Mies on syönyt kohta kolme viikkoa päivittäin Buranaa hammassärkyyn
Ei suostu menemään hammaslääkäriin. Mitenköhän tuossa käy?
Kommentit (121)
Ei hyvin. Joko hammas poksahtaa, maha poksahtaa tai sydän poksahtaa. Poksuminen on varmaa, jos tyyppi ei tajua itse.
Burana varsinkin on särkylääkkeistä katalin. Nyt jo syönyt sitä aivan liikaa yhteen vaivaan.
Pelkääkö se aikuinen mies hammaslääkäriä vai ei vaan viitti, ei ole tarpeeksi kipeä?
Menee nyt vain. Toi on ihan hlvettiä.
Kaksi vaihtoehtoa, joko se tulehtuu pahasti, tai sitten vähitellen kuolee ja lakkaa särkemästä, aikoinaan sitten joskus tippuu pois. Ennenvanhaanhan se oli aika tavallista, että hammassäryt vaan kärsittiin, kunnes hammas kuoleentui jolloin ei enää särje. Mutta pahimmillaan leukaluu tulehtuu pahasti, tulehdus leviää kaulan alueelle ja voi mennä jopa henki.
Syökö se tissiä? Laitatko Burana-suppoja peräsuoleen syvälle?
Pelkää hammaslääkäriä.
En haluaisi leskeytyä
Ap
No huh huh. Minä en pidä hammaslääkäristä ja oli 5 v väliä edelliseen käyntiin mutta silti menin. Kanbattaa nyt mennä.
Missään nimessä ei suositeltavaa, mutta mun 1940-luvulla syntyneet vanhemmat kertoi, ettei heillä lapsena/nuorena ollut pääsyä tai opiskelijana rahaa hammaslääkäriin, joten sitä vaan odoteltiin kunnes särky loppuu, jotain kamferitippoja tai mitä lie laittoivat sinne hampaaseen ettei satu niin paljon. Kuulemma lopulta aina särky loppui, ja joskus hammas irtosi, tai sitten tummunut hammas nypättiin pois kun lopulta oli varaa hammaslääkäriin vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi hauska?
Mies on TYHMÄ. Eksäni pelkäsi niin paljon hammaslääkäriä että kun lopulta oli pakko mennä, hän valitsi yksityisen hammassairaalan jossa hänet nukutettiin, ja operaatioon upposi tuhansien eurojen veronpalautukset.
Äkkiä hammaslääkäriin. Voi tulla verenmyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei suositeltavaa, mutta mun 1940-luvulla syntyneet vanhemmat kertoi, ettei heillä lapsena/nuorena ollut pääsyä tai opiskelijana rahaa hammaslääkäriin, joten sitä vaan odoteltiin kunnes särky loppuu, jotain kamferitippoja tai mitä lie laittoivat sinne hampaaseen ettei satu niin paljon. Kuulemma lopulta aina särky loppui, ja joskus hammas irtosi, tai sitten tummunut hammas nypättiin pois kun lopulta oli varaa hammaslääkäriin vuosien päästä.
Muistan omasta 60-luvun lapsuudestani että vanhemmat puhalsivat kipeytyneeseen hampaaseeni kotikonstiksi tupakansavua.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Minä en pidä hammaslääkäristä ja oli 5 v väliä edelliseen käyntiin mutta silti menin. Kanbattaa nyt mennä.
Mies varmaan viimeksi ollut hammaslääkärissä armeijassa. Ja siitä on paljon enempää aikaa kuin 5 v 😶
Ap
XDDDDDDDDDDDDDD Miksi olet noin idiootin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mies on TYHMÄ. Eksäni pelkäsi niin paljon hammaslääkäriä että kun lopulta oli pakko mennä, hän valitsi yksityisen hammassairaalan jossa hänet nukutettiin, ja operaatioon upposi tuhansien eurojen veronpalautukset.
Yritin ehdottaa nukutushoitoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tulehdus leviää leukaluuhun ja joudutaan amputoimaan koko leuka.
Tuskinpa päätyy amputaatioon kun ehti kuolla yleisvetenmyrkytykseen tai sydänkohtaukseen ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi hauska?
Ainahan tuo luulee.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa, joko se tulehtuu pahasti, tai sitten vähitellen kuolee ja lakkaa särkemästä, aikoinaan sitten joskus tippuu pois. Ennenvanhaanhan se oli aika tavallista, että hammassäryt vaan kärsittiin, kunnes hammas kuoleentui jolloin ei enää särje. Mutta pahimmillaan leukaluu tulehtuu pahasti, tulehdus leviää kaulan alueelle ja voi mennä jopa henki.
Areenassa on hyvä podcasti uuden ajan alun kuninkaallisten hampaista. Kustaa Vaasan leukaluu oli vaarassa katketa luumädän seurauksena.
Ne buranat on pahoi vatsalle ja verenkierrolle, ne kirjaimellisesti tekee häiriöitä verenkiertoon, mulle hammaslääkäri itse sanoi noin ja suositteli parasetamolia jos jotain pitää ottaa. Tuo on kaikille tuttua, mutta kyllä sinne lääkäriin kipu ajaa ennemmin tai myöhemmin, on meinaa yhtä helvetttiä noi hammaskivut.
No hammaslääkäriin ja hoitoon voi nykyään mennä jopa nukutuksessa jos noin paljon pelkää. Hoitamatta jättämisellä voi olla vakavia seurauksia joiden hoito on paljon tunnin visiittiä kurjempaa. Puhumattakaan mitä tuo buranan ahmiminen tekee elimistölle.
Jos olisin tuollaisen miehen vaimo niin nostaisin niin kamalan ja loppumattoman metelin että mies mieluummin menee sinne hoitoon. Onneksi oma mies käy säännöllisesti hammaslääkärissä ihan oma-aloitteisesti, on aina tehnyt niin.
Tulehdus leviää leukaluuhun ja joudutaan amputoimaan koko leuka.