Hellevihaajat, vinkkinne miten nauttia sadekesästä joka on kuin syksy?
Minä rakastan kesän hellettä ja lämpöä. Ylipäätään on ihanaa kun vuodenajat erottuvat toisistaan. Minulle 9kk vuodesta kylmää ja märkää on sietämätöntä. Jakakaa vinkkinne kuinka nauttia kesälomalla tästä syksyisestä säästä?
Ei voi edes mennä rannalle, merivesi on +14 ja ulkoilma +13 ja sadetta. Mitä tässä pitäisi tehdä, istua sisällä katsomassa telkkaria vai? Varmaan tulee joku kiva kesäuusinta. Tää sää pilaa loman totaalisesti.
Kommentit (351)
Minä tykkään. Olen käynyt taidemuseossa, kesäteatterissa, tavannut ystäviä, laittanut hyvää ruokaa, välillä itselle, välillä ystäville. Käynyt baarissa ja ulkona syömässä, siivonnut pari kaappia, jääkaapin, järjestellyt kotia. Istuttanut yrttejä , katsonut telkkarista sarjoja, kuunnellut äänikirjoja, nauttinut vapaista, myöhäisistä aamuista, pitkistä aamukahveista yms yms. Ei lainkaan haittaa ettei paista. Jos on kaunis paiste on sellainen pakkomielle että nyt pitää olla ulkona ja terassilla. Nyt ehtii niin paljon kaikkea muuta, minulle sopii tällainen loma erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää helteistä, mutta mistä oletus, että tykkäisin sitten sateista?
Tämä! Olen hellehullu, mutta puolisoni ei. Hän haluaisi, että on +18 ja aurinkoista. No, eihän se kesällä mene niin. Jos on matalapaine, sataa. Jos on korkeapaine, kesällä, lämpötilat nousee koska se etelämpien maiden lämpö nousee meille. Keväällä voi olla noita maltillisen lämpimiä poutapäiviä, mutta kesällä se on joko tai.
Olet väärässä. Täällä on ollut aurinkoisia päiviä ja lämpö jotain 17-20. Ensi viikoksikin ennustettu sellaista.
Olisin enemmän kuin mielelläni väärässä. Ennusteet on ennusteita. Juuri katsoin maikkarin uutiset ja siellä ne purskahti nauruun, kun meteorologi sanoi, että on siellä mahdollisuus aurinkoon ja +20.
Turku +13 ja sataa. Noh, onneksi aina voi tehdä töitä. Siirrän loman syksymmäksi.
Ota mukava asento vapaavalintaisella alustalla ja kuuntele sateen ropinaa. Voit samalla juoda teetä/kahvia tai vaikka lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin käydä kuntosalilla ja taidemuseoissa talvellakin. Enkä halua uida 14 asteisessa vedessä enää saunasta. Kyllä.joskus haluaisi Suomessakin juoda edes kuoin kahvia ulkona. Ilman että tarvitsee villapaidan.
Jos 19-20 asteen lämmössä auringossa tarvitsee villapaidan , on syytä hankkiutua tutkimuksiin. sydämen vajaatoiminta aiheuttaa palelemista.
Tällaiset kommentit osoittaa kyllä tyhmyyttä. Suurin osa maailman ihmisistä käyttää jopa toppatakkia noissa lämpötiloissa. Ihan täällä Euroopassakin. Villapaita hengittää, ei se ole tukala. Miksi se on jollekin ongelma ja kettuilun aihe, jos joku pukeutuu sen mukaan, mikä on tarve. Hölmöä olisi pukeutua liian kevyesti, jos tietää palelevansa.
-eri
Huonolla säällä siivoan ja leivon ja laitan ruokaa, luen ja katson leffoja ja dokkareita. Teen hyviä ruokia. Keittelen hilloja, ja täytän palastimen täyteen kaikkea hyvää syötävää. Saunon, ja välillä vähän kuppia otan.
Loma alkoi maanantaina ja olen nyt kaksi päivää siivonnut kaappeja, ja aion tehdä koko kodin suursiivouksen lattiasta kattoon tämän viikon aikana, nyt kun on luvattu sadekelejä ja viileämpää keliä. Pesen ikkunat ja lattiat ja kaikki kodin pinnat, imuroin, siivoan kaapit, pesen jääkaapin ja pesen ja silitän verhot, pesen matot. Sitten on kivaa kun helteellä on koti siisti ja kaikki kotityöt tehty.
Olen myös tehnyt ruokaa ja leiponut pakkasen täyteen pullia, torttuja ja täytekakkupohjia jotka nopea helteellä ottaa käyttöön. Helteellä on inhottavaa laittaa kuumassa keittiössä ruokaa ym.
Myös on ihanaa katsella leffoja. saunoa. Ja välillä avata viinipullo ja vain rentoutua ahkeran siivouspäivän jälkeen.
Myös kuntoilu on kivaa viileämmissä keleillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle viitsi vastata.
Tyypillinen kpäinen hellevihaaja.
Uikuti uikuti. Ei ole normaalia, että aikuista ihmistä kiinnostaa vain maata rannalla hikinen naru kankkujen välissä.
Menee vähän aiheen vierestä.. Ei syksyssä olisi hohtoa, jollei siinä ole kontrastia kesään. Syksy saa olla sateinen ja pimeä. Kesällä on tympeää kun pitää olla kaikki valot päällä vaikka aurinko laskee vasta yöllä.
En minä jouluakaan nyt viettäisi, vaikka olen aika hc-jouluttaja. Pitää olla tietty tunnelma ja tietty vuodenkierto.
Viime kesänä vittuilitte kuumuudesta valittajille.
Noh, onko nyt kivaa? 😄
Vierailija kirjoitti:
Menee vähän aiheen vierestä.. Ei syksyssä olisi hohtoa, jollei siinä ole kontrastia kesään. Syksy saa olla sateinen ja pimeä. Kesällä on tympeää kun pitää olla kaikki valot päällä vaikka aurinko laskee vasta yöllä.
En minä jouluakaan nyt viettäisi, vaikka olen aika hc-jouluttaja. Pitää olla tietty tunnelma ja tietty vuodenkierto.
Ihan totta! Hämärtyvät syksyillat hellekesän jälkeen Mutta jos monta kuukautta on koleaa ja sadetta jää kontrasti puuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin käydä kuntosalilla ja taidemuseoissa talvellakin. Enkä halua uida 14 asteisessa vedessä enää saunasta. Kyllä.joskus haluaisi Suomessakin juoda edes kuoin kahvia ulkona. Ilman että tarvitsee villapaidan.
Jos 19-20 asteen lämmössä auringossa tarvitsee villapaidan , on syytä hankkiutua tutkimuksiin. sydämen vajaatoiminta aiheuttaa palelemista.
Tällaiset kommentit osoittaa kyllä tyhmyyttä. Suurin osa maailman ihmisistä käyttää jopa toppatakkia noissa lämpötiloissa. Ihan täällä Euroopassakin. Villapaita hengittää, ei se ole tukala. Miksi se on jollekin ongelma ja kettuilun aihe, jos joku pukeutuu sen mukaan, mikä on tarve. Hölmöä olisi pukeutua liian kevyesti, jos tietää palelevansa.
-eri
On vähän eri asia verrata ihmistä jonka kroppa on totutellut koko ikänsä päiväntasaajan helteeseen ja sitten pohjoisen pallonpuoliskon vastaavaa, kyllä kannattaa lääkäriä harkita jos täällä tarvitsee +20 asteessa villapaitaa, ei ole kroppa ihan kunnossa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ota mukava asento vapaavalintaisella alustalla ja kuuntele sateen ropinaa. Voit samalla juoda teetä/kahvia tai vaikka lukea.
Viiniä tässä tarttis, mutta viileä valkoviini on lämpimän sään juoma ja punaviini tuo mieleen syksyn ja talven lihapadat.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään. Olen käynyt taidemuseossa, kesäteatterissa, tavannut ystäviä, laittanut hyvää ruokaa, välillä itselle, välillä ystäville. Käynyt baarissa ja ulkona syömässä, siivonnut pari kaappia, jääkaapin, järjestellyt kotia. Istuttanut yrttejä , katsonut telkkarista sarjoja, kuunnellut äänikirjoja, nauttinut vapaista, myöhäisistä aamuista, pitkistä aamukahveista yms yms. Ei lainkaan haittaa ettei paista. Jos on kaunis paiste on sellainen pakkomielle että nyt pitää olla ulkona ja terassilla. Nyt ehtii niin paljon kaikkea muuta, minulle sopii tällainen loma erittäin hyvin.
Taas kerran laitettiin hyvää ruokaa. Eikö riitä maininta laitoin ruokaa. Ruokahan on aina hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ehkä ne on tottuneet lämpimämpään, äly hoi. Suomalaiselle se on kesälämpötila.
Ankeuttajan iski taas, pahoitti mielensä kun joku laittoi Hyvää ruokaa. Kun Suomessa vissiin saa vain laittaa ruokaa, vilpittömät pahoitteluni tästä liioittelusta että mainitsin tekeväni hyvää ruokaa. Saakohan sanoa, että on mukavaa laittaa ruokaa ihmisille jotka tykkäävät syödä (hyvin). En uskaltanut mainita , että Hyville ystäville, onhan vissiin niitä huonojakin, paitsi ei sitten ole ystäviä.
On surullista huomata, että suomalaiset pitää kesää hyvänä jos on 12-15 astetta aina ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
On
Toi on ilkeää. Mene itse lääkäriin ja kysy mikä mussa on vikana kun ilkeilen muille. Toiset on luonnostaan viluisempia. Ja kuten sanottu juurikin villa on hyvä materiaali näihin säihin.
Harmi. Se on mukavaa hommaa, ja nyt saattaa tulla erinomainen sienisyksy. Sienirihmastot rakastavat sateisia alkuksesiä ja alkavat valmistella itiöemien tekoa syksyksi.