Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos henkilö elää vaatimatonta elämää niin onko hän köyhä?

Vierailija
22.06.2025 |

Tarkoittaako se, että elää vaatimattomasti sitä että henkilö on vähävarainen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan menee

Vierailija
2/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, voi olla miljoona omaisuus.

Vierailija
4/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita että on vähävarainen, ei siis ole aina tulostakaan tai omaisuudesta kyse. Ja vaikka olisikin vähävarainen niin sehän on järkevää eivätkä kaikki tunne olevansa köyhiä.

Vierailija
5/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Hän voi olla hyvinkin rikas, koska elää vaatimattomasti.

Köyhät ne vaatteilla koreilee.

Vierailija
6/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä sh:na ja palkkatulot n. 4000€/kk. Perittyä omaisuutta n. 400000€. Elän kerrostalokaksiossa, ei autoa tms. En matkustele, enkä osta mitään turhaa, koska en tarvitse, enkä halua. Joku voi pitää köyhänä, vaikka oikeasti en mielestäni ole. 🥹

Vierailija
7/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että tarkoitat taloudellista köyhyyttä. Ja vastaan, ei välttämättä. Mä tiedän yhden tapauksen, joka oli eläessään miljonääri, mutta ei halunnyt leveillä sillä ja tykkäsi elää ns. tavallista ja huomaamatonta eli ehkäpä myös tietyllä tapaa vaatimattomampaa elämää. Sukulaiset naureskeli kitsaaksi ihmiseksi.

Vierailija
8/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka varmaan luulee että olen köyhä, koska kotini ja autoni ovat vaatimattomia. Oikeastihan olen käyttänyt yli 200 000 pelkästään hevosurheiluun ja käyn matkustelemassa ympäri maailmaa vähän väliä, mutten pidä siitä meteliä.

Vierailija
9/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan varmasti. ikeankin pomo kun ajeli transportterilla.

Vierailija
10/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä voidaan luulla että ollaan vähävaraisia, kun asutaan hyvin pienessä mökissä vailla mukavuuksia. Ei harrasteta mitään maksullisia harrastuksia, ei käydä keikoilla eikä tapahtumissa. Mutta se mitä muut ei tiedä on että juuri tehtiin melkein 10 000 euroa maksanut reissu, ja sen perään toinen usean tonnin reissu, ja tileillä on edelleen rahaa vaikka uuteen reissuun.

Elämme vaatimattomasti siis ihan omasta halustamme, emme halua maksaa asumisesta vaan ihan jostain muusta 😊

Vierailija
11/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että tarkoitat taloudellista köyhyyttä. Ja vastaan, ei välttämättä. Mä tiedän yhden tapauksen, joka oli eläessään miljonääri, mutta ei halunnyt leveillä sillä ja tykkäsi elää ns. tavallista ja huomaamatonta eli ehkäpä myös tietyllä tapaa vaatimattomampaa elämää. Sukulaiset naureskeli kitsaaksi ihmiseksi.

Juuri tämä. Meidän entistä naapuria joku luuli spurguksi, kun oli epäsiistit hiukset, reikiä lenkkivaatteissa ja muutenkin vähän "epämääräinen tyyppi". Ja on kaupungin rikkain mies 😂

Vierailija
12/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun pienessä mummonmökissä, vaatimattomasti. Sain suuren perinnön, mutta en tarvitse  mitään luksusta. Kasvatan vihannekset puutarhassa, käyn poimimassa mustikat metsästä, en tuhlaa mihinkään turhaan. Autokin on isältä peritty vanha Kia.  Rakastan yksinkertaista elämää , kissojeni kanssa. 

Vierailija
13/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ja rikkaus on myös henkinen tila. Et välttämättä tunne itseäsi jos sinulla paljon erilaisia luonnonlahjoa ja ulkonäköä. Sellaisia ihmisiä ei välttämättä haluta juuri minnekään esim työmarkkinoille ja näin ollen mitä rahaan ja omaisuuteen saattaa olla toisten tekemien mittapuiden mukaan köyhä.

Vierailija
14/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri mietin, miksi yleisesti ja tälläkin palstalla tunnutaan arvostavan niin paljon aineellista ja / tai rahasta koostuvaa rikkautta.

Jos minulta kysytään, en arvosta yhtään ketään tyhjäpäätä, vaikka tällä olisi millaisia miljoonia tahansa. Arvostan ihmisiä, joilla on ajattelun rikkautta, siis sivistystä, eikä sen rinnalla olea lainkaan väliä, mikä on omaisuuden määrä tai pankkitilin saldo.

Eli ei - vaatimatonta elämää elävä ei ole automaattisesti köyhä. Vaatimatonta elämää elävällä voi olla tili miinuksella tai tilillä miljoonia, omaisuutta pelkkä reiällinen sukka tai mittava miljoonaomaisuus.

Vierailija
15/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän 695 eurolla kuukaudessa, mutta voin pukeutua jakkupukuun, cogtailpukuun, iltapukuun tai minkkiturkkiin,

Vierailija
16/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä voidaan luulla että ollaan vähävaraisia, kun asutaan hyvin pienessä mökissä vailla mukavuuksia. Ei harrasteta mitään maksullisia harrastuksia, ei käydä keikoilla eikä tapahtumissa. Mutta se mitä muut ei tiedä on että juuri tehtiin melkein 10 000 euroa maksanut reissu, ja sen perään toinen usean tonnin reissu, ja tileillä on edelleen rahaa vaikka uuteen reissuun.

Elämme vaatimattomasti siis ihan omasta halustamme, emme halua maksaa asumisesta vaan ihan jostain muusta 😊

Me ollaan tätä tyyppiä myös. Talvet teen duunia jonkin verran, kesät asutaan vanissa täällä Jäämeren rannalla.

Vierailija
17/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän 695 eurolla kuukaudessa, mutta voin pukeutua jakkupukuun, cogtailpukuun, iltapukuun tai minkkiturkkiin,

Taisit tarkoittaa cocktailpukua.

Vierailija
18/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän 695 eurolla kuukaudessa, mutta voin pukeutua jakkupukuun, cocktailpukuun, iltapukuun tai minkkiturkkiin,

Vaatetta löytyy ja löytyy ulkonäköäkin. Minua asiakaspalvelijat tulee palvelemaan innolla. Totuus on 695 euroa kuussa.

Vierailija
19/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan mersulla, mutta köyhäilen 695 eurolla, koska minua ei palkata töihin työttömyydestä johtuen. Katsotaan kuka kestää pisimpään. Laittaisin panokset itselleni.

Vierailija
20/43 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkäaikaistyötön ja omaisuutta on. On tullut vastaan hieman outoja tilanteita kunnan työllistämistoimen kanssa. Minua on jopa epäilty syrjäytyneeksi, kun en ole palkkatyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi