Iso koiralauma kotona? Miten toimit kun vieraita saapuu?
Miten toimit useamman (3+) koiran taloudessa, kun tulee vieraita? Onko kaikki koirat läsnä koko vierailun ajan? Vai ovatko koirat koirahuoneessa/koiraportin takana?
Kommentit (91)
Oma talo, omat säännöt. Ei kannata tulla käymään, jos ei pidä koirista. Tietysti jos joku huoltomies tms on tulossa, niin vien koirat toiseen huoneeseen. Aika moni ikävä kyllä pelkää kahta suurehkoa rottweileria, mutta en kutsu kotiin muuta kuin vanhoja tuttuja, jotka ovat tunteneet koirani pennuista asti. Lapset jo aikuisia, joten ei näidenkään kavereita tarvitse enää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta, en kyläile koiratalouksissa.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on berni ja kaksi nöffiä. En telkeä koiria mihinkään portin taakse tms. meillä ei käy vieraita, jotka eivät pidä koirista.
Meidän koirilla on vielä tapana hyppiä ihmistä päin, ei olla kitketty tuota tapaa pois, koska meitä se ei haittaa. Vieraat ovat jo tottuneet ja jos koirat häiritsee, ei meille tarvitse tulla 🤷🏼Tykkään koirista ja olen niitä omistanut ja hankkisin koiran jos nykyinen elämäntilanne sallisi, mutta inhoan kun ihmiset antaa koirensa hyppiä päälle. Varsinkin iso koira voi helposti muksauttaa nurin heiveröisemman henkilön.
Koiranomistajan laiskuutta se on, ettei viitsitä tuollaista yksinkertaista asiaa koirille opettaa.
Turha sitä on muulla selitellä
Vierailija kirjoitti:
Olen siinä vaiheessa elämääni, että en kaipaa kotiini koiria pelkääviä ihmisiä. Koirat tervehtivät tulijaa, ja sillä hyvä. Eivät hypi tai mitään. Mutta siis tosiaan, kaikki kotonani käyvät kyllä tietävät koirista, tai pikemminkin tuntevat ne.
Juuri näin! Jos emme minä ja kotini kelpaa, ei tarvitse tulla kyläänkään 😊
Jos vieraat ovat mieluisia, koirat ovat missä niitä huvittaa edellyttäen että vieraat pitävät koirista. Jos yksikin vieraista ei pidä, koirat ovat toisessa huoneessa tai ulkona. Jos taas vieraat ovat "lokkeja" tai muuten heidän ei toivota viihtyvän pitkään, koirat ovat samassa huoneessa ja saavat hamuta ja häiritä vieraita miten haluavat, en ppidättele niitä. Ketään ne eivät pure.
Kolmen sakun omistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on berni ja kaksi nöffiä. En telkeä koiria mihinkään portin taakse tms. meillä ei käy vieraita, jotka eivät pidä koirista.
Meidän koirilla on vielä tapana hyppiä ihmistä päin, ei olla kitketty tuota tapaa pois, koska meitä se ei haittaa. Vieraat ovat jo tottuneet ja jos koirat häiritsee, ei meille tarvitse tulla 🤷🏼Tykkään koirista ja olen niitä omistanut ja hankkisin koiran jos nykyinen elämäntilanne sallisi, mutta inhoan kun ihmiset antaa koirensa hyppiä päälle. Varsinkin iso koira voi helposti muksauttaa nurin heiveröisemman henkilön.
Koiranomistajan laiskuutta se on, ettei viitsitä tuollaista yksinkertaista asiaa koirille opettaa.
Turha sitä on muulla selitellä
no, ei asia ole niin yksinkertainen. Tuo mielentilan hallinta, tai sen luominen koiralle vaatisi kymmeniä toistoja. Yritä tätä sitten treenata jos ihmisiä käy kylässä muutaman kerran vuodessa.
En mene taloon missä on enemmän kuin yksi koira. Useimmiten ne on kouluttamattomia kuolaavia luskuttajia.inhoan sellaisia.
Itse en kutsu kotiini kuin harvoja ja valittuja ihmisiä. Näistä kaikki tulevat toimeen koirieni kanssa. Muilla ei väliä, koska en itsekään jaksa, enkä halua kutsu muita kotiini enää. Vilkkaan sosiaalisen elämän vuodet ovat takana, kaikenlaisia edustusjuhlia sai järjestää jo työnkin vuoksi vuosikaudet. Joten sen vuoksi ei ole ongelmaa.
Sairasta elellä elukoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on koirahuone???
Koirien oma huone. Melko yleinen juttu jos taloudessa on vähän isompi koiralauma.
Koiralle on hyvä varata aina paikka jossa saa olla rauhassa. Kun koiria on enemmän ja laumaeläiminä tuppaavat olemaan usein yhdessä, on oma erillinen huone kätevä rauhoittumistila niille.
Aha. Meillä koirat saa käyttää ihan koko asuntoa, ja valita rauhoittumispaikkansa. Yleensä se on sohva, niiden omat pedit tai sänky päiväsaikaan.
Minulla on koirahuone. Silti koirat pääsee myös sängylle, sohvalle, pedille ja joka paikkaan talossa. Koirahuone antaa koirille tilan ja mahiksen rauhoittua, jos on vaikka lapsivieraita. Kaikki koirat ei osaa/malta/pysty rauhoittumaan itse/ilman apua, jos on trafiikkia ympäri
Siis kuka laskee koiran sänkyyn tai sohvalle! Hyi hitto!
Vierailija kirjoitti:
Sairasta elellä elukoiden kanssa.
Kerrotko, miksi niin? Elätkö itse elukoiden kanssa tilanteessa, joka on sairas? Vai eikö ole kokemusta asiasta, ja uhoat vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on koirahuone???
Koirien oma huone. Melko yleinen juttu jos taloudessa on vähän isompi koiralauma.
Koiralle on hyvä varata aina paikka jossa saa olla rauhassa. Kun koiria on enemmän ja laumaeläiminä tuppaavat olemaan usein yhdessä, on oma erillinen huone kätevä rauhoittumistila niille.
Aha. Meillä koirat saa käyttää ihan koko asuntoa, ja valita rauhoittumispaikkansa. Yleensä se on sohva, niiden omat pedit tai sänky päiväsaikaan.
Minulla on koirahuone. Silti koirat pääsee myös sängylle, sohvalle, pedille ja joka paikkaan talossa. Koirahuone antaa koirille tilan ja mahiksen rauhoittua, jos on vaikka lapsivieraita. Kaikki koirat ei osaa/malta/pysty rauh
Tuskin kukaan sinun sohvallesi tai sängyllesi. Joten ole rauhassa. Hengitä syvään.
Koirathan pysyy lattialla.
Mutta kissat iljettää. Ne kiipeilee ruokapöydälle, istuu kakkulautaselle, kääntää takapuolensa ja pyllistää. Ja matka jatkuu tiskipöydälle, hyi hitto!
Ällöttävintä on, että omistajat ei voi sulkea kattejaan mihinkään huoneeseen tai häkkiin. Piikkisiä kissankarvoja on lattiasta kattoon.
En nyt ymmärrä mikä ongelma kysyjällä on kolmen koiran kanssa verrattuna yhteen koiraan. Eikö oleellista ole se, miten koira käyttäytyy? Tai yksi jättikoira on massiivisempi kuin muutama pikkukoira.
Vierailija kirjoitti:
Koira on ulkona. Joskus omassa tilassa portin takana sisällä, jos ulkona on liian kylmä eli talvella. En itsekään tykkäisi jos jonkun koira tulisi haistelemaan, kun saavun kylään.
No voi kamala🙄
Sit sun on parasta pysyä poissa koirista. Tuskin olet kovin haluttu vieraana.
Vierailija kirjoitti:
"En itsekään tykkäisi jos jonkun koira tulisi haistelemaan, kun saavun kylään."
Voi olisipa tosiaan kauheaa. Viimeksi kun olin kaverin luona yötä, hänen koiransa (spk) nukkui sängyssä vieressäni yön 😂 Oli kotoisaa.
Ette sitten varmaan olleet punkkialueella. Me asumme meren läheisyydessä, eikä takuulla koira tule sänkyyn, vaikka tietysti ulkoillessa pusikkoja varotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En itsekään tykkäisi jos jonkun koira tulisi haistelemaan, kun saavun kylään."
Voi olisipa tosiaan kauheaa. Viimeksi kun olin kaverin luona yötä, hänen koiransa (spk) nukkui sängyssä vieressäni yön 😂 Oli kotoisaa.
Ette sitten varmaan olleet punkkialueella. Me asumme meren läheisyydessä, eikä takuulla koira tule sänkyyn, vaikka tietysti ulkoillessa pusikkoja varotaan.
Kyllä ollaan, itse asun lounaissaaristossa ja kaverikin vain 10 km sisämaahan päin. Koirat ja kissat on meillä kotonakin aina nukkuneet sängyssä. Punkkeja on kotipihassakin, pahimmillaan olen 9 punkkia nyppinyt kissasta päivän aikana ennen kuin laitettiin sille litkut niskaan.
Niiden kanssa nyt vaan on osattava elää normaalia elämää ilman hysteriaa. Eihän täällä muuten voisi elääkään 😄 Eikä siis todellakaan varota pusikkoja, en pue pitkälahkeisia housuja jne. Hengissä olen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on ulkona. Joskus omassa tilassa portin takana sisällä, jos ulkona on liian kylmä eli talvella. En itsekään tykkäisi jos jonkun koira tulisi haistelemaan, kun saavun kylään.
No voi kamala🙄
Sit sun on parasta pysyä poissa koirista. Tuskin olet kovin haluttu vieraana.
Minä en kyllä ymmärrä tällaisia suun soittajia. Mistä sinä tiedät, millainen ihminen kirjoittaja oli tai onko hän ystäviensä seurassa haluttu vieras vai ei. Ivaat ihmistä, vaikka hän vastasi asiallisesti. Opettele käyttäytymään.
Minkä helvetin takia pitää olla useampi kuin nolla koiraa?
Meillä naapurin koira alkaa räksyttää joskus ennen seitsemää aamulla Hervantajärvellä.
Vieraanhan se lupa pitää antaa, jos hänen jalkojaan halutaan nuuskia.