Iltapäivälehdissä tänään: Lääkäri pystyy diagnosoimaan tämän vaivan yhdellä vilkaisulla!
Pieni korjaus juttuun: lääkäri kuvittelee voivansa diagnosoida tämän vaivan yhdellä vilkaisulla.
Juttu käsittelee levottomia jalkoja ja lääkäri kertoo siinä, että jos on lentokoneessa ja siellä koneessa joku toinen matkustaja nousee venyttelemään pohkeitaan ja kävelemään esim tunnin istumisen jälkeen, niin tämä lääkäri nykäisee henkilöä hihasta ja sanoo, että tiesitkö sinulla voi olla levottomat jalat.
Mitähän älyttömyyttä nyt jälleen? Kun ihmiset matkustaa, he on voineet istua pitkään junassa, autossa tai bussissa jo ennen lentoa ja sen lisäksi joillain on korkeampi taipumus saada veritulppa pitkään istumisesta. Nimenomaan pitkillä lennoilla tulee välillä jumpata ja venytellä pohkeita ja nousta seisomaan ja kävelemään!
Inhoan näitä yhden vilkaisun ja pärstäkertoimen lääkäreitä ehkä eniten tässä maailmassa. Ei, edelleenkään et omaa taikavoimia, et ole Jumalasta seuraava, et pysty yhdellä vilkaisulla tekemään diagnoosia edes keskustelematta henkilön kanssa, tai tekemättä mitään tutkimuksia. Asiat kun voivat johtua monesta syystä eikä kaiken taustalla aina ole edes sairaus. On todella edesvastuutonta ja väärin pelotella tuntematonta lomalle matkustavaa ihmistä sairaudella vain sen perusteella, että venytteli pohkeita.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä jotain pahasti vialla.
Ja sä oot varmaan joku niistä ' apua mun borrelioosi arvot oli tapissa' XD.. lol siinä borrelioosi kokeessa siis testataan vastaineiden määrää, joka ei korrelisoi vakavuuden kanssa millään tavalla. Ja sillä potilaalla lehdessä oli siis REA eli reaktiivinen niveltulehdus, jonka voi saada myös ruokamyrkyksen jälkeen, kuten e.coli bakteeri.
On kyllä paska lehdissä vähän liikaa punkkihysteriaa ja hysteriaa .
Jos minä menisin lääkäriin Iltalehden juttujen takia ' näistä oireista lääkäriin' . Niin ne hoitajat nauraisi minulle ja lähettäisi Buranan kanssa kotiin.
Mua vaivaa levottomat jalat, mutta ei koskaan istuessa. Se on ilta/yö vaiva ja alkaa kun käy pitkäkseen. Pitkään istuessa tulee kyllä puutumista, mutta se on ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä jotain pahasti vialla.
Ja sä oot varmaan joku niistä ' apua mun borrelioosi arvot oli tapissa' XD.. lol siinä borrelioosi kokeessa siis testataan vastaineiden määrää, joka ei korrelisoi vakavuuden kanssa millään tavalla. Ja sillä potilaalla lehdessä oli siis REA eli reaktiivinen niveltulehdus, jonka voi saada myös ruokamyrkyksen jälkeen, kuten e.coli bakteeri.
On kyllä paska lehdissä vähän liikaa punkkihysteriaa ja hysteriaa .
Jos minä menisin lääkäriin Iltalehden juttujen takia ' näistä oireista lääkäriin' . Niin ne hoitajat nauraisi minulle ja lähettäisi Buranan kanssa kotiin.
Jos punkinpureman jälkeen tulee punainen rinkula, tai nousee kuume, niin kyllä pitää lähteä lääkäriin.
Kannattaa pyrkiä välttämään punkkeja ja ottaa ne nopeasti pois iholta. Jos punkki on kiinnittyneenä alle 24h, borrelioosin tarttumisen mahdollisuus on todella pieni.
Vierailija kirjoitti:
Mua vaivaa levottomat jalat, mutta ei koskaan istuessa. Se on ilta/yö vaiva ja alkaa kun käy pitkäkseen. Pitkään istuessa tulee kyllä puutumista, mutta se on ihan eri.
No miten sitä hoidetaan ja mistä se johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräsuolen laskeuman pystyy diagnosoimaan yhdellä vilkaisulla.
Pitääkö näyttää paljas rektumi vaiko ihan pöksyjen läpi?
Rektumi tutkitaan nykyään suun kautta.
"Sano AAA" ja resepti käteen.
Me kaikki ihmiset osataan mutuilla ja pärstäkertoimen perusteella tuomita toisia ja muodostaa mielipiteitä heistä.
Lääkärille ei kuitenkaan siitä makseta.
Noni, eli argumentoit aloittajan asiaa. Olemme kaikki yksilöitä, kehoissa esiintyy yksilöllistä variaatiota, potilasta tuntematta ja kunnolla tutkimatta ei yhdellä vilkaisulla voi tehdä olettamuksia, saati diagnooseja.