Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia hyvin menneestä sektiosta

Vierailija
22.06.2025 |

Minulle tehdään olosuhteiden pakosta sektio parin viikon päästä. Kävin synnyspelkokeskustelun kätilön kanssa silloin kun synnytystapa oli vielä epävarma. Tuo koko keskustelu oli lähinnä sektion riskeillä pelottelua. Meni perille.

Nyt kävi ilmi ettei minun ole turvallista synnyttää alateitse ja sektio on varattu parin viikon päähän. Pelottaa hulluna, joten kuulisin mielellään positiivisia kokemuksia erityisesti suunnitelluiden sektioiden osalta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alatie on paras jos on sellainen kroppa että siihen sopii. Nykyään taitaa olla kaikenlaisia riskejä kun jo usean sukupolven aikana harrastettu sektioita ja alatiesynnytykseen sopivat naiset alkavat kadota naisten keskuudesta luonnon valintana. Oma lapseni tuli ulos 'puolessa tunnissa' eikä mikään revennyt. Saan olla kiitollinen - ymmärrän.

Niin tämähän on toki mahdollinen (ei väistämätön, mutta näin spekulatiivisesti ajatellen mahdollinen) skenaario, mutta vaihtoehto on tosiaan sitten se, että sektioiden sijaan näiden äitien ja lasten annetaan kuolla synnytyksiin, kuten vanhaan hyvään aikaan.

Vierailija
22/27 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu sektio ja meni hyvin ja nopeasti. Vauva terve ja hyvävointinen, itse olin myös. Yllätyin kuinka vähän tarvitsin mitään kipulääkkeitä ja kuinka nopeasti toivuin.  Arpeakaan ei enää juuri huomaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on alatiesynnytyksessä kuollut vauva, toinen vaikeasti vammautunut ja kolmas lievästi, ohimenevästi vammautunut. Lisäksi åiti, jolle tuli pahat repeämät alapäähän.

Sektiolla syntyneet tutut lapset ovat kaikki terveitä ja äidit myös. 

Ei liene yllätys, että vaadin ja onneksi myös sain sektion oman lapsen kohdalla. Kaveri synnytti ekan alateitse, tokan hätäsektiolla ja totesi sektion niin paljon paremmaksi, että vaati kolmanteen sektion.

Sektiohullu bongattu. 

Sektion vastustajat ovat samantyyppisiä kiihkoilijoita kuin vegaanit.

Vierailija
24/27 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio ja kaikki meni hyvin operaatiossa. Pystyin heti hoitamaan vauvaa kun sain luvan nousta sängystä ja pärjäsin buranalla. Haavaan tuli infektio mutta se hoitui kuurilla ja haava parani hyvin. 

Vierailija
25/27 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on alatiesynnytyksessä kuollut vauva, toinen vaikeasti vammautunut ja kolmas lievästi, ohimenevästi vammautunut. Lisäksi åiti, jolle tuli pahat repeämät alapäähän.

Sektiolla syntyneet tutut lapset ovat kaikki terveitä ja äidit myös. 

Ei liene yllätys, että vaadin ja onneksi myös sain sektion oman lapsen kohdalla. Kaveri synnytti ekan alateitse, tokan hätäsektiolla ja totesi sektion niin paljon paremmaksi, että vaati kolmanteen sektion.

Sektiohullu bongattu. 

Sektion vastustajat ovat samantyyppisiä kiihkoilijoita kuin vegaanit.

Vegaanitkin ovat terveydestään ja hyvinvoinnistaan kiinnostuneita, tavallisia ihmisiä. Mutta palstan sektiohullu satutäti tulee aina paikalle kertoilemaan kaikista tutuistaan, joiden vauvat ovat kuolleet ja alapäät räjähtäneet, ja mielestäni se on sekä mautonta että vastuutonta. Tässäkin pyydettiin hyviä kokemuksia sektiosta, ei kauhukertomuksia alatiesynnytyksistä.

Vierailija
26/27 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin laaja lantio, että ihmetyttää. Taidat olla pelkuri. Etu ja sukunimesi alkaa samalla kirjaimella.

ÄO 66

Vierailija
27/27 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio sujui hyvin, vaikka epiduraalin teho loppui kesken ja sitä piti laittaa 2. annos. Mutta minulla oli raskausmyrkytys ja samana iltana se eteni kouristuksiksi ja jouduin teholle. Sieltä selvisin pois seuraavana päivänä. Imetyksen käynnistyminen kesti muutaman päivän. Olin heikossa kunnossa, pyörrytti, enkä kyennyt liikkumaan ulkona pariin viikkoon. Mutta en tarvinnut kipulääkitystä ollenkaan ja pystyin imettämään heti, kun maitoa nousi. Lapsi oli terve ja haava parani täysin huomaamattomaksi. Vatsalihakset kuntoutuivat entiselleen muutamassa kuukaudessa, ilman erikoisempaa jumppaa, kunhan kannoin vauvaa. Summa summarum; sektio oli kelpo synnytystapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän