Mitä pitäisi kuluttaa ?
Taas uutisissa valiteltiin että ihmiset ovat vähentäneet kulutustaan ja se on huono homma. Aikaisemmin on valiteltu sitä, että kulutetaan liikaa ja maapallo ei kestä nykyistä kulutusta. Jos nyt kuitenkin on päätetty, että kulutusta on sittenkin liian vähän niin mitä minun nyt sitten pitäisi kuluttaa enemmän ? Rahaa kyllä olisi, mutta
-asunto, kesämökki ja auto ovat mieleisiäni, uudehkoja ja olen niihin kiintynyt en halua vaihtaa.
-ravintoloissa syön muutanan kerran kuukaudessa ja aina joudun huomaamaan, että itse teen parempaa ruokaa. En halua lisötä ravintoloissa syöntiä. Alkoholia ei juurikaan käytä kun en pidä mausta, vaikutuksesta ja se on epäterveellistä.
-vaatteita ja kenkiä on ylikin tarpeen, hyväkuntoisia. Ei mahdu kaappeihin enempää enkä erityisemmin pidä vaatteiden ostamisesta.
-astioita on riittämiin, ei mahdu kaappeihin enempää. Samoin on lakanoita, pyyhkeitä ym. kodin tekstiilejä. Seinillä on tauluja niin paljon kun mahtuu. Huonekaluni ovat mieleisiäni kauniita ja korkealaatuisia, en tarvitse enkä halua uusia. Elektroniikka on ajantasaista.
-kirjoja lainaan mielelläni kirjastosta kun kirjahyllyyni ei mahdu lisää.
- teatterissa käyn jos on mielenkiintoinen esitys, mutta wokeilua en jaksa katsoa.
-megakonsertteihin en tunne mielenkiintoa enkä muihinkaan massatapahtumiin. Mieluista on lähimetsässä kävely ja musiikin kuuntelu kotona.
Toivon totta, ei tässä maassa ole mitään ostettavaa.