Mista voi johtua ettai alapaa kostu sitten millaan, vaikka haluisikin seksia?
Onko kellaan vastaavaa ongelmaa? Oon karsinyt tasta jo liki 10 vuotta. Hassua kun miehen kyvyttomyydesta puhutaan paljon, mutta naisten vastaavasta ei loydy infoa mistaan.
Kommentit (22)
Tarvitsisin miehen kostuttelemaan, kun ei yksin onnistu.
Kuulemma se hormonitoiminta ei vielä ole ennallaan. Käytetään liukkareita kun touhutaan, joten sitä Glidiä kuluu..
Samoin pimpsajumppaa harjoitan geishakuulat apuna säännöllisest useitakin kertoja joskus päivässä. Kuulat voitelen, ja samoin pimpsan aukon vauvaöljyllä. Toimii paremmin silikonipintaisiin kuuliin.
kostee silloinkin, kun en edes halua... joskin haluan melkolailla jatkuvasti. :)
joskus parikymppisenä kun popsin e-pillereitä, kuivuus vaivasi aika ajoittain, mutta onneksi ei aina.
N30+
Vierailija:
kostee silloinkin, kun en edes halua... joskin haluan melkolailla jatkuvasti. :)joskus parikymppisenä kun popsin e-pillereitä, kuivuus vaivasi aika ajoittain, mutta onneksi ei aina.
N30+
ja jos kovin monen kanssa sekstaa, niin riskit ovat molempiin.
mulla ei ole ikinä ollut tulehduksia eikä sp-tauteja, ei haisevaa valkovuotoa, klimppisoppaa alapäässä... kiihotun helposti, kostun helposti, laukean herkästi... ei siitä kosteudesta nyt ainakaan haittaa ole ollut eikä sulla ole aihetta kateuteen. :)
N30+
Vierailija:
mulla ei ole ikinä ollut tulehduksia eikä sp-tauteja, ei haisevaa valkovuotoa, klimppisoppaa alapäässä... kiihotun helposti, kostun helposti, laukean herkästi... ei siitä kosteudesta nyt ainakaan haittaa ole ollut eikä sulla ole aihetta kateuteen. :)N30+
Aviomiehesikin on varmasti niin tyytyväisempi :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
on seurannut siis enemmänkin elämääni... :D
N30+
Eikä ole mullakaan mitään tauteja. aina olen ollut samanlainen. Mieluummin oisin kuivempi ja käyttäisin liukkaria kuin pyyhkisin isompia kosteuksia kesken päivän paperiin kun tuntuu kuin olis pissaa housussa.
Vierailija:
Eikä ole mullakaan mitään tauteja. aina olen ollut samanlainen. Mieluummin oisin kuivempi ja käyttäisin liukkaria kuin pyyhkisin isompia kosteuksia kesken päivän paperiin kun tuntuu kuin olis pissaa housussa.
sen johdosta tuli kaikenlaisia alapään tulehduksia. Liukkarikaan ei oikeastaan auttanut, se teki yhdynnästä vain siedettävää, mutta ei nautinnollista.
Nykyään valun taas aamusta iltaan, mutta ainakin seksi on kivaa taas. Eikä ole vaivoja.
En käytä pikkuhousunsuojaa, vaihdan pikkareita usein tai käyn pyyhkäisemässä papruun välillä.
Apteekista saa ilman reseptiä emätinpuikkoja jotka sisältävät estrogeeni-hormonia. Auttavat limakalvojen kuivuuteen (vaihdevuodet, imetys).. Lääkärini vinkkas noista puikoista kun jälkitarkastuksessa totesi kuivat limakalvot. 1-2 puikkoo viikossa riittää mainiosti mulle.
Joskus vähän " kateellisena" lueskelen näitä ylimärkiä... Ei että kuivuuteni olisi koskaan haitannut mitenkään seksielämääni. Mutta olisi jännä tietää, miltä tuntuu kun on itse tippuvan/valuvan märkä?
Tiedostan tämän kuivus" ongelmani" ja pidän siksi liukkaria aina yöpöydän laatikossa (ja jos seksiä harrastetaan muualla niin kyllä " hätä keinot keksii" , mies voi vaikka syljellään kostuttaa mut tms.)
Nautin tosi paljon seksistä, olen rento ja vapaa(mielinen ;-)) innokas ja kokeilunhaluinen ja saan helposi aina orkun yhdynnässä.
Esileikki on tärkeää tietysti (kuten kaikille!), mutta vaikka en koskaan kostu " valuvan märäksi" kiihottuminen aiheuttaa kostumisen sisällä, joten liukkaria ei tarvi kuin ensimmäiseen sisäänpääsyyn. Siksi myös pikapanot ovat täysin mahdollisia ;-)
Nuorempana kuivuuteni häiritsi mua enemmän, mutta niin moni muukin seksiin liittyvä, olin aika ujo/estynyt. Nykyään sitä on muutenkin niin paljon sujut itsensä kanssa, että ei moinen haittaa yhtään. Uudelle miehelle olen aina ekalla kerralla sanonut, että olen sitten tällainen, että ei tarvi ihmetellä. Pelkään (ehkä turhaan?) että miehelle tulee paineita, että mies luulee, että hän ei ole haluttava tms. jos en kerro että tää ny vaan on mun kanssa tällasta. Ei ole kukaan valittanut, koska kun on kerran sisään päässyt, sisällä oleva kosteus tulee kalun mukana ulos ja naiminen on nautinnollista molemmille.
En tiedä mistä moinen johtuu, olisko sukuvika?
N35 (synnyttämätön, pillereillä ollut kyllä aina...).
Millainen teidän suhde on, miten kiihotut jne.
Oma kokemus on se että jos ei miehen kanssa synkkaa niin vaikuttaa kostumiseen.
Liukuvoidetta. Mies nuolemaan. Sormivibra.
Mitä kun ei oo lääkitystä eikä e pillereitä. Ollut rutikuiva 24 vuotiaasta lähtien? Ikä nyt 34? Ei raskauksia eikä mitään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa ilman reseptiä emätinpuikkoja jotka sisältävät estrogeeni-hormonia. Auttavat limakalvojen kuivuuteen (vaihdevuodet, imetys).. Lääkärini vinkkas noista puikoista kun jälkitarkastuksessa totesi kuivat limakalvot. 1-2 puikkoo viikossa riittää mainiosti mulle.
Niin mut auttako ne meitä jotka eivät oo koskaan ees ollut raaskana eikä oo vv?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mut auttako ne meitä jotka eivät oo koskaan ees ollut raaskana eikä oo vv?
Gyneltä hakemaan apuja, että saa limakalvoja vahvistettua ja liukkautta pilluun. Silloin liukkaritkin kestää paremmin. Gyneltä saa vahvempia estrogeenivalmisteita ja joissakin vielä testosteronia mukana. Voi olla siitäkin puutetta. Jälkimmäinen lisää naisilla haluja.
Minä olen huomannut, että kun olen ns all in hommassa mukana kosteutta on vähän liiankin kanssa.
Mutta jos vähänkään on ajatukset muualla niin olen huomattavasti kuivempi. Vaikka haluankin seksiä sillä hetkellä.
N30
eli syinä imetys tai e-pillerit. Toisena syynä se, että en tunne itseäni riittävän rennoksi suhteessa. Tätä en välttämättä ole tajunnut silloin, kun olen kuiva ollut, vaan olen huomannut eron sitten, kun olen ollut suorastaan lotisevan kostea. Ja tajunnut, että " hei, tältä tän suhteen pitää just tuntuakin" .