Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaiset teinit perheessä, missä on mennyt pieleen?

Vierailija
22.06.2025 |

Siskon lapset tuntuu että ovat koko ajan vihaisia. Tiuskimista, ärhentelyä, koskaan eivät puhu nätisti edes omille vanhemmilleen. Onko jotain käsittelemätöntä traumaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Eli 25-vuotiaaksi asti saa käyttäytyä miten vaan täysin halujensa ja hormoniensa vietävänä?

Monet ovat siinä vaiheessa jo itsekin vanhempia, työssäkäyviä ihmisiä."

Ei, mutta saa kasvaa ja kehittyä. Ja se, että osoittaa läheisilleen mieltä, ei tarkoita, että muuten käyttäyisi ikävästi.

Vierailija
22/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on nyt aina äkäisiä, toiset enemmän kuin toiset. Kuuluu itsenäistymiseen ja vanhemmista erkaantumiseen.

Ja yleensä myös se, että uskaltaa kapinoida rakkaitaan vastaan, kertoo luottamuksesta siihen, että ne rakastaa yhä vaikka oonkin hankala.

Ja kertoo myös siitä, ettei käytöstapoja ja toisten huomioimista ole opetettu. Vai kaikkiko me saamme purkaa pahaa oloamme läheisiimme milloin vain huvittaa?

Teinin aivojen kehitys on vie ihan kesken fyysisesti. Vasta n 25 v on kehittynyt tuolla lailla pidemmälle. Teini on aivoiltaan puoliksi lapsi isokokoisen ihmisen ruumiissa.

Ei kesken oleva aivojen kehitys tarkoita sitä, ettei voisi käyttäytyä hyvin ja huomioida myös toisia. Toisille tätä opetetaan jo lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on nyt aina äkäisiä, toiset enemmän kuin toiset. Kuuluu itsenäistymiseen ja vanhemmista erkaantumiseen.

Ja yleensä myös se, että uskaltaa kapinoida rakkaitaan vastaan, kertoo luottamuksesta siihen, että ne rakastaa yhä vaikka oonkin hankala.

Ja kertoo myös siitä, ettei käytöstapoja ja toisten huomioimista ole opetettu. Vai kaikkiko me saamme purkaa pahaa oloamme läheisiimme milloin vain huvittaa?

Teinin aivojen kehitys on vie ihan kesken fyysisesti. Vasta n 25 v on kehittynyt tuolla lailla pidemmälle. Teini on aivoiltaan puoliksi lapsi isokokoisen ihmisen ruumiissa.

Ei kesken oleva aivojen kehitys tarkoita sitä, ettei voisi käyttäytyä hyvin ja huomioida

Ei. Mutta lähimpien kanssa voi silti rauhassa kasvaa ja kehittyä ja kapinoidakin.

Vierailija
24/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat teinejä. Kyllä ne siitä kasvavat. Nauttikaa nuoristanne niin kauan kuin voitte.

Vierailija
25/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat vihaisia vanhemmille esim. koska heidän tarpeitaan ei huomioida tai perheessä on ollut lasten kaltoinkohtelua, diktaattorimaista kasvatusta, emotionaalista tukahuttamista tms...

Syy ja seuraus. Kulissit on kulisseja.

Ei kannata odotella lapsien vierailuja vanhainkotiin. Itseään saa kiittää.

Vierailija
26/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on jo 25v itse perheellinen ja lapsen vanhempi, niin se ei silti tarkoita, että hän olisi itse henkisesti aikuinen. Moni vanhemmista on itsekin vielä epäkypsiä.

Vierailija
27/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemisesta perheestä kyse

ap

Millä tavalla pärjäävät koulussa? 

Minulla on vihainen teini, jonka sydän on kuitenkin puhdasta kultaa. Pääsi juuri haluttuun ja arvostettuun opintolinjaan yliopistoon.

Onko hänellä lukiokavereita?

On todella paljon kavereita ja läheisiä ystäviä. Myös työpaikka ja seurustelusuhde.

Eli ärtymys kohdistuu vain sinuun.

Vierailija
28/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit ovat vihaisia vanhemmille esim. koska heidän tarpeitaan ei huomioida tai perheessä on ollut lasten kaltoinkohtelua, diktaattorimaista kasvatusta, emotionaalista tukahuttamista tms...

Syy ja seuraus. Kulissit on kulisseja.

Ei kannata odotella lapsien vierailuja vanhainkotiin. Itseään saa kiittää.

Päinvastoin kuvaamassasi tapauksessa teineistä kasvaa hiljaisia ja vetäytyvä. He eivät uskalla ilmaista tunteitaan ja tarpeitaan ja kulkevat munankuorilla.

Vierailija
29/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on jo 25v itse perheellinen ja lapsen vanhempi, niin se ei silti tarkoita, että hän olisi itse henkisesti aikuinen. Moni vanhemmista on itsekin vielä epäkypsiä.

Moni voi olla epäkypsä, toisaalta moni on myös henkisesti hyvinkin kypsä.

Vierailija
30/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen aivot kasvaa n. 25v asti.

Alle 25v ovat siis vielä lapsia itsekin eräässä mielessä.

Vierailija
31/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 65 vee ja ei ne aivot ole vieläkään kehittyneet. Vetoan siihen kun haukun ja v:ttuilen kaikille ärsyttäville ihmisille. Mukavalta tuntuu ja turvalliselta.

Vierailija
32/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo 65 vee ja ei ne aivot ole vieläkään kehittyneet. Vetoan siihen kun haukun ja v:ttuilen kaikille ärsyttäville ihmisille. Mukavalta tuntuu ja turvalliselta.

Ja kaikki tietävät, että olet vain elämään kypsynyt vanhukseksi tulossa.

Vierailija
33/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitkin voisi opetella ihan itsekasvatusta, että osaisivat toimia ihmisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan