Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten ostovoima edelleen huonompi kuin 2021!

Vierailija
23.06.2025 |

Ihmiset pihistelevät, säästävät ja pelkäävät työttömäksi joutumista! Ilmankos konkurssiluvut ovat ylhäällä. 

https://yle.fi/a/74-20166994

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täyspäinen ei kuluta vaan säästää. Tulossa vielä pahempia aikoja. 

En tiedä miten täyspäinen olen kun en ole missään vaiheessa elämääni lähtenyt mukaan ylikuluttamiseen.  Ja nyt sitten ne jo ennestään huterat korttitalot ovat sortumassa ja kenen muunkaan vika se on kuin julman nykyhallituksen. 

Kuka tässä nyt sitten häviää, kun valtio ei pysty tarjoamaan sitä keskiluokkaista elämää? Mulla ei ole koskaan ollut varaa omistusasuntoon, lapsiin, autoon, jne kun tarjolla ei ole ollut töitä, kuin pätkissä.

- 90-luvulla syntynyt.

Vierailija
42/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä rahaa valtio muka työntää kulutukseen? Missä se tyhjä puhallus on? Itse olen ollut töissä 30 vuotta putkeen enkä ole saanut mistään ylimääräistä puhallettua kuplarahaa. Päinvastoin: Sipilän hallitus leikkasi kolmena kesänä lomarahaani etten vaan kuluta perheeni kanssa liikaa! Jos puhut korkotasosta, se oli EKP:n pumppaamaa talouskuplaa. Nollakorko oli aivan liian pitkään ja ylikuimensi sijoitusmarkkinat. Suomessakin asunnot vietiin käsistä ja asuntosijotusrahastot veti tuulipukuja. No, miten niiden rahastojen kanssa kävi? Onneksi ei ole ollut koskaan niin paljon rahaa, että olisi ollut varaa lähteä noihin. "

Marinin hallitus lisäsi perusteetta kuluja useilla miljardeilla per vuosi, sekä "koronaelvytti" pörssikurssit yli kaksinkertaisiksi pohjalukemista. Sipilän jäljiltä oltiin melkein tasapainossa tulojen ja menojen suhteen.

Marinin velkaelvytys pörssik

Vähemmän lisää valtionvelkaa, parempi talouskasvu ja työllisyys. Kaikki voittavat, kun johdossa on järkevä vasemmistopuolue EK:n unelmahöttöhaihattelijoiden ja "talousosaajapuolueiden" sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täyspäinen ei kuluta vaan säästää. Tulossa vielä pahempia aikoja. 

En tiedä miten täyspäinen olen kun en ole missään vaiheessa elämääni lähtenyt mukaan ylikuluttamiseen.  Ja nyt sitten ne jo ennestään huterat korttitalot ovat sortumassa ja kenen muunkaan vika se on kuin julman nykyhallituksen. 

Kuka tässä nyt sitten häviää, kun valtio ei pysty tarjoamaan sitä keskiluokkaista elämää? Mulla ei ole koskaan ollut varaa omistusasuntoon, lapsiin, autoon, jne kun tarjolla ei ole ollut töitä, kuin pätkissä.

- 90-luvulla syntynyt.

Niin, kuka tässä nyt joutuu pihistelemään? Ei mullakaan ole ollut varaa kuin niihin välttämättömiin menoihin. Sekö tässä nyt harmittaa?  Oman arvon alentumien sinne tavistasolle? 

Vierailija
44/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään suuntaan siis mennään! Negatiiviseen hiilijalanjälkeen päästään ainoastaan ostoivoima poistamalla.

Vierailija
45/46 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINUN ostovoima on parantunut koska nostin omaa palkkaani 1000 eurolla/kk. Samoin saksikäden. T. Orpo

Vierailija
46/46 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu hyvästä hallitusohjelmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi