Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä ihmisillä on aina niin matalat sohvat?

Vierailija
22.06.2025 |

Niissähän on ihan paska istuakin ja tympeä mönkiä ylös sieltä maanrajasta. Onko se joku typerä trendi vai mikä, sillä mitään käytännön järkeähän noissa ei ole.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen asia on se, että istuinosa on niin pitkä että ei voi nojata selkänojaan siten että jalat on lattialla.

Silloin kun pari vuotta sitten ostettiin sohva niin niin tuo jalkojen maahan yltäminen oli loppupeleissä melkeinpä ainoa kriteeri. Siihen sopivat sohvat pystyi laskemaan yhden käden sormilla, vaikka kierrettiin alueen kaikki huonekalukaupat.

Vierailija
22/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy monella, kun ostavat verkosta pelkän kuvan perusteella. Moni unohtaa siinä katsoa sohvan mitat. Käymällä  huonekaluliikkeessä paikan päällä, voi sen sohvan koeistua ja tehdä ostopäätös sen jälkeen. 

Totta! Myös sängyn voi koenussia ja ruokapöydän koekattaa. Huonekaluliikkeissä käyminen on parasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siellä sohvia ollenkaan?

Vierailija
24/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole standardi-ihminen.

Vierailija
25/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on yksinkertainen, kuten avaajakin. Sohvissa on yksinkertaisesti liian matalat jalat. Minä tilasin aikanaan sohvani korkeimmilla mahdollisilla jaloilla ja pääsen siitä vielä kasikymppisenäkin kohtuullisen hyvin seisomaan.

Vierailija
26/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin käy monella, kun ostavat verkosta pelkän kuvan perusteella. Moni unohtaa siinä katsoa sohvan mitat. Käymällä  huonekaluliikkeessä paikan päällä, voi sen sohvan koeistua ja tehdä ostopäätös sen jälkeen. 

Totta! Myös sängyn voi koenussia ja ruokapöydän koekattaa. Huonekaluliikkeissä käyminen on parasta. 

Rautakaupoissa kannattaa käydä koepaskantamassa vessanpöntöt.

Vierailija
27/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on yksinkertainen, kuten avaajakin. Sohvissa on yksinkertaisesti liian matalat jalat. Minä tilasin aikanaan sohvani korkeimmilla mahdollisilla jaloilla ja pääsen siitä vielä kasikymppisenäkin kohtuullisen hyvin seisomaan.

Aikoinaan? Sohviin voi ihan nykyäänkin koska tahansa tilata korkeammat jalat. 

Vierailija
28/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohviin myydään eripituisia jalkoja. Tuskinpa se aloittajan kysymykseen edes vaikuttaa. Vai meinaatko, että hän menee ruuvailemaan pidempiä jalkoja muiden ihmisten sohviin?

Vierailija
29/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle moni sohva on liian korkea. Jalat kyllä ylettyvät lattiaan, mutta pidempään istuessa takareisissä alkaa tuntua. 

Vierailija
30/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen asia on se, että istuinosa on niin pitkä että ei voi nojata selkänojaan siten että jalat on lattialla.

Tätä olen ihmetellyt. Olen pitkä ja pitkäaikainen ihminen. Silti on liian pitkiä istuinosia joissakin sohvissa. Onneksi kaupasta saa hyviäkin mutta tämä on outoa. Jossain kylässä jossa on mua lyhyemmät ihmiset, saattaa olla tällainen sohva.

Vierailija
31/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt. Olen pitkä ja pitkäaikainen ihminen. Silti on liian pitkiä istuinosia joissakin sohvissa. Onneksi kaupasta saa hyviäkin mutta tämä on outoa. Jossain kylässä jossa on mua lyhyemmät ihmiset, saattaa olla tällainen sohva.

Tarkoittanette molemmat varmaan syvyyttä eikä pituutta. Meillä oli päinvastainen ongelma, piti löytää sohva, jossa siippa mahtuisi olemaan myös pitkällään, hänen takkien yms koko on 60 tai yli. Onneksi Torista vihdoin viimein löydettiin sopiva vähän käytetty siisti sohva. Aika monen ketjun liikkeessä ennätettiin käydä pettymässä.

Vierailija
32/32 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pitkät jalat niin useimpien sohvien istuinosat eivät ole riittävän syviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme