toki olen sitä mieltä, että miehellä pitää olla kavereita ja omaa elämää, mutta tuollaisen ratkaisun tekeminen minulta kysymättä tuntuu oudolta silti.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä miestäni pidättele. Hän on vapaa ihminen menemään. Mutta oma ukkoni tietää, jos hän tekisi minulle noin, niin en jäisi kotiin odottelemaan. 

Vierailija
22/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On OK.

Mutta kertoisi jotain ikävää minusta, jos mies ei haluaisi puhua asiasta etukäteen. Olisinko sellainen pirttihirmu, joka estää miestä elämästä vai olettaisiko hän, että menisin kertomaan polttareista itse sankarille, jolla todennäköisesti joku taustalla hoitaa niin loma-anomukset kuin varmistaa passin, jotta polttarit pysyy yllätyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko oikeasti jäädä parisuhteeseen tuollaisen äijän kanssa? 

Vierailija
24/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo olisi  törkeää ettei ole kysynyt ja jutellut etukäteen asiasta. Jos ollaan yhdessä niin isoista asioista puhutaan ennen päätöstä. Jos teillä on lapsia niin tuo olisi jo todella törkeää.

Mitä siihen tulee olisinko päästänyt oman mieheni niin riippuu monesta tekijästä. Jos mies olisi ehdottanut tuota silloin kun meillä monta pientä lasta niin en olisi suostunut vaan ennemmin vaikka ero. Silloin oli ok että mies kävi 1-2 iltaa vuodessa viihteellä. Itse kävin vielä vähemmän ja kun mies oli kerran hoitanut pari tuntia itkeviä lapsia iltayöstä niin soitti minut tyttöjen reissulta kotiin. Selitti että koko ajan joku itkee. Minä olin hämmästynyt että niin sellaista se on nekin yöt kun sinä olet viihteellä. En yleensä kerkeä nukkua lainkaan vaan kuljen huoneesta toiseen lohduttamassa itkeviä lapsia (kaikilla paljon allergioita, astmaa ym). Sen jälkeen mies ei käynyt viihteellä ennenkuin huomautin muutaman vuoden kuluttua että pärjään jo lasten kanssa yksinkin illan hyvin.

Jos polttarireissu esim miehen kotimaahan niin ok. Tai jos polttarireissu liittyisi nimenomaan johonkin kaveriporukan järkevään harrasteeseen niin voisi olla ok. Mutta pelkkä kahden viikon ryyppyreissu ei iskisi. Oikeastaan jos mies haluaisi lähteä sellaiselle niin arvomme olisivat liian erilaiset yhteiseen elämään.

Vierailija
25/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman menee överiksi polttareiden budjettti. Ihmettelen miestäsi, miksi on valmis satsaamaan rahallisesti pelkkiin polttareihin noin paljon. Viikonloppureissun ymmärtäisin, mutta kaksi viikkoa on kyllä pitkä aika polttareissa. Käytännössä kännäämistä koko aika. Ja varmasti osalla porukasta sitten niitä pettämisiäkin. 

Vierailija
26/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaaseenko?

Vierailija
27/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olisi ok. Tällaiset asiat ovat meidän perheessä ilmoitusasioita, eikä niihin tarvitse aikuisen ihmisen kysyä keneltäkään lupaa. Asiasta toki ilmoitetaan tarpeeksi etukäteen, jotta toinen aikuinen voi sumplia mahdolliset lastenhoitokuviot yms. 

Lähtisin itsekin mielelläni ulkomaille kahden viikon polttareihin kaveriporukassa.

Huoraamismatka selvästi 

Vierailija
28/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sun pitää antaa toisen mennä ja luottaa toiseen. Jos se on kerta hyvä kaveri. Se on sit srn ajan murhe jos jotain peruuttamatonta tapahtuu. Ei ketään voi omistaa. Jos sua rakastaa niin ei petä. Jos ei niin ei. 

Vierailija
29/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen tieto uupuu edelleen, että mikä mies? Aviomies, onko lapsia jne...Siitähän tuon törkeys riippuu. Jos siis eri osoitteessa asuva poikaystävä niin ok. Jos avo/aviomies ilman lapsia niin puolitörkeä juttu kuitenkin  ja jos pieniä lapsia niin ei mitenkään hyväksyttävä.... 

Vierailija
30/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai reissuun saa lähteä, mutta kyllä se kerrotaan ennen matkan järjestämistä ihan jo senkin vuoksi, että jos puoliso on suunnitellut siihen jotain. Ei perheessä noin vain puoliso lähde kotoa kahdeksi viikoksi etukäteen sopimatta. 

Vierailija
31/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki olisi ok jos haluaisi lähteä. Tosin en osaa edes kuvitella sellaista vaihtoehtoa, että kertoisi minulle asiasta vasta tuossa vaiheessa. Tai oikeastaan edes sitä, että lähtisi tuollaiselle reissulle noin pitkäksi aikaa.

Halusi välttää draamaa ja itkupotkuraivareita, joita ap:n kanssa olisi kuitenkin tullut ja kertoi mahdollisimman myöhään.

Vierailija
32/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkari jos ihminen elää vakavassa parisuhteessa, niin kyllä silloin puolisoa kunnioitetaan sen verran, että jätetään kahden viikon ryyppyreisut väliin.

On toki olemassa ihmisiä, jotka "tarvitsevat omaa aikaa" eli he ovat kykenemättömiä normaaleihin parisuhteisiin. Tällaiset tyypit sitten heivataan elämästä. Hyvin yksinkertaista. Ap antaa miehen mennä vain polttareihin ja katselee sillä välin jonkun paremman miehen itselleen. Elämä on valintoja. Tämän voi kertoa ukollekin.

Vierailija
33/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuo olisi  törkeää ettei ole kysynyt ja jutellut etukäteen asiasta. Jos ollaan yhdessä niin isoista asioista puhutaan ennen päätöstä. Jos teillä on lapsia niin tuo olisi jo todella törkeää.

Mitä siihen tulee olisinko päästänyt oman mieheni niin riippuu monesta tekijästä. Jos mies olisi ehdottanut tuota silloin kun meillä monta pientä lasta niin en olisi suostunut vaan ennemmin vaikka ero. Silloin oli ok että mies kävi 1-2 iltaa vuodessa viihteellä. Itse kävin vielä vähemmän ja kun mies oli kerran hoitanut pari tuntia itkeviä lapsia iltayöstä niin soitti minut tyttöjen reissulta kotiin. Selitti että koko ajan joku itkee. Minä olin hämmästynyt että niin sellaista se on nekin yöt kun sinä olet viihteellä. En yleensä kerkeä nukkua lainkaan vaan kuljen huoneesta toiseen lohduttamassa itkeviä lapsia (kaikilla paljon allergioita, astmaa ym). Sen jälkeen mies ei käynyt viihteellä ennenkuin huomautin muutaman vuoden kuluttua että

Jos parisuhteessa päästetään mies reissulle, ei kyse ole parisuhteesta, kyse on puhtaasti hyötysuhteesta, jossa toinen alistuu ja toisella on kaikki valta. Nuo suhteet eivät koskaan ole onnellisia.

Vierailija
34/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ok. Itse asiassa pitäisi olla pakollista kaikille, jotka aikovat naimisiin. Jos reissun aikana ei toista tule ikävä, niin kannattanee harkita parisuhde uusiksi. 

Aloittajan kannattaa tehdä omat pohdintansa tämän maantieteellisen eron aikana. Hyvä tilaisuus testata omia tunteita. 

Vierailija
35/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä viikonloppu olisi ihan ok, mutta kaksi viikkoa kuulostaa pitkältä.

Vierailija
36/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siihen tulee olisinko päästänyt oman mieheni niin riippuu monesta tekijästä. Jos mies olisi ehdottanut tuota silloin kun meillä monta pientä lasta niin en olisi suostunut vaan ennemmin vaikka ero. Silloin oli ok että mies kävi 1-2 iltaa vuodessa viihteellä. Itse kävin vielä vähemmän ja kun mies oli kerran hoitanut pari tuntia itkeviä lapsia iltayöstä niin soitti minut tyttöjen reissulta kotiin. Selitti että koko ajan joku itkee. Minä olin hämmästynyt että niin sellaista se on nekin yöt kun sinä olet viihteellä. En yleensä kerkeä nukkua lainkaan vaan kuljen huoneesta toiseen lohduttamassa itkeviä lapsia (kaikilla paljon allergioita, astmaa ym). Sen jälkeen mies ei käynyt viihteellä

Eli toinen voi vaan jättää toisen pulaan vaikkapa pienten lasten tai lemmikeiden tms. kanssa ja häipyä minne mielii milloin vaan, koska "toista ei voi omistaa". Aivan täyttä peetä. Toista ei voi omistaa, mutta hyvässä parisuhteessa toisen kunnioitus ja arvostus on se mikä ratkaisee ja toista kunnioittava ja rakastava ihminen ei käyttäydy noin.

Vierailija
37/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaeltavat erämaassa ja pelaavat kerrankin sydämensä kyllyydestä lautapelejä.  

Hyvä mies se on, vaikka unohti kertoa olennaisen molempia koskevan pikkujutun. Usko vaan.

Vierailija
38/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen tieto uupuu edelleen, että mikä mies? Aviomies, onko lapsia jne...Siitähän tuon törkeys riippuu. Jos siis eri osoitteessa asuva poikaystävä niin ok. Jos avo/aviomies ilman lapsia niin puolitörkeä juttu kuitenkin  ja jos pieniä lapsia niin ei mitenkään hyväksyttävä.... 

Minusta tuo on törkeää käytöstä oli lapsia tai ei. Jos olet vakavassa parisuhteessa jonkun kanssa, niin et sinä silloin lähde kahden viikon ryyppyreissuille. Tai jos lähdet, niin suhde ei ole vakava ja yhtä hyvin voitte erota. Ja sanon tämän nyt perheellisenä. Tietysti perheessä se olisi vielä törkeämpää, mutta en olisi katsellut tuollaista käytöstä lapsettomanakaan. 

Vierailija
39/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista miestä ja elämäänsä.

Jos hän ei voi kertoa minulle asiasta etukäteen, niin en ole se luotettava kumppani, jollaisen toivoin mieheni saavan, kun ryhdyimme parisuhteeseen. Omassa parisuhteessani ymmärtäisin, että tuo "salattu matka" kertoo todella suuresta epäluottamuksesta puolisoiden kesken ja joutuisin kysymään itseltäni, miksi mies ei halunnut kertoa, mikä minussa on sellaista, että tästä ei voitu etukäteen puhua.

Puolison kunnioittamista ei ole se, että jättää oman elämänsä elämättä. Jos haluaa lähteä, niin lähtee. Pettää voi vaikka kesken työpäivän, jos sille tielle haluaa lähteä ja jos koko ajan pelkää toisen käyvän vieraissa, niin jo sillä omalla epävarmuudellaan osoittaa, että en luota sinuun.

Meillä mies kertoisi jo polttareiden suunnitteluvaiheessa karkean aikataulun eikä minulla kävisi edes mielessä, että asiassa on jotain väärää tai minua halveksivaa.

Vierailija
40/100 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä