Kuinka moni vakiintuu n. ekan seurustelukumppanin kanssa?
Sekä mieheni, että minä olimme toistemme ensimmäiset oikeat seurustelukumppanit. Yhteistä taivalta nyt reilu 30 v.
Esikoisellamme on nyt toinen oikea seurustelukumppani. Ajattelun pitkään, että kyse on teini-ihastuksesta (tärkeästä ja pitkästä sellaisesta toki). Nyt on käynyt ilmi, että tosissaan suunittelevat yhteistä tulevaisuutta. Lapsia, omistusasuntoa ja häitä. Ovat siis olleet jo vuosia yhdessä.
Kuinka usein nykyään vakiinnutaan suunnilleen ekan seurustelukumppanin kanssa? En kauheasti tunne tuollaisia pareja. 90-luvulla se oli ihan tavallista.
Kommentit (23)
Me ollaan löydetty toisemme uudelleen eikä etsitty sitä vanhaa uudelleen koska kumpikin on ihan eri ihminen. Tosin sellainen ydin sielu on olemassa mikä ei mielestäni muutu, sellainen toisen läheisyys mistä tietää että on kotona <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka pysyvät yhdessä vakiintuvat yleensä varhain. Koska kun tajuaa, että sinkkuelämäkin on kivaa, tai että vaihtelu virkistää, liitot eivät kestä. Ainoa onnistumisen mahdollisuus on oikeastaan vain näillä, jotka eivät juuri tiedä paremmasta.
Miksi myöhemmät suhteet olisivat ehdottomasti parempia kuin se ensimmäinen?
Osa ajattelee parisuhdekumppanin kulutustavarana; jollei ole perintöä tai muuta saatua omaisuutta ja tai muutoin sounautunutta varallisuutta,nuorena, niin ei olisi ikäänkuin varaa hyvään kumppaniin mutta joku olisi ehdotyomasti saatava kun sosiaalinen paine on monella kova. Erityisesti (meille) miehille kulttuurimme ylläpitää mielikuvaa, että olet luuseri, jos et saa haluamaasi nais-seuraa, tai jos poikuus on vielä vanhempana tallella.
Kaikkien miesten pää ei kestä tätä painetta, vaan katkeroituvat mutta elämä katkeroituneena ja muita ongelmistaan syyttävänä incelina ajaa heidän vain entistä hankalampaan jamaan
Tämä. Minun on vaikeaa uskoa, että löytäisin itselleni paremmin sopivan miehen, joka kaiken lisäksi olisi halukas olemaan kanssani ja jolle minä olisin se sopivin. Eikä sinkkuelämäkään kiinnosta.