Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on syönyt kohta kolme viikkoa päivittäin Buranaa hammassärkyyn

Vierailija
24.06.2025 |

Ei suostu menemään hammaslääkäriin. Mitenköhän tuossa käy? 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
22/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se sinulle kuuluu? Anna miehen tehdä omat virheensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtö tulossa jos ei mene hampilääkärille. Tulehtunut ja se leviää sydämeen/sepelvaltimoihin. Ne (meidän) vanhojen miesten yleisimmät  kuolinsyyt. Koita patistaa lääkäriillle.

t. m59

Vierailija
25/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on TYHMÄ. Eksäni pelkäsi niin paljon hammaslääkäriä että kun lopulta oli pakko mennä, hän valitsi yksityisen hammassairaalan jossa hänet nukutettiin, ja operaatioon upposi tuhansien eurojen veronpalautukset.

Yritin ehdottaa nukutushoitoa. 

Ap

Hammaslääkärille kannattaa ehdottomasti mainita pelosta etukäteen valita oikea lääkäri https://www.terveystalo.com/fi/palvelut/hammaslaakaripelko. Nukuttaminen maksaa, mutta ehkä teillä on siihen varaa. Kipu ei sinulla vaan miehesi suussa, ja silti sinä joudut kuuntelemaan sitä kitinää. Saatana. Oikeasti, kipulääkkeiden krooninen käyttö on vaarallista.

Vierailija
26/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne buranat on pahoi vatsalle ja verenkierrolle, ne kirjaimellisesti tekee häiriöitä verenkiertoon, mulle hammaslääkäri itse sanoi noin ja suositteli parasetamolia jos jotain pitää ottaa. Tuo on kaikille tuttua, mutta kyllä sinne lääkäriin kipu ajaa ennemmin tai myöhemmin, on meinaa yhtä helvetttiä noi hammaskivut.

Mä olen aina käsittänyt että koska Burana on tulehduskipulääke niin se toimii paremmin hammassärkyyn ja että Parasetamol rasittaa maksaa jos sitä ottaa niin paljon että tehoaa särkyyn. Mulla auttaa vain Panacod kovaan särkyyn eikä sitä tarvitse ottaa niin paljon kuin pelkkää Panadolia.

Vierailija
27/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunteletko sinä oman puolisosi valitusta?

Vierailija
28/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vaihtoehtoa, joko se tulehtuu pahasti, tai sitten vähitellen kuolee ja lakkaa särkemästä, aikoinaan sitten joskus tippuu pois. Ennenvanhaanhan se oli aika tavallista, että hammassäryt vaan kärsittiin, kunnes hammas kuoleentui jolloin ei enää särje. Mutta pahimmillaan leukaluu tulehtuu pahasti, tulehdus leviää kaulan alueelle ja voi mennä jopa henki.

Areenassa on hyvä podcasti uuden ajan alun kuninkaallisten hampaista. Kustaa Vaasan leukaluu oli vaarassa katketa luumädän seurauksena.

Joo se joku historiapodi, kuuntelin tuon jakson, siis aivan kaameita juttuja 😅 Suurin piirtein puolet naaman luustosta syöpynyt tulehduksen seurauksena, huh. Pakko myöntää että olen langannut hammasvälejä hieman ahkerammin tuon jälkeen.

Vierailija
29/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on TYHMÄ. Eksäni pelkäsi niin paljon hammaslääkäriä että kun lopulta oli pakko mennä, hän valitsi yksityisen hammassairaalan jossa hänet nukutettiin, ja operaatioon upposi tuhansien eurojen veronpalautukset.

Raha onkin käyttöä varten.

Vierailija
30/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä ei suositeltavaa, mutta mun 1940-luvulla syntyneet vanhemmat kertoi, ettei heillä lapsena/nuorena ollut pääsyä tai opiskelijana rahaa hammaslääkäriin, joten sitä vaan odoteltiin kunnes särky loppuu, jotain kamferitippoja tai mitä lie laittoivat sinne hampaaseen ettei satu niin paljon. Kuulemma lopulta aina särky loppui, ja joskus hammas irtosi, tai sitten tummunut hammas nypättiin pois kun lopulta oli varaa hammaslääkäriin vuosien päästä.

Muistan omasta 60-luvun lapsuudestani että vanhemmat puhalsivat kipeytyneeseen hampaaseeni kotikonstiksi tupakansavua.

Minä sain kuumavesipullon, jota pidin poskella kipeän hampaan kohdalla. Hammaskipu oli kamalaa, mutta kun oli tarpeeksi pitkään sattunut, kipu loppui.

Vierailija
31/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti mies ei kärsi urheasti hiljaa. 

Vierailija
32/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranan yltiöpäinen syönti johtaa verisuonien heikentymiseen. Suoni siinä katkeaa jostain tähdellisestä paikasta, ellei tulehdusperäinen sepsis leviä ensin. Hampaan alta verenkierron kautta pääsee veriaivoesteen läpi, josta myrkyt pääsee suoraan aivoihin.

Ratkaisu: hammaslääkärille 

Vierailija
33/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt vain kannattaisi mennä. Tuossa voi käydä niin että tulehtuu ja poski turpoaa  että ei saa suuta kunnolla auki. Kipukin on sitten ihan järkyttävä ja voi tulla kiire akuuttiin jossa voi olla 3 päivän seuranta, esim yö sairaalassa

Vierailija
34/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyy teholle...

Vierailija
35/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankalammin hammas tulehtuu, sitä huonommin se myös puutuu, esim turvotuksissa puudutteet toimii huonosti. Menisin nyt, kun särkylääke vielä auttaa. Sit kun ei enää aura niin ei toimi ne puudutuksetkaan yhtä hyvin

Vierailija
36/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaan reijät pitää hoitaa ajoissa, niin ei tarvitse edes puudutusta. Neulakammokin tuolla miehellä varmasti on.

Vierailija
37/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkää hammaslääkäriä. 

En haluaisi leskeytyä

Ap

Hammaslääkärin voi saada pelon vuoksi pienellä nukutuksella tai humauksella. Kun vika suurenee, laskukin kasvaa !

Vierailija
38/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

San häl et toi on mikrovälittämistä (kuulin tänään uuden termin :D) Voit vaikka näyttää tän keskustelun että täällä mammat ja papat neuvoo menemään hammaslekuriin ja sassiin! Ei sieltä tropit lopu, joten kivunpelossa ei kannata myöhentää sinne menoa. Sitten hymyilyttää ko pääsee poies! 

Vierailija
39/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada antibiootin aluksi eli että ei edes tehdä mitään. Kun tulehdus ja kipu on lähtenyt ni puudutuskin puree ja hammasoperaatio ei satu. Näin olen lukenut.

Vierailija
40/121 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset sippaavat. Lisäksi tulehdus leviää leukaluuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä