Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hellevihaajat, vinkkinne miten nauttia sadekesästä joka on kuin syksy?

Vierailija
24.06.2025 |

Minä rakastan kesän hellettä ja lämpöä. Ylipäätään on ihanaa kun vuodenajat erottuvat toisistaan. Minulle 9kk vuodesta kylmää ja märkää on sietämätöntä. Jakakaa vinkkinne kuinka nauttia kesälomalla tästä syksyisestä säästä? 

Ei voi edes mennä rannalle, merivesi on +14 ja ulkoilma +13 ja sadetta. Mitä tässä pitäisi tehdä, istua sisällä katsomassa telkkaria vai? Varmaan tulee joku kiva kesäuusinta. Tää sää pilaa loman totaalisesti.

Kommentit (351)

Vierailija
61/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde sieneen ja nauti siitä, ettei puutarhaa tarvitse kastella.

En varmasti lähde. Vihaan sieniä. En syö niitä ikinä.

Vierailija
62/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut, jos menisi päiväksi kylpylään, mutta minua paleltaa sielläkin. 😅 Ehkä leffaan tai teatteriin voisi mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on raskaita ihmisiä nämä valittajat, kuin pikkulapsia, jotka kiukuttelee. Toivottavasti saatte oikeita ongelmia joskus ja tajuatte miten turhasta vinguitte.

Minulla on ollut oikeita ongelmia enemmän kuin laki sallii, mutta en silti tykkää, kun koko ajan sataa ja on kylmä.

Samoin. En minäkään ole helpolla päässyt.

Vierailija
64/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää helteistä, mutta mistä oletus, että tykkäisin sitten sateista?

Vierailija
65/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on raskaita ihmisiä nämä valittajat, kuin pikkulapsia, jotka kiukuttelee. Toivottavasti saatte oikeita ongelmia joskus ja tajuatte miten turhasta vinguitte.

Toivottavasti sinäkin saat niin paljon oikeita ongelmia, ettei jää aikaa tulla keskustelupalstalle valittamaan siitä että toiset keskustelevat.

Vierailija
66/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa äkkilähtö. 

T. Kylmän sään vihaaja 

Vierailija
67/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen lehtokotiloita. Piha suorastaan kuhisee niitä, kun on märkää.

En tosin nauti puuhasta, mieluummin oleilisin pihalla auringossa.

Vierailija
68/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinäkin saat niin paljon oikeita ongelmia, ettei jää aikaa tulla keskustelupalstalle valittamaan siitä että toiset keskustelevat.

Kuule, mulla ei muuta olekaan kuin ongelmia haha. Siksi olen tällä palstallakin, myönnän. Mutta sää on hyvin vähäpätöinen asia mulle.

Vierailija
69/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilen kuten normaalisti. Teen pihahommia kun pystyn. Käyn metsässä lenkeillä. 

Kotona soittelen, kirjoitan, luen, fiilistelen musiikkia, hoidan kasveja sekä sisällä ja ulkona.

Oon aina ihmetellyt että oikeastiko kesäihmiset vaan makoilee rannoilla ja grillaa? Ainiin, pääsee terassille. Kotona on kivempi juodakin.

Minä tykkäsin lukea yms omalla terassilla, muttei nyt tarkene. Ei tarvitse olla hellettä, mutta olisi edes 20 astetta lämmintä eikä tulisi vettä kaatamalla. 

Et osaa laittaa vaatteita päälle tai vilttiä niskaan?

Osaan, muttei se kovin nautinnollista ole istua tuolla toppatakissa ja hanskat kädessä. Täällä on 10 astetta "lämmintä". 

Mieleenpainuvimmat kesä muistot tuosta pukeutumisesta kesällä saa kuin jos olisi hellettä ja kuumaa ja hiki vaikka olisi kuinka nätti kesämökki päällä. Kaikessa voi nähdä mukavaa.

Vierailija
70/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia mulla on matkarahasto, johon säästän vuoden mittaan. Matka meni jo ja sade vaan jatkuu :D Mun mies inhoaa hellettä mutta ei tykkää kun minä olen huonotuulinen. Hän kysyi, että haluanko lähteä uudestaan reissuun, hän maksaisi. No, se on tosirakkautta se. Ei nyt sentään uutta reissua varata kuitenkaan.

Kesäisiä juttuja ei voi tehdä. Ei auta kuin tehdä ns. talvijuttuja ja odottaa seuraavaa vuotta. Olen ulkoilmaihminen ja osaan pukeutua sään mukaan. Tällainen sää, missä on märkää ja kuitenkin reilusti yli 10 astetta, on se hankalin sää pukeutua. Hiki tulee jos on sadetta kestävät vaatteet, mutta palelee, jos pukeutuu kevyemmin.

Juuri saatiin parveke sisustettua, mutta yksiäkään aamukahveja en ole siellä voinut juoda :/

Vierailija
71/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa muuta. Ei voi mennä ulos lukemaan eikä uimarannalle. 

Kirjan lukeminen peiton alla sohvalla on kivaa,muttei poikkea syksystä. Haluaisin heittää viltin nurtsille ja lukea siinä.

Kesällä etenkin yöuinti on parasta,mutta eihän tuolla  sateessa viitsi mennä järveen jäätymään. Ei ole edes mikään lämmin kesäsade.

Hellemekot odottaa kaapissa,käytän farkkuja ja neulepaitoja. Eli samoja vaatteita kuin syksyllä.

Vierailija
72/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhommia kun tekee, niin viileät kesäkelit olisivat paikallaan.

Vierailija
73/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan avulla.

Vierailija
74/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Olen hellehullu, mutta puolisoni ei. Hän haluaisi, että on +18 ja aurinkoista. No, eihän se kesällä mene niin. Jos on matalapaine, sataa. Jos on korkeapaine, kesällä, lämpötilat nousee koska se etelämpien maiden lämpö nousee meille. Keväällä voi olla noita maltillisen lämpimiä poutapäiviä, mutta kesällä se on joko tai.

Vierailija
75/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Olen hellehullu, mutta puolisoni ei. Hän haluaisi, että on +18 ja aurinkoista. No, eihän se kesällä mene niin. Jos on matalapaine, sataa. Jos on korkeapaine, kesällä, lämpötilat nousee koska se etelämpien maiden lämpö nousee meille. Keväällä voi olla noita maltillisen lämpimiä poutapäiviä, mutta kesällä se on joko tai.

Olet väärässä. Täällä on ollut aurinkoisia päiviä ja lämpö jotain 17-20. Ensi viikoksikin ennustettu sellaista.

Vierailija
76/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea te asutte, joilla on ollut vain n. 13 astetta ja sadetta koko alkukesän ?

Helsingissä asun. Tosin olin puolitoista viikkoa reissussa, joten en tiedä millaista täällä oli silloin. Mutta ennen ja jälkeen matkan on ollut tätä 12-13 astetta ja sadetta.

Vierailija
77/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin käydä kuntosalilla ja taidemuseoissa talvellakin. Enkä halua uida 14 asteisessa vedessä enää saunasta. Kyllä.joskus haluaisi Suomessakin juoda edes kuoin kahvia ulkona. Ilman että tarvitsee villapaidan.

Vierailija
78/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset puhuvat toppatakeista pipoista ja lapasista kun ulkona on lämmintä 15 astetta? miten te pukeudette talvella -20 säässä kun talvivaatteet laitetaan päälle jo tässä kelissä?

Vierailija
79/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin lomani vähän yli viikko sitten ja arvasin että kesäkuu voi olla hyvin kolea Suomessa niin ostin jo aikaa sitten loman alkuun puolentoista viikon Hollannin - matkan. Täällä on miellyttävää, parikymmentä astetta esim. tänään.  

Vierailija
80/351 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin käydä kuntosalilla ja taidemuseoissa talvellakin. Enkä halua uida 14 asteisessa vedessä enää saunasta. Kyllä.joskus haluaisi Suomessakin juoda edes kuoin kahvia ulkona. Ilman että tarvitsee villapaidan.

Jos 19-20 asteen lämmössä auringossa tarvitsee villapaidan , on syytä hankkiutua tutkimuksiin. sydämen vajaatoiminta aiheuttaa palelemista.