Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso koiralauma kotona? Miten toimit kun vieraita saapuu?

Vierailija
22.06.2025 |

Miten toimit useamman (3+) koiran taloudessa, kun tulee vieraita? Onko kaikki koirat läsnä koko vierailun ajan? Vai ovatko koirat koirahuoneessa/koiraportin takana? 

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on berni ja kaksi nöffiä. En telkeä koiria mihinkään portin taakse tms. meillä ei käy vieraita, jotka eivät pidä koirista. 

Meidän koirilla on vielä tapana hyppiä ihmistä päin, ei olla kitketty tuota tapaa pois, koska meitä se ei haittaa. Vieraat ovat jo tottuneet ja jos koirat häiritsee, ei meille tarvitse tulla 🤷🏼 

Vierailija
22/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on berni ja kaksi nöffiä. En telkeä koiria mihinkään portin taakse tms. meillä ei käy vieraita, jotka eivät pidä koirista. 

Meidän koirilla on vielä tapana hyppiä ihmistä päin, ei olla kitketty tuota tapaa pois, koska meitä se ei haittaa. Vieraat ovat jo tottuneet ja jos koirat häiritsee, ei meille tarvitse tulla 🤷🏼 

Moni luulee niin, ettei toinen pidä korista, kun useimmiten on kyse siitä, että pelkää koria. Ja juuri tuollaiset isot koirat, apua, en tulis ikinä. Toisaalta mua on ruvennut ärsyttämään se, että miten paljon hiilijalanjälkeä nuo koirat nostavat. Ja sekin, että onko niillä koirilla nyt niin hyvä olla; nehän on isäntiään varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään koirista ja olen niitä omistanut ja hankkisin koiran jos nykyinen elämäntilanne sallisi, mutta inhoan kun ihmiset antaa koirensa hyppiä päälle. Varsinkin iso koira voi helposti muksauttaa nurin heiveröisemman henkilön.

Vierailija
24/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni luulee niin, ettei toinen pidä korista, kun useimmiten on kyse siitä, että pelkää koria. Ja juuri tuollaiset isot koirat, apua, en tulis ikinä. Toisaalta mua on ruvennut ärsyttämään se, että miten paljon hiilijalanjälkeä nuo koirat nostavat. Ja sekin, että onko niillä koirilla nyt niin hyvä olla; nehän on isäntiään varten.

Onneksi sun ei tarvitsekaan tulla meille 😊 Meillä käy kyllä muutenkin vain vähän viereita, mukavinta olla ihan vain omissa oloissaan.

Vierailija
25/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään koirista ja olen niitä omistanut ja hankkisin koiran jos nykyinen elämäntilanne sallisi, mutta inhoan kun ihmiset antaa koirensa hyppiä päälle. Varsinkin iso koira voi helposti muksauttaa nurin heiveröisemman henkilön.

Meillä ei onneksi käy heiveröisiä henkilöitä. Asutaan maalla, lenkit tehdään metsässä tai tiellä. Ehkä kerran vuodessa tulee joku vastaan.

Vierailija
26/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat asuvat meillä ja ovat meidän perheenjäseniä. Totta kai ne saavat käydä tervehtimässä kylään tulijat ja ovat ihan siinä seurustelussa mukana niin kuin muukin perhe. Kylään tulijat tietävät, että meillä on koiria ja jos ei niitä sen vertaa siedä, että voisi kylässä käydä, niin mun puolesta on ihan OK olla tulematta. Ymmärrän, että kaikki ihmiset eivät pidä eläimistä, mutta mä olen niin lapsellinen, että suhtaudun itse aika epäillen ja penseästi tällaisiin ihmisiin. Hyvin vähän heitä siis omassa ystäväpiirissäni on. 

Perhejuhlien ajaksi olen vienyt koirat hoitoon. Siinä on vähän liikaa häslinkiä, kun on paljon vieraita, kakkulautasia ja kahvikuppeja pöydän reunoilla jne. Ja myös vaarana, että koirat karkaavat esim. auki jääneestä ulko-ovesta. 

Vierailija
27/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitetaan koirat ulkotarhaan vieraiden ajaksi. (Ovat säänkestävää rotua ja tarhassa on pari koppia sekä sateensuojaa). Osaa kyllä olla nätisti sisälläkin vieraiden aikana, mutta tuppaavat hieman stressaamaan.

Vierailija
28/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin vierailijasta.

Meillä käy todella harvoin vieraita, joten koirille on todella vaikea opettaa maltillista tervehtimistä. Vallankin kun kaikki koirani ovat ongelmataustaisia kodinvaihtajia, jotka tarvitsevat huomattavasti enemmän toistoa ja treeniä kuin pennusta asti koulutettu koira. Sovin vierailijan kanssa etukäteen, että haluaako koirien olevan vierailun ajan toisessa huoneessa, vai ovatko samassa tilassa ja jos ovat, tervehtiminen saattaa mennä vähän kaoottiseksi.

Yleensä vieraat haluavat tavata koirat ja yleensä homma on aina huomattavasti vähemmän kaoottista kuin ennakkoon ajattelen.

Vierailija
29/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron vieraille ja remppatyypeille että koiria on. Osa vieraista saattaa olla allergisia jolloin tapaaminen pihalla tai muualla kuin meillä, joku tuntee epämukavuutta koirien kanssa ja jälleen tapaamme muualla - osa tykkää koirista. Koirat ovat vinttikoiria ja luonnostaan hyvin pidättyväisiä ja arvokkaita vieraita kohtaan. 

Vierailija
30/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme koiraa ja ovat portin takana. Kahvitteluiden yms. jälkeen vieraista riippuen päästetään koirat portin takaa pois. On opetettu odottelemaan portin takana rauhassa.

Ärsyttävää vain, että monilla vierailla on tapana mennä kielloista huolimatta lässyttämään portille, josta koirat riehaantuvat (koska toki portti on välissä ja ärsyyntyvät siitä). Siinä sitten joudut tyyliin kädestä pitäen kiskomaan vieraat pois ja käskemään koiria rauhoittumaan.

Vierailija
31/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koti on meitä asukkaita ja koiriamme varten. Kyllä vieraiden täytyy se ymmärtää. Ei meillä ole mitään mahdollisuuksia "piilottaa" koiria minnekään, mutta ei haluakaan.

Koirat on kaikille ystävällisiä, menevät vaivihkaa tervehtimään ja ehkä myöhemmin hakemaan silityksiäkin, mutta eivät tunge syliin tms. Ei ole siis haitaksi.

Eikä meillä mitään _vieraita_ käy, vaan kaikki on tuttuja, jotka kyllä tietävät koiristamme. Koirapelkoisia ei sukulaisissamme ja läheisissä ole.

Vierailija
32/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on koirahuone???

Vierailija
33/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen avaamaan oven ja päästän vieraat sisälle. koirat ovat missä haluavat. Koirat on opetettu olemaan välittämättä vieraista silloin kun isäntäväkeä on kotona, joten eivät singahda jalkoihin vieraan tullessa sisään. Syliin tulevat, jos vieras itse pyytää, sama rapsutusten laita. 

Vierailija
34/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien oma huone. Melko yleinen juttu jos  taloudessa on vähän isompi koiralauma.

Koiralle on hyvä varata aina paikka jossa saa olla rauhassa. Kun koiria on enemmän ja laumaeläiminä tuppaavat olemaan usein yhdessä, on oma erillinen huone kätevä rauhoittumistila niille.

Vierailija
35/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käy vieraita, jotka ei tietäis, että kolmen koiran talous. Koirat saa moikata ja sen jälkeen ne menee tekee mitä mieleen tulee. Iso piha keskellä metsää, joten koirat useimmiten on ulkona itsekseen. Ei meillä edes mitään koiraporttia ole.

Vierailija
36/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien oma huone. Melko yleinen juttu jos  taloudessa on vähän isompi koiralauma.

Koiralle on hyvä varata aina paikka jossa saa olla rauhassa. Kun koiria on enemmän ja laumaeläiminä tuppaavat olemaan usein yhdessä, on oma erillinen huone kätevä rauhoittumistila niille.

Aha. Meillä koirat saa käyttää ihan koko asuntoa, ja valita rauhoittumispaikkansa. Yleensä se on sohva, niiden omat pedit tai sänky päiväsaikaan.

Vierailija
37/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Meillä koirat saa käyttää ihan koko asuntoa, ja valita rauhoittumispaikkansa. Yleensä se on sohva, niiden omat pedit tai sänky päiväsaikaan.

Minulla on koirahuone. Silti koirat pääsee myös sängylle, sohvalle, pedille ja joka paikkaan talossa. Koirahuone antaa koirille tilan ja mahiksen rauhoittua, jos on vaikka lapsivieraita. Kaikki koirat ei osaa/malta/pysty rauhoittumaan itse/ilman apua, jos on trafiikkia ympärillä.

Vierailija
38/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on koirahuone. Silti koirat pääsee myös sängylle, sohvalle, pedille ja joka paikkaan talossa. Koirahuone antaa koirille tilan ja mahiksen rauhoittua, jos on vaikka lapsivieraita. Kaikki koirat ei osaa/malta/pysty rauhoittumaan itse/ilman apua, jos on trafiikkia ympäri

Totta, koiria on nykyään niin monenlaisella luonteella ja koulutuksella.

Vierailija
39/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kylässä ainoastaan tyyppejä, jotka pitävät koirista. Jos tulee epäilyksiä allergioista tai koirapeloista, niin sitten ei nähdä meillä vaan jossain muualla.

Koirat ovat ihan tottelevaisia ja koulutettuja, mutta noh - ne ovat koiria. Ja meidän koti on myös niiden koti, joten koirankarvaa on sitten joka paikassa.

Vierailija
40/91 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä vaiheessa elämääni, että en kaipaa kotiini koiria pelkääviä ihmisiä. Koirat tervehtivät tulijaa, ja sillä hyvä. Eivät hypi tai mitään. Mutta siis tosiaan, kaikki kotonani käyvät kyllä tietävät koirista, tai pikemminkin tuntevat ne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi