Hellevihaajat, vinkkinne miten nauttia sadekesästä joka on kuin syksy?
Minä rakastan kesän hellettä ja lämpöä. Ylipäätään on ihanaa kun vuodenajat erottuvat toisistaan. Minulle 9kk vuodesta kylmää ja märkää on sietämätöntä. Jakakaa vinkkinne kuinka nauttia kesälomalla tästä syksyisestä säästä?
Ei voi edes mennä rannalle, merivesi on +14 ja ulkoilma +13 ja sadetta. Mitä tässä pitäisi tehdä, istua sisällä katsomassa telkkaria vai? Varmaan tulee joku kiva kesäuusinta. Tää sää pilaa loman totaalisesti.
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laajentamalla mielenkiinnon kohteitaan muuhunkin kuin rannalla loikoiluun.
Se on niitä harvoja asioita, joita voi tehdä vain kesällä kun on lämmin. Kyllä minä voin kutoa sisällä villasukkia talvellakin. Kesään kuuluu uiminen ja ranta siinä missä talveen hiihto ja luistelu. Avovesiuinti on se, mitä kesässä odotan. - Ap
Eli uinti ja villasukkien kutominen. Edelleen suosittelen sitä mielenkiinnon kohteiden laajentamista. Tylsä on elämä, jos nuo neljä on ainoat vapaa-ajanviettotavat.
Minä haluan kesälomalla tehdä kesäisiä asioita ja nauttia ulkoilusta, luonnosta, puutarhatöistä ja näitä asioita kummasti haittaa kolea ja kostea lomasää. Kaikki ei katsos jaksaisi kököttää neljän seinän sisällä.
Missä päin Suomea asut. SUurimmassa osassa Suomea on ollut ihan hyviä poutapäiviä, ja luonto kukoistaa paljon kauniimmin kuin parina edellisenä kesänä, jolloin kukatkaan ei kukkineet enää juhannuksena, kun kuivuus oli vienyt ne.
ps. Ulkoilen joka päivä
Syksy lämpötila nollasta +10 asteeseen. Nyt on +16 täällä
Mäkään en oikein tiedä mitä tekisin. Mulle noi kahvilat, museot ja näyttelyt on niitä juttuja, joita tykkään tehdä hyvällä säällä kun siihen oleellisesti kuuluu se, että pukeudun paremmin. Että voin käyttää niitä kivempia kesävaatteita. Kumppareissa kahvilaan lompsiminen tuntuisi ihan typerälle.
Tänään sitten pyyhin pölyjä ja järjestelin tavaroita. Huomenna jatkan samaa jos edelleen sataa. Siivoamista on joka tapauksessa vähän väliä mutta ei se miksikään elähdyttäväksi kesätekemiseksi käy. Tylsää on.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en oikein tiedä mitä tekisin. Mulle noi kahvilat, museot ja näyttelyt on niitä juttuja, joita tykkään tehdä hyvällä säällä kun siihen oleellisesti kuuluu se, että pukeudun paremmin. Että voin käyttää niitä kivempia kesävaatteita. Kumppareissa kahvilaan lompsiminen tuntuisi ihan typerälle.
Tänään sitten pyyhin pölyjä ja järjestelin tavaroita. Huomenna jatkan samaa jos edelleen sataa. Siivoamista on joka tapauksessa vähän väliä mutta ei se miksikään elähdyttäväksi kesätekemiseksi käy. Tylsää on.
Samaa mieltä!
Sitten ei voi kuin valittaa. Tätä se nykyään on, kun elämä on niin helppoa ihmisillä niin hajotaan säähän, vaikka se ei edes ( suurimmalla osalla) tuhoa talven ruokavaroja, kuten aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laajentamalla mielenkiinnon kohteitaan muuhunkin kuin rannalla loikoiluun.
Se on niitä harvoja asioita, joita voi tehdä vain kesällä kun on lämmin. Kyllä minä voin kutoa sisällä villasukkia talvellakin. Kesään kuuluu uiminen ja ranta siinä missä talveen hiihto ja luistelu. Avovesiuinti on se, mitä kesässä odotan. - Ap
Eli uinti ja villasukkien kutominen. Edelleen suosittelen sitä mielenkiinnon kohteiden laajentamista. Tylsä on elämä, jos nuo neljä on ainoat vapaa-ajanviettotavat.
Minä haluan kesälomalla tehdä kesäisiä asioita ja nauttia ulkoilusta, luonnosta, puutarhatöistä ja näitä asioita kummasti haittaa kolea ja kostea lomasää. Kaikki ei katsos jaksaisi kököttää neljän seinän sisällä.
Muun vuodenko sä kökötät sisällä?
Noita kykenee tekemään ympäri vuoden. No puutarhatyöt on jäissä mutta talvella jo esikasvatellaankin.
Ei vaan jaksais sateella lähtee istuu manskulle estää liikennettä ja ilmastonmuutosta.
ja hymyssä suin maksetaan yhä lisää rikkaalle rahastavalle EU eliitille ilmastomaksuja ilman yhtäkään lukua siitä mitä suomalaisten maksamilla ilmastomaksuilla on saatu aikaan ilmaston näkökulmasta, kun mitään tunnuslukuja ei ole, mutta ko. eliitti on rikastunut valtavasti rahoilla
No viileämmästä tykkääjille kehotetaan hommaa maan viimentimiä tai ilppi 🤔
No
Patterit täysille ja tee kesäsi sisälle?
Itsellä on hitosti enemmän energiaa viileillä kelillä ja luontokin on raikas ja tykkää kun satelee. Toivon hyvää mustikkasatoa kun maaperä on saanut vettä.
Riipase känni ni ei säätkään haittaa
Minä nautin suunnattomasti, tietenkin :D
On kivaa, kun luonto on saanut vettä ja rehottaa, mutta ei mua kiinnosta kykkiä pihalla sateessa kasveja istuttaen ja rikkaruohoja kitkien. Ne on molemmat kivoja puuhia pilvipoudalla, mutta 13 astetta ja jatkuva sade ei ole mua varten. Mutta näillä mennään nyt ja sisäpuuhiakin riittää. Kyllä se aurinkokin jossain kohtaa paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Urheilen kuten normaalisti. Teen pihahommia kun pystyn. Käyn metsässä lenkeillä.
Kotona soittelen, kirjoitan, luen, fiilistelen musiikkia, hoidan kasveja sekä sisällä ja ulkona.
Oon aina ihmetellyt että oikeastiko kesäihmiset vaan makoilee rannoilla ja grillaa? Ainiin, pääsee terassille. Kotona on kivempi juodakin.
Minä tykkäsin lukea yms omalla terassilla, muttei nyt tarkene. Ei tarvitse olla hellettä, mutta olisi edes 20 astetta lämmintä eikä tulisi vettä kaatamalla.
En minä hellettä vihaa, päin vastoin, mutta yritän ottaa kaikista säätiloista irti sen mitä voin, samoin kuin kaikista vuodenajoistakin.
Kyllä nyt viileänä alkukesänä olen saanut tehtyä kaikkea mukavaa ja hyödyllistä, kun jaksaa paremmin kuin helteellä. Piha on loistokunnossa, eikä ole paljon tarvinnut kastella! Olen siivonnut, pessyt mm. kaikki kodinkoneet. Helteellä en taatusti sellaiseen alkaisi. Varastojen siivouskaan ei ole mitään hellehommaa.
Olen myös rentoutunut mökillä saunoen ja uiden, olen lukenut, tehnyt ommellut verhoja ja neulonut jne.
Kyllä se tästä vielä lämpeneekin :D
Ei nyt voi tehdä oikein mitään ns. kesäjuttuja. Yritä nyt vaikka syödä jätskiä kaatosateessa, tai pyöräillä rannalle istuaksesi filtillä lukemassa kirjaa puun alla. Tai edes käydä uimassa järvessä. Hesarissa oli jo juttua miten joku nainen oli jäätyä sinne veteen.
Lukeminen ja käsityöt. Musiikin kuuntelu. Päikkäreitten nukkuminen. Semmosta mitä tekee kotona talvellakin.
Pitäisi varmaan jaksaa tehdä päiväretki lähimpään kaupunkiin. Onneksi loppuviikon saa näyttää jo paremmalle. Eilen ja tänään on vettä tullut kuin esterin peestä. Ruohonleikkuuta on kyllä huomiselle enemmän kuin tarpeeksi 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilen kuten normaalisti. Teen pihahommia kun pystyn. Käyn metsässä lenkeillä.
Kotona soittelen, kirjoitan, luen, fiilistelen musiikkia, hoidan kasveja sekä sisällä ja ulkona.
Oon aina ihmetellyt että oikeastiko kesäihmiset vaan makoilee rannoilla ja grillaa? Ainiin, pääsee terassille. Kotona on kivempi juodakin.
Minä tykkäsin lukea yms omalla terassilla, muttei nyt tarkene. Ei tarvitse olla hellettä, mutta olisi edes 20 astetta lämmintä eikä tulisi vettä kaatamalla.
Et osaa laittaa vaatteita päälle tai vilttiä niskaan?
Aloittajan kysymys on outo.
Miksi juuri sadekesästä pitäisi nauttia?
Eikö sen voi antaa vaan olla, ihan niinkuin aurinkopäivienkin?
Kantsii kökkiä sisällä, hyvä tekosyy siihen.
Jos et osaa tehdä kesällä tosiaankaan muuta niin sit eikait auta kuin kärsiä.