Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo tarjoaa lapselle koko ajan herkkuja ja mehuja

Vierailija
22.06.2025 |

Heti jos on naama mutrussa tai harmittaa niin kaivetaan makeaa esiin. Iloisissa asioissa myös makeaa esiin. Monta kertaa päivässä ja vaikka ei olisi ruoka-aika. Sanoo että on mummon oikeus ja näkee lapsen olevan iloinen.

Kommentit (200)

Vierailija
181/200 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En antaisi mummon olla ollenkaan tekemisissä lapsenlapsensa kanssa. Mulla ja miehelläni ei vielä ole lapsia mutta jos joskus on, pidän huolen että miehen vanhemmat eivät tule olemaan lapsen kanssa missään tekemisissä.

Sama. Sovinistiset isien suvut saavat bannit minulta. Mitäs vihaavat ja eristävät naisia.

Mutta mies rakastaa kun kuulee miten huono sukunsa on.  Miehet on tahdottomia ja ohjailtavia sen aikaa kun huuma kestää. Siihen ei piä lapsia hankkiakaan. Riitakapuloiksi.

Vierailija
182/200 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tuomoisia mummoja on? Vai pimahtaako sitä vaan kun lapsenlapsia syntyy? Ainakin itsestäni tuntuu että saattaisin ärsyttää terveysintoiluni vuoksi. Ei ole vielä lapsenlapsia. Luilinnimas ikäpolvea jo järkevämmäksi kuin omia vanhempua. Tosin isäni oli aina järkevä "tehdään niinkuin äiti sanoo"- tyylinen. N61

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/200 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tuomoisia mummoja on? Vai pimahtaako sitä vaan kun lapsenlapsia syntyy? Ainakin itsestäni tuntuu että saattaisin ärsyttää terveysintoiluni vuoksi. Ei ole vielä lapsenlapsia. Luilinnimas ikäpolvea jo järkevämmäksi kuin omia vanhempua. Tosin isäni oli aina järkevä "tehdään niinkuin äiti sanoo"- tyylinen. N61

Mihinkäs ne olisi kadonneet? Hulluja on joka sukupolvessa.  

Vierailija
184/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tuo mummon oikeus oikein tulee? Oikeus kävellä lapsen vanhempien yli ja syöttää lapsi täyteen herkkuja välittämättä lapsen hyvinvoinnista? 

Vierailija
185/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnkonenkin on sanonut ettei mummon pulla tervettä lasta vahingoita.  Eikö elämä ole aika ahdistavaa oikein rajoittuneena? 

Vierailija
186/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin olla, jos näkevät esim kerran kuukaudessa. Mutta jos vaikka nyt kesälomalla viellää mummon kanssa kuukauden niin sitten asiaan voisi puuttua. Vaikka antamalla mummolle luettavaa sokerin vaikutuksesta hampaisiin. Ja itse varmaan huijaisin että lapsella on jo reiänalku, että pitää olla erityisen varovainen....

Ohis, mutta kuka vanhempi lykkää lapsensa kuukaudeksi mummolaan? Viikkokin on pitkä aika.

Esimerkiksi työssä käyvä yksinhuoltaja koulujen loma-aikana. Johonkin se lapsi on laitettava hoitoon, eikö?

No sillo ei piä valittaa! Lapsi joko mummolle tai yksin kotona. 

Vierailija
187/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummon kanssa on aina karkkipäivä niin häntä nähdään sen verran kuin hampaat kestää,  eli lauantaisin 2h.

Voi olla että mummo muuttaa toimintatapoja kun tämä hänelle sanotaan tai sitten ei. Vai onko kyse siitä että mummo toimii ilmaisena lapsenvahtina? Sitten pitää palkata lapsenvahti, joka antaa sitä ruokaa mitä on sovittu.

Vierailija
188/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinnkonenkin on sanonut ettei mummon pulla tervettä lasta vahingoita.  Eikö elämä ole aika ahdistavaa oikein rajoittuneena? 

Sinkkonen on itse siinä iässä, että samaistuu enemmän isovanhempaan kuin vanhempaan ja ihminen kun on, niin ajattelee varmasti pääsääntöisesti lempeästi isovanhemmista ja ajattelee tällaisen tarkoittavan kerran viikossa tapahtuvia kahvitteluja ja pöydässä tarjolla olevaa pullaa. Mikä onkin useimmille vanhemmille ok.

Vierailija
189/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi sanoo ihan kaikesta, että pitää olla äidin lupa. Ja sitten kysytään lupa kirjan lukemiselle, ulosmenolle, veden juomiselle - ihan kaikelle! Olen sanonut, että ei tarvita koko ajan mitään lupia, mutta anoppi sanoo, että hän kysyy varmuudeksi, ettei tule tehtyä väärin. Saako haavaan laittaa laastarin, pitääkö nirhaumaan laittaa laastari, pitääkö puhdistaa ensin jne. KOKO AJAN! Anopin luona en saa hetken rauhaa, en ollenkaan. Jos esitän nukkuvaa, sanoo anoppi lapselle, että nyt ei voida tehdä mitään, kun ei ole äidin lupaa!

Olisi ihanaa, jos anoppi tarjoaisi lapselle mehua ja pullaa lupaa kysymättä ja minä saisin lukea kirjaa rauhassa!

Ihan  normaalia käytöstapaa, että vanhemmalta ensin kysytään saako laittaa herkkuja tarjolle, kun kyseessä on pieni lapsi. Mutta yleensä sekin vaivihkaa ja enemmänkin "haluatteko pullaa" tyylisesti eikä isoon ääneen SAAKO MUMMU ANTAA MUSSUKALLE PULLAA JA JÄTSKIÄ??? Olen itse siis lapseton ja näin ajattelen.

Nuo muut eivät ole normaalia käytöstä eikä yleistäkään varmasti. Oma mummoni teki tuota ja hänen tarkoitusperä oli sillä osoittaa, että ikään kuin äiti ei haluaisi että mummoni viettää aikaa minun kanssani ja tekisi kivoja asioita kanssani. Näin ei ollut vaan lähes päivittäin näimme. Mummo myös laittoi siinä itsensä tasavertaiseen asemaan minuun nähden, eikä edes yrittänyt olla normaali ja turvallinen aikuinen. Eikä hän ollutkaan, mutta ei siitä sen enempää.

Turvallinen aikuinenhan soittaa sille vanhemmalle rauhassa, että haluaisin viedä lapsen huvipuistoon/kaupungille, onko tämä ok? Ja ajattelin ostaa jotain uutta vaatetta, jota voi itse valita. Turvallinen aikuinen ei esim. sano lapselle, että veisin sinut tosi mielelläni ostamaan uusia vaatteita, mutta antaakohan äitisi luvan meille.

Vierailija
190/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itse lapsesi niin eivät tule mummun väärin hoitamiksi.

Vierailija
191/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.  Tätä mummoa rupesi miniä liiaksi ohjeistamaan . Hoidin lapsia että pääsi jumppaan ja humppaan.  Päätin että  nyt ohjeet riitti. Lopetin Lasten kaitsemisen ilmoittamalla että nyt on minulla menoja.  Isellä ollut 4 lasta joten tiedän kaiken.

Vierailija
192/200 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.  Tätä mummoa rupesi miniä liiaksi ohjeistamaan . Hoidin lapsia että pääsi jumppaan ja humppaan.  Päätin että  nyt ohjeet riitti. Lopetin Lasten kaitsemisen ilmoittamalla että nyt on minulla menoja.  Isellä ollut 4 lasta joten tiedän kaiken.

Kerro ihmeessä joku esimerkki, mitä kohtasi ohjeistaa omien lastensa suhteen.

Vierailija
193/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pulla ei. Mitä mieltä Sinnkonenkin on kolmesta pullasta, parista keksistä, suklaapatukasta ja jäätelöstä yhdeltä istumalta? Limu ja mehu tietysti lisäksi. Siinä vielä mummo kuiskuttelee lapselle, että mummolassa ei tarvitse äitiä totella, ja saa syödä herkkuja niin paljon kuin haluaa. 

Meillä lapselle yritettiin syöttää ihan älyttömiä määriä, "mummon oikeudella". Mikään hammaslääkärin ohjeistus ei mummoa kiinnosta, kun mummon oikeudella saa syöttää lapsenlapsen näyttämään syöttöporsaalta. Myös vanhempien ylikävely ja mitätöinti oli niin hauskaa, että sitä piti saada jatkaa, vaikka sanottiin että sen pitää loppua. Nykyään tämä mummon oikeus -mummo kerjää sääliä, kertoilee kaikille jotka jaksaa kuunnella kuinka hänet on ihan jätetty yksin ja vieläpä ihan ilman syytä! Kun ihan hyvää hyvyyttään on kaikkensa poikansa perheen eteen tehnyt, sniif! Ei kai kukaan jaksa oman ja lastensa hyvinvoinnin kustannuksella olla äidin/anopin sylkykuppina ikuisesti?

Vierailija
194/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pulla ei. Mitä mieltä Sinnkonenkin on kolmesta pullasta, parista keksistä, suklaapatukasta ja jäätelöstä yhdeltä istumalta? Limu ja mehu tietysti lisäksi. Siinä vielä mummo kuiskuttelee lapselle, että mummolassa ei tarvitse äitiä totella, ja saa syödä herkkuja niin paljon kuin haluaa. 

Meillä lapselle yritettiin syöttää ihan älyttömiä määriä, "mummon oikeudella". Mikään hammaslääkärin ohjeistus ei mummoa kiinnosta, kun mummon oikeudella saa syöttää lapsenlapsen näyttämään syöttöporsaalta. Myös vanhempien ylikävely ja mitätöinti oli niin hauskaa, että sitä piti saada jatkaa, vaikka sanottiin että sen pitää loppua. Nykyään tämä mummon oikeus -mummo kerjää sääliä, kertoilee kaikille jotka jaksaa k

Miksi lapsenlapsesi asuu mummolassa?  Jos ei asu,  tuo on vähän kuin sanonta: joulu ei lihota mutta se mitä syö joulujen välissä.   Kieroa laittaa lihavaksi syötetty lapsensa mummon syyksi, jonkun asiantuntijan pitäis katsoa mitä kotona syödään.  Kovia rasvoja, lihaa, leipää, valmisruokia, ei harrasteta liikuntaa, lapsi  on sisällä ilman yhtään liikuntaharrastusta.

Itse olen aina ollut ylipainoinen vaikken koskaan ole syönyt karkkeja, jäätelöä joskus kesäisin, en kahvipullia.   Ihan tavallisen kotiruuan hyvällä ruokahalulla syömisestä ja  " ei ole aikaa työn jälkeen liikkua."

Vierailija
195/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, pienellä eläkkeellä ei osteta kaapit täyteen karkkia, vai onko se kouluttamaton moukka tarjahalosen tuloilla?

Vierailija
196/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi mummon olla ollenkaan tekemisissä lapsenlapsensa kanssa. Mulla ja miehelläni ei vielä ole lapsia mutta jos joskus on, pidän huolen että miehen vanhemmat eivät tule olemaan lapsen kanssa missään tekemisissä.

Oletpa sinä takakireä

Vierailija
197/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapselle yritettiin syöttää ihan älyttömiä määriä, "mummon oikeudella". Mikään hammaslääkärin ohjeistus ei mummoa kiinnosta, kun mummon oikeudella saa syöttää lapsenlapsen näyttämään syöttöporsaalta. Myös vanhempien ylikävely ja mitätöinti oli niin hauskaa, että sitä piti saada jatkaa, vaikka sanottiin että sen pitää loppua. Nykyään tämä mummon oikeus -mummo kerjää sääliä, kertoilee kaikille jotka jaksaa k

Aika tunnemyrskyinen teksti, anopista kaivetaan vikaa vaikka poika on kelvannut geeninsä lapsille antamaan.

Mummoa voi toki tavata järkevästi kiukkuinenkin miniä,  tai antaa miehensä ja lapsen käydä.  Eihän mummoa tarvitse pitää hoitopaikkana ja lähettää lasta sinne joka viikonloppu ja loma jaloistaan pois.  Lastensuojelun kanssa voi puhua paremmasta hoitopaikasta jos lapsi on mummolla sijoituskodissa.

Moni mieltää pitsan esimerkiksi terveelliseksi.  Sehän on samaa vehnäpullaa kuin mummon pulla. Lihottavilla päällysteillä, rasvaa, juustoa, kinkkua.

Vierailija
198/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei asu mummolla, hampaan pesun ja lankauksen opettaminen ja valvominen ei ole mummon asia.

Kyllä kotona tarvitsee välittää lapsesta muutenkin kuin punnitsemalla, esim opettamalla hampaanpesu.  Jo ensimmäiset hampaat pestään, siitä se lähtee.

Vierailija
199/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän äidin , jonka lapsi on "syötetty" syöttöporsaan näköiseksi,  perheen olisi varmaan hyvä saada nyt apua tilanteeseen. Paitsi lapselle myös joku perheterapia.  Syömishäiriöt hoitoon. Lapsi voi oireilla ylensyömällä tai "vika" , meiltä aikuisilta löydetty kylläisyyden tunteen puuttuminen.

Vierailija
200/200 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikalaista sanoa lastaan syöttöporsaaksi ja vetäytyä itse vastuusta lapsensa hoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi