Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana perinteinen kesä

Vierailija
23.06.2025 |

Katsokaa ympärillenne. Luonto kukoistaa. Kukat kukkii, hyönteisiä, lintuja, elämää!

Ei ole näännyttävää hellettä, ei kuivuutta, ei enää hallan vaaraa kuukauteen, ei tulvia eikä ukkosmyrskyjä, raekuuroja tai liian pilvistä. Sorsien eka poikueet kasvavat vauhdilla, kohta nousevat siivilleen ja osa aloittaa toisen muninnan tälle kesälle kun on näin hyvät säät. 

Älkää valittako turhasta, tämän kesän sää on aivan loistava, optimisää suomeen. Ei tule tuholaisia ja vieraislajeja kun on normaali kesäsää.

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kylmästä säästä pitävät voisivat muuttaa pohjoisnavalle.

Mikset itse muuta vaikka Afrikkaan nauttimaan niistä +40 asteen helteistä? Toivottavasti kesät olisivat jatkossakin tällaisia. Ei tule kuuma ja ulkona pystyy tekemään fyysistä työtä ilman lämpöhalvausta.

SIELÄ ei saa tukia

Vierailija
82/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua Helsingin ydinkeskustassa? Kyllä täällä Savonlinnassa linnut sirkuttaa ja hyönteiset pörrää välillä häiriöksi saakka. Oliko viime kesä sitten parempi? Linnuilla, oravilla tai siileillä ei ollut pisaraakaan vettä, nurmikot olivat palaneet kellertäviksi ja ulkona oli tasaisesti +25 ja +34 välillä. Siitäkö luonto tykkää, että ihmiset joutuvat laittamaan vettä pihoilleen? Kuinka todellisuudesta vieraantuneita te oikein olette? Emme elä Espanjassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on kun ei osata ajatella muuta kuin itseä. Juu, sinä et pidä lämpimästä, koska olet pulska, mutta luonto ei pidä sateesta ja kylmyydestä. Ihmiset eivät pääse ulos virkistäytymään ja palautuminen jää tapahtumatta. Maanviljelijät ovat hätää kärsimässä. Ravintola- ja kioskiyrittäjät kärsivät, suppilautoja ei vuokraa kukaan, kukaan ei mene saaristoristeilyille yms. Ei tarvittaisi laman keskelle vielä tällaista tuhoa toisten liiketoiminnalle.

Muuten samaa mieltä, mutta pulskuus ei kerro mitään siitä, pitääkö helteestä vai ei kuten ei hoikkuuskaan.

Vierailija
84/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista, milloin olisi ollut näin kylmä ja sateinen kesä. Täällä Oulussa on ollut jo yli kuukauden päivät niin kylmä, että uimassakaan ei ole voinut käydä luonnonvesissä vielä kertaakaan. Kevyttoppatakkia ja villasukkia olen pitänyt kesäkuussa joka ikisenä päivänä. Tämä on mun kaikkien aikojen "ennätys", aina ennen on pystynyt viimeistään viikkoa ennen juhannusta heittämään talviturkin ja samalla sen toppatakin veks. 

Ja mulla olisi nyt pitkästä aikaa kesä, jolloin saisin ottaa rennommin. Monta edellistä vuotta kesät meni suurimmalta osin töiden merkeissä.

Vierailija
85/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te muista kesää 2014? Ihan samanlaista heinäkuun alkupuolelle. Sitten kun lämpeni, mentiinkin heti helteille ja sitä olikin sitten koko loppukesän riesaksi asti.

Toukokuun loppu - kesäkuun alku 2014 oli todella lämmin, vähän ennen juhannusta tuli lyhyt kylmä kausi ja jo kesäkuun lopussa hiki taas virtasi. Muistan kun olin tuona kesänä töissä tietyömaalla. 

- 84

Vierailija
86/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kolea, sateinen kesä. Voiko ihanampaa olla.

Vierailija
87/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan alle 20 ja sadetta koko kesän niin muut ihmiset pysyy sisätiloissa ja saa itse rauhassa nauttia ulkoilman hiljaisuudesta ja rauhasta

Vierailija
88/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tässä valittamaan. Olen kohta lähdössä kesäteatteriin ja vettä tulee taivaan täydeltä. Onneksi teatterissa on katettu katsomo ja menemme bussilla ihan viereen. Näyttelijät käyvät sääliksi, ei ole kivaa. Kyllä sitä kotona ikkunasta katsellen voi ihastella, mutta pitää muistaa, että jotkut joutuvat menemään sateeseen työn tms. vuoksi.

Ei mua ainakaan tarvitse yhtään sääliä. Teen ulkona töitä ja sade, pilvisyys ja viileys on just hyvät! Säälikää sitten, kun aurinko porottaa täydeltä taivaalta. Se on ihan hirveää. 

Vierailija
89/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, just katsoin, että lämpötila on 11,8 astetta ja vettä on sataa losottanut koko päivän, höystettynä navakalla pohjoistuulella. Ihana kesäsää todellakin. Oon neljän seinän sisällä ollut koko päivän, kuten eilisenkin. Ei voi mitään, mutta kyllä mua tympii. 

Täällä Etelä-Savossa ollut kylmä kesä ja tänäänkin satanut vettä koko päivän, lämpötila +13. Tämäkö on joidenkin mielestä normaalit kesäsää 😂

Vierailija
90/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa ainakin ollu aivan ihanat säät. Nyt viimein sataa. +15-22 on ihan optimaaliset lämpötilat.

Menkää märisijät sinne Kreikkaan kokemaan sitä ihanaa +40 astetta. V****ttaa tämä huonoista säistä meuhkaaminen. 

22 -25 astetta on sellainen sopiva lenkkeily ilma, 25-30 paras

Tää sade ja +13 on paras

Vierailija
91/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vaan alle 20 ja sadetta koko kesän niin muut ihmiset pysyy sisätiloissa ja saa itse rauhassa nauttia ulkoilman hiljaisuudesta ja rauhasta

Mietippä miten käy viljasadon jos sataisi koko kesän? Jeesus että jotkut on itsekkäitä ja typeriä...

Vierailija
92/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supisuomalainen kesä!

Vierailija
93/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä meillä piharakennuksessa pesivät haarapääskyt ovat hätää kärsimässä. Poikaset ovat juuri kuoriutuneet, eivätkä emot löydä niile ruokaa(lentäviä hyönteisiä) kun on näin kylmä.

Etelä-Suomi

Ai siitäkö johtuu, kun näkee pikkulintujen kävelevän hitaasti asfaltilla ikäänkuin etsien jotakin. Surullista.

😭😭😭😭😭

Vierailija
94/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pidä kesästä niin kai silloin tällainen 13 ast ja sade sopii. Minä pidän kesästä. Miellän kesän toisenlaiseksi kuin tälläiset säät.

TÄMÄ. Nyt ei ole kesäsää vaan syyssäät

Vierailija
95/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi Tofu neljäs

Vierailija
96/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toivot, että sadosta tulee huono ja yrittäjät jäävät ilman tuloja? Sehän tietää vain ruoan hinnan nousua ja muuta harmia.

Ainapa nämä jotakin keksivät, jotta saadaan katokorvauksia yms. Jos ei ole huono sato, on ylituotantoa. Sama meininki on ollut vuosikymmeniä, ikinä ei maajussille ole tullut täysin optimaalista satoa.

Kyse on myös yhteiskunnan huoltovarmuudesta jos tulee esim sota

Vierailija
97/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pidä kesästä niin kai silloin tällainen 13 ast ja sade sopii. Minä pidän kesästä. Miellän kesän toisenlaiseksi kuin tälläiset säät.

TÄMÄ. Nyt ei ole kesäsää vaan syyssäät

No itke vähän lisää mulkku.

Vierailija
98/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana perinteinen toinen kesä

Vierailija
99/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, just katsoin, että lämpötila on 11,8 astetta ja vettä on sataa losottanut koko päivän, höystettynä navakalla pohjoistuulella. Ihana kesäsää todellakin. Oon neljän seinän sisällä ollut koko päivän, kuten eilisenkin. Ei voi mitään, mutta kyllä mua tympii. 

Täällä Etelä-Savossa ollut kylmä kesä ja tänäänkin satanut vettä koko päivän, lämpötila +13. Tämäkö on joidenkin mielestä normaalit kesäsää 😂

On se, tuollasta se on välillä täällä. Muistan samaa 80-luvulta, oli 11 astetta ja satoi. Ei sitä maailmanloppuna pidetty.

Vierailija
100/155 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on kun ei osata ajatella muuta kuin itseä. Juu, sinä et pidä lämpimästä, koska olet pulska, mutta luonto ei pidä sateesta ja kylmyydestä. Ihmiset eivät pääse ulos virkistäytymään ja palautuminen jää tapahtumatta. Maanviljelijät ovat hätää kärsimässä. Ravintola- ja kioskiyrittäjät kärsivät, suppilautoja ei vuokraa kukaan, kukaan ei mene saaristoristeilyille yms. Ei tarvittaisi laman keskelle vielä tällaista tuhoa toisten liiketoiminnalle.

Miten se muuttaisi sään lämpimämmäksi, jos aloittaja ajattelisi sinun kesäviihtymistäsi tai ravintolayrittäjiä tai mainitsemiasi "ihmisiä"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä