Iso koiralauma kotona? Miten toimit kun vieraita saapuu?
Miten toimit useamman (3+) koiran taloudessa, kun tulee vieraita? Onko kaikki koirat läsnä koko vierailun ajan? Vai ovatko koirat koirahuoneessa/koiraportin takana?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ne eivät ole koskaan kaikki yhdessä. Tämä rotu on niin epäsosiaalinen, että olisi silkkaa veren kaivamista nenästä edes kuvitella, että kaikki yksilöt olisivat aina sulassa sovussa keskenään.
Tilanteet elävät eri yksilöiden kanssa vuosien mittaan. Jotkut voivat olla hyvissä väleissä jopa vuosia, kunnes sopu jostain syystä loppuu. Yksikin kunnon tappelu, pikkukähinöitä ei lasketa, ja tämä pari elää loppuikänsä erotettuina. Joskus taas vanhat riitapukarit alkavatkin sulattaa toisensa ikäännyttyään. Jotkut voivat ulkoilla yhdessä, mutta sisällä ei voi pitää yhdessä. Jotkut taas toisin päin.
Uusi kodinvaihtaja ei välttämättä tule toimeen saman sukupuolen kanssa koskaan.
Paitsi tappeluita, inhoan kaikkea kiusaamista ja pomottamista, tässä rodussa on ihan selviä "koulukiusaajia", ja vaikkei tappeluita syntyisikään, katson jokaisella koiralla olevan oike
Czilkenanois thurenun eli muinais-tsekin bureski suurriistanmetsästäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ne eivät ole koskaan kaikki yhdessä. Tämä rotu on niin epäsosiaalinen, että olisi silkkaa veren kaivamista nenästä edes kuvitella, että kaikki yksilöt olisivat aina sulassa sovussa keskenään.
Tilanteet elävät eri yksilöiden kanssa vuosien mittaan. Jotkut voivat olla hyvissä väleissä jopa vuosia, kunnes sopu jostain syystä loppuu. Yksikin kunnon tappelu, pikkukähinöitä ei lasketa, ja tämä pari elää loppuikänsä erotettuina. Joskus taas vanhat riitapukarit alkavatkin sulattaa toisensa ikäännyttyään. Jotkut voivat ulkoilla yhdessä, mutta sisällä ei voi pitää yhdessä. Jotkut taas toisin päin.
Paitsi tappeluita, inhoan kaikkea kiusaamista ja pomottamista, tässä rodussa on ihan selviä "koulukiusaajia", ja vaikkei tappeluita syntyisikään, katson jokaisella koiralla olevan oike
Rotu on Slovakinacuvac. Ja tosiaan, meille ei noin vaan tullakaan. Koirat päättävät itsenäisesti kenet ne hyväksyvät vieraaksi. Toisinaan sattuu vahinkoja, kun koirilla on eri käsitys vieraasta kuin itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lainaukset joskus menevät miten sattuu, numero 79 vastaa numerolle 80: suursnautseri.
En pyydä kylään ketään joka sitä ei kestä että ovat makoilemassa minun jaloissa.
Eivät tervehdi vieraita, kun niitä ei kiinnosta en siihen kehoitakkaan.
Pidän koiria nälässä muutaman päivän ja kun vieraat astuvat ovesta sisään huudan PUSKII! Sillä niistä vieraista pääsee.
Ite en tykkää kun isäntäväki käskee olla huomioimatta koiraa. Ei saa leikkiä, ei saa päästää syliin tai sohvalle.
Ns. "vahingoilla" tarkoitetaan sitä, että koirat käyvät vieraiden kimppuun ja purevat. Koirat myös purevat kaikkia, aivan kaikkia ohikulkijoita kun ne, myös "vahingossa" pääsevät irti. Rotu oli slovakiancuvac.
No minä olen sanonut allergisille, että et voi tulla kylään, koska en minä niitä koiria taskuunkaan pane. Enkä tee suursiivousta.
Kerran piti siirtää koirat huoneeseen ja ovi kiinni. Sen porukan yksi kakara häiriköi kokoajan pentukoiria.
Vierailija kirjoitti:
Laumikset suojelee laumaansa eli meijän perhettä. Lasten kaverit on välillä olleet ongelma, tulevat leikkimään eivätkä osaa varoa. Se on voi-voi sitten, en ota vastuuta.
Ota vastuuvakuutus. Mulla on laumikselle vastuuvakuutus. Korvaa vahinkoja 85000 euroon asti.
Ihan normaalisti ollaan minä ja koirat eikä ahdistella vieraita mitenkään. Miksi koiria pitäisi mihinkään sulkea? Vieraat eivät ole meille mikään ongelma.
" Smithers, release the hounds."