Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rakennuksilla työskentelevä nainen

Vierailija
23.06.2025 |

Minkälaisia kokemuksia muilla naisilla on rakennustyömaolta tai muusta vastaavasta fyysisestä työstä. Yllättikö fyysinen raakuus? Minkälainen fiilis jäi miesvaltaisesta alasta? 

Ite oon ns siivoajana/yleismiehenä. Palkka on hyvä, mutta välillä oon niin poikki, ettei meinaa pysyä kotimatkaa hereillä vaikka kuljen pyörällä xD. Tosin vasta kuukauden oon vasta ollu rakennuksilla ja joka päivä jaksaa paremmin. Muu työmaaporukka on kyllä aivan mahtavaa, mutta kyllä sen huomaa, että multa ei vaadita niin paljoa mitä miehiltä vaaditaan. Kaikista hauskimpia on ne oikein vanhat ja puolikuurot ukot jotka on tunteneet toisensa +30v ja eivät edes tiedä miksi riitelevät vaan soittavat suutansa toisilleen ihan vaan sen takia, että saavat väitellä. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koulutukseltani rakennusinsinööri. En sitä kuitenkaan kovin montaa vuotta tehnyt, totesin että asenteet naisia kohtaan työmailla oli semmoisia, etten jaksa. Hain ja pääsin it-alan päällikkötehtäviin, ja olen tehnt niitä jo yli 10 vuotta.

Eipä niihin tehtäviin mennä nollakokemuksella ja osaamisella. Suhteilla ja muilla avuilla sitten varmaan.

Ihan ilman suhteita onnistui, isoon kansainväliseen it-firmaan. Siihen aikaan oli kova pula osaajista, se toki helpotti. Firma joka minut palkkasi oli sitä mieltä, että projekti- tai palvelupäällikkötehtäviin ei välttämättä edes haluta it-alan ihmistä, koska sen puolen tekniset asiantuntijat on sitten erikseen (se koko johdettava tiimi), ja kokemukset ei olleet aina olleet hyviä jos sieltä konsulttijengistä yksi oli nostettu esimiesasemaan. Hyvää tuuria oli toki tuon työnhaun ajoituksen kanssa, ja kai minä sain haastattelussa sitten ne vakuutettua, että minusta olisi vetämään it-projekteja.

It-ala on muutenkin aika ennakkoluuloton, eikä ollenkaan niin "koulutususkovainen" kuin monet muut alat. 

Vierailija
22/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvä palkka siellä sit on?

brutto 2000.

Jos toi on totta,niin ei kovin hyvä. Parempiakin bruttoja on siivoustyöstä vähemmällä rasituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 20 vuotta raksatöitä ja ei koskaan ollut niin rankkoja töitä että olisi ollut ihan väsynyt kun tulee kotiin töistä.

Vierailija
24/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko keittää kahvia?

Vierailija
25/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää naisia miesvaltaisille aloille. Itsellä oli esihenkilönä nainen ja hän vastasi minun koulutuksesta myös. (Rakennusala)

Hauska tapaus. Työtehoseuran koulutuksessa oli kaverini mirkku ajamassa täysperävaunukorttia. Oli sitten peruutuskoe ja miehet naureskeli kun pienikokoinen nainen hyppäsi puikkoihin. Kerralla keilojen väliin ja hiljensi koko miesköörin. Siinä vaan kuittaili seuraavalle kokelaalle että siitä mallia.

-Kylmät kädet

Vierailija
26/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein 20 vuotta raksatöitä ja ei koskaan ollut niin rankkoja töitä että olisi ollut ihan väsynyt kun tulee kotiin töistä.

Taidat puhua höpöjä vai muistiko reistaa.  Mitähän työtä olet sitten tehnyt ja mihin tahtiin?? Kaikissa vähäänkään fyysisissä töissä tullaan ainakin ajoittain kotiin enemmän  tai vähemmän väsyneenä. 

Vierailija
27/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intti käyty ja it-alalla vedän miehistä koostuvaa yksikköä.  Miesten kanssa työskentely pääsääntöisesti helppoa ja mukavaakin, toki heistäkin löytyy sitten niitä ns. hankalampia tapauksia. Ei ole valittamista

Vierailija
28/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö aas to mouth jutuista? 

Rankka työhän vaatii rankat huvit.

Siellä taas joku maksettu antikapitalisti tekee paskaduuniaan :D

Vierailija
29/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nieletkö?

En, kun oksennan.

Vierailija
30/30 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää naisia miesvaltaisille aloille. Itsellä oli esihenkilönä nainen ja hän vastasi minun koulutuksesta myös. (Rakennusala)

Hauska tapaus. Työtehoseuran koulutuksessa oli kaverini mirkku ajamassa täysperävaunukorttia. Oli sitten peruutuskoe ja miehet naureskeli kun pienikokoinen nainen hyppäsi puikkoihin. Kerralla keilojen väliin ja hiljensi koko miesköörin. Siinä vaan kuittaili seuraavalle kokelaalle että siitä mallia.

-Kylmät kädet

1:100