Mummo tarjoaa lapselle koko ajan herkkuja ja mehuja
Heti jos on naama mutrussa tai harmittaa niin kaivetaan makeaa esiin. Iloisissa asioissa myös makeaa esiin. Monta kertaa päivässä ja vaikka ei olisi ruoka-aika. Sanoo että on mummon oikeus ja näkee lapsen olevan iloinen.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on aika jättänyt mummosta, antaisit mitä vaan että hän tarjoaisi pullaa ja mehua lapsillesi. Just saying.
Just saying. Kun anopista aika jättää, suuri mörkö poistuu elämästämme. Ei tule ikävä.
Lasten kasvatukseen kuuluu paljon muutakin kuin just ideaalinen ravinto. Lähimmäisen arvostus ( puolisonkin) ja kunnioitus, erilaisten ihmisten hyväksyminen, hyvät tavat ja siisti sanankäyttö.
Kun kommentteja katsoo huomaa hyvin ettei näitä enää ole missään. Ei sivulla eikä arjessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmisiä mummon lapsista tuli?
Niin, se mummon poika on kelvannut lasten isäksi.
Mummo on siis jossain onnistunut. Entä pojan hampaat?
Mun miehellä ja hänen sisaruksillaan on kaikilla huonot hampaat. Runsaasti reikiä jne. Ei ole huolehdittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä ja hänen sisaruksillaan on kaikilla huonot hampaat. Runsaasti reikiä jne. Ei ole huolehdittu.
Mun miehen sisaruksilla yhdellä on hyvät hampaat ja toisella huonot hampaat. Miehelläni on hyvät hampaat. Kaikilla samanlainen kasvatus ja samat vanhemmat ja sama huolenpito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No osaako se mies jo aikuisena? Aina ihmettelen näitä naimakauppoja kun otetaan vikoja täynnä oleva puoliso ja vielä viallisemman anopin geenit lapsille. Ja naiset muka viisaampia ja tietävämpiä kuin anoppinsa??
"Teillä on kiva puutarha, jos sinne ei tule mitään raskasmetallilaskeumia sateen mukana."
Raskasmetalleja ei pesemällä marjoista pois saa, ei myöskään torjunta- ja suoja-ainejäämiä kaupasta ostetuista marjoista/hedelmistä. Ne imeytyvät marjan sisälle, eli kannattaa syöttää sille lumihiutaleelle ihan vaikka pelkkää valkaistua vessapaperia ja sulkea se ilmatiiviiseen muovisäiliöön, ettei pääse vahingossakaan ulkoilman kanssa kosketuksiin.
En liene ihmisenä häävi mutta aikuisilla lapsillani on vielä viiskymppisenä hyvät hampaat, kahdelle on tehty oikomishoito ( perinnöllinen tiheähampaisuus) ja otettu lapsena rautahampaita pois että hampaat sopii suuhun. Kaikilta lienee viisaudenhampaat poistettu, siinä hammashoidot .
Lapsenlapsella yhdellä sama juttu, oikomisraudat ja otettu pois rautahampaita. Mutta ehjä kaunis hymy ja hammasrivistö nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas päivän mummovihaketju. Käsiteltää ne traumanne jossain muualla kuin julkisella palstalla. Mistä te muuten tiedätte, mitä se mummon on kärsinyt? Itse ette ehkä olisi selvinnyt edes hengissä niistä kriiseistä, mistä isovanhemmat on selvinnyt. Siinä on joku karkkipussi pientä.
Mummon pitää ne traumansa käsitellä eikä kostaa niitä lapsenlapsilleen.
Entä jos te aikuiset naiset jotenkin tulisitte toimeen anoppinne kanssa, mustasukkaisia ainakin lapsistanne olette. Ne avioriitanne ym ongelmat selvittäisitte muuten kuin kohdistamalla kaikki kielteiset ajatukset kliseisesti anoppiin?
Pitäisi sit vaihtaa miestä, että saisi sellaisen anopin jonka kanssa voisi tulla toimeen. Nykyinen anoppi ei tule toimeen edes omien lastensa kanssa, on myös paikkakunnalla tunnettu työpaikkakiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
"Teillä on kiva puutarha, jos sinne ei tule mitään raskasmetallilaskeumia sateen mukana."
Raskasmetalleja ei pesemällä marjoista pois saa, ei myöskään torjunta- ja suoja-ainejäämiä kaupasta ostetuista marjoista/hedelmistä. Ne imeytyvät marjan sisälle, eli kannattaa syöttää sille lumihiutaleelle ihan vaikka pelkkää valkaistua vessapaperia ja sulkea se ilmatiiviiseen muovisäiliöön, ettei pääse vahingossakaan ulkoilman kanssa kosketuksiin.
Olen se joka syö marjat pesemättä. Ulkolaista marjaa en juurikaan osta tai kypsennän. Itellä on marjapensaita ja vatut, mustikat, puolukat puhtaasta luonnosta. Mansikoita pakastan hyvin vähän. Muutaman litran ehkä koska ne ovat metsämarjaan verrattuna myrkytettyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas päivän mummovihaketju. Käsiteltää ne traumanne jossain muualla kuin julkisella palstalla. Mistä te muuten tiedätte, mitä se mummon on kärsinyt? Itse ette ehkä olisi selvinnyt edes hengissä niistä kriiseistä, mistä isovanhemmat on selvinnyt. Siinä on joku karkkipussi pientä.
Entä jos te aikuiset naiset jotenkin tulisitte toimeen anoppinne kanssa, mustasukkaisia ainakin lapsistanne olette. Ne avioriitanne ym ongelmat selvittäisitte muuten kuin kohdistamalla kaikki kielteiset ajatukset kliseisesti anoppiin?
Pitäisi sit vaihtaa miestä, että saisi sellaisen anopin jonka kanssa voisi tulla toimeen.
Ah nämä kirkonkyläjuorudraamat. Siellä sopii kyläkaupalla selvitellä välejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No osaako se mies jo aikuisena? Aina ihmettelen näitä naimakauppoja kun otetaan vikoja täynnä oleva puoliso ja vielä viallisemman anopin geenit lapsille. Ja naiset muka viisaampia ja tietävämpiä kuin anoppinsa??
On mies opetellut aikuisena, kun on kipeistä hampaista kärsinut. Lasten hampaista pitää huolen siinä missä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sit vaihtaa miestä, että saisi sellaisen anopin jonka kanssa voisi tulla toimeen.
Riitaiseen perheeseen riitaisa miniä? Sopii kuin nyrkki silmään. En tunnista omaa perhettä ja sukua näistä jatkuvista rähinöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sit vaihtaa miestä, että sais
Anoppi pitää siitä puolesta huolen. Mä julkisesti pidättäydyn puhumasta mitään mun anopista. Puran kiukkuni täällä anonyyminä.
Mikä jmlauta vaivaa lapsen saaneita naisia? Meneekö aivoissa jotkut piuhat umpisolmuun raskauden myötä ja sitten seuraavat tyttären/miniä raskauden takia, kun tunnutte olevan sekaisin kuin seinäkellot niin äidit kuin isoäiditkin?
Suurin osa isoäideistä on noin 50-60-vuotiaita työelämässä olevia omatkin lapsensa likimain samojen oppien mukaan kasvattaneita kuin nykyään noudatetaan. Eli niksahtaako heillä ensimmäisen lapsenlapsen syntyessä päässä parit rattaat paikoiltaan ja muuttuvat pula-ajan mansikkahillomummoiksi, joille aivan kaikki modernit opit ja varsinkin järkipuhe ovat yhtäkkiä pelkkää hepreaa vai mitä hittoa?
"Olen se joka syö marjat pesemättä. Ulkolaista marjaa en juurikaan osta tai kypsennän. Itellä on marjapensaita ja vatut, mustikat, puolukat puhtaasta luonnosta. Mansikoita pakastan hyvin vähän. Muutaman litran ehkä koska ne ovat metsämarjaan verrattuna myrkytettyjä"
Pesemättä syön minäkin metsä- ja puutarhamarjat. Kaupasta en marjoja osta koskaan ja hedelmiä syön muutaman kerran vuodessa.
En tajua näitä hölmöläisiä, jotka kuvittelevat metsä- tai mummon puutarhamarjojen olevan ainoita myrkkyjen lähteitä. Ihan joka ainoa asia, mitä ruuaksi kutsutaan sisältää nykyään raskasmetalli- ym. myrkkyjäämiä, kasvoi se omassa tai ammattipuutarhurin/-viljelijän maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi sit vaihtaa miestä, että sais
En minäkään. Anoppikin piti etäisyyttä omaehtoisesti kunnes kuuli että meille tulee jälkikasvua. Yhtäkkiä mun ja mieheni kodista tuli hänelle nukkekotileikki. Kovasti yritti puuttua kaikkeen ja suuttui kun ei toteltu. Ei saanut edes valita lapsenlapsille nimiä! Miehen sisarukset ja muut sukulaiset osaavat käyttäytyä. Anoppi on ainoa ylitsepääsemättömän hankala tapaus. Kyllä, miehelläni on selkeästi traumoja lapsuudestaan. Ei, mies ei välitä olla äitinsä kanssa tekemisissä "kohteliaita" välejä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä mustasukkaisesti kiinni lapsestasi, älä anna miehen äidin tutustua häneen. Mustamaalaa anoppiasi miehellesi päivittäin, hän ymmärtää perhesovun takia lopettaa kohteliaatkin välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi suhtautuu äitiisi joka on lapsen oikea ja hyvä mummi? Onko miehet yleensäkin aivopestävissä ilman yhtään omaa ajatusta?
Puolison mummo tuputti lastenlapsiensa lapsille koko ajan pullaa, keksiä, voileipää jne jne
Ruoka-aikaan sitten suureen ääneen ihmetteli miten nää lapset on niin kamalan huonoja syömään
Veti herneen nenään kun totesin, että sillä jatkuvalla pupeltamisella saattaa olla huonon ruokahalun kanssa jotain tekemistä
Vierailija kirjoitti:
Mikä jmlauta vaivaa lapsen saaneita naisia? Meneekö aivoissa jotkut piuhat umpisolmuun raskauden myötä ja sitten seuraavat tyttären/miniä raskauden takia, kun tunnutte olevan sekaisin kuin seinäkellot niin äidit kuin isoäiditkin?
Suurin osa isoäideistä on noin 50-60-vuotiaita työelämässä olevia omatkin lapsensa likimain samojen oppien mukaan kasvattaneita kuin nykyään noudatetaan. Eli niksahtaako heillä ensimmäisen lapsenlapsen syntyessä päässä parit rattaat paikoiltaan ja muuttuvat pula-ajan mansikkahillomummoiksi, joille aivan kaikki modernit opit ja varsinkin järkipuhe ovat yhtäkkiä pelkkää hepreaa vai mitä hittoa?
Mun anoppi on itse hoidattanut lapsensa hyvin pitkälle omalla äidillään. Katsoi oman hetkensä tulleen kun mun esikoinen syntyi. Hankala on anoppi ollut aina, mutta etäällä, joten ei haitannut. Kun vauva syntyi, niin ihan tosissaan oli suoraan synnytyslaitokselta ottamassa yökylään, että tottuu mummolassa olemiseen. Siitä vaan kierrokset eskaloitui. Esikoinen menee yläasteelle ens syksynä, yhtään yötä ei ole ollut mummolassa. Eikä mene.
Lapset ovat liikaa isovanhempien vastuulla mikäli hampaat ja persoona menevät pilalle siellä saaduista herkuista. Vanhempien olisi syytä hoitaa omat lapsensa itse eikä sysätä mummon hoidettaviksi ja sitten päälle vielä nalkuttaa saamastaan ilmaisesta lastenhoitoavusta.