Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikamuodin kielto teineiltä

Vierailija
23.06.2025 |

Onko täällä joku muu kieltänyt omilta teini-ikäisiltä lapsilta shoppailun Temu/Sinsey etc akselilla? Millä nuorillekin jakeluun menevillä argumenteilla? Mistä vähän kestävämmästä kaupasta teinit ovat sitten suostuneet vaatteita ostamaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä nykyään näköjään vaikeaa. Minä maksan vaatteet ja silloin niitä ei tilata Temusta tms.,piste. Moni muukin asia on lasten ja nuorten kanssa helppoa kun ei anna niiden ihan kaikkea määrätä.

Vierailija
2/5 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten vähälahjaisia lapsia sulla on, ihan terveelle teinille kelpaa kyllä perustelu että ei osteta lapsityövoimalla ynpäristöä tuhoten tehtyä laadutonta roskaa, jota tuodaan maahan usein lakeja rikkoen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuoret ovat olleet kiinnostuneita kirppareista, kun lapsesta alkaen on siellä käyty. Ovat hyvin valveutuneita materiaaleista, luonnosta, luonnonsuojelusta ja tarkkoja rahankäytöstä. Ei ole tarvinnut kieltää pikamuotia, kun vastustavat sitä itse aktiivisesti. Itse olen helisemässä jos tilaan jotain Temusta (ei vaatteita) ja joudun perustelemaan nuorisolle että miksi, sen kasvihuoneen lasin kannattimen sieltä tilasin.

Vierailija
4/5 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat älynneet ihan ilman sanomistakin. En itsekään tilaile krääsää ja pikamuotia.

Vierailija
5/5 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten vähälahjaisia lapsia sulla on, ihan terveelle teinille kelpaa kyllä perustelu että ei osteta lapsityövoimalla ynpäristöä tuhoten tehtyä laadutonta roskaa, jota tuodaan maahan usein lakeja rikkoen.

Asutaan tylsästi alueella, jossa pikamuoti on enemmän sääntö kuin poikkeus. Jossain toisissa ympyröissä tätä keskustelua ei varmaan tarvitsisi edes käydä, mutta meillä väännetään tästä usein. Olemme lisäksi eronneet lasten toisen vanhemman kanssa, joten arvot kasvatuksessa eivät aivan molemmissa kodeissa kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi