Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere - lähteä vai jäädä?

Vierailija
22.06.2025 |

Miten te Tampereella asuvat koette arkenne ja elämänne Tampereella? Muuttaisitteko pois ja jos, niin miksi? Jos ette mistään hinnasta muuttaisi, niin miksi?

Itsellä nyt asiat vähän mietinnässä, mutta kyselen muiden ajatuksia ja mielellään myös kuulisin, missä päin Tamperetta asutte ja miten koette palvelut ja hintatason.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion lähteä. En yksinkertaisesti enää jaksa asua Tampereella. Liikaa ihmisiä ja olen yksinäinen

Vierailija
2/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole muuttamassa pois. Lapsilla hyvä koulu, rauhallinen asuinalue, kivat naapurit, hyvät palvelut, luonto lähellä ja kulkuyhteydet. Ei mitään valittamista. Asunto on ostettu, joten tämän hetkisellä asuntojen hintatasolla ei ole enää merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aion lähteä. En yksinkertaisesti enää jaksa asua Tampereella. Liikaa ihmisiä ja olen yksinäinen

Onko nuo ne tärkeimmät syyt?

Minustakin täällä on liikaa ihmisiä joka paikassa. Tai se vielä ehkä menisi, jos muita huomioitaisiin. Mutta eipä huomioida, vaan mellastetaan ja sotketaan.

Olisitko siis halunnut ystäviä Tampereelta?

ap

Vierailija
4/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aivan ymmärrä miten muiden viihtyminen vaikuttaa siihen minne ap haluaa muuttaa. Jos ei itse viihdy, jääkö silti, jos muut tykkäävät? Vai mikä tämän kysymyksen idea on?

Vierailija
5/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole muuttamassa pois. Lapsilla hyvä koulu, rauhallinen asuinalue, kivat naapurit, hyvät palvelut, luonto lähellä ja kulkuyhteydet. Ei mitään valittamista. Asunto on ostettu, joten tämän hetkisellä asuntojen hintatasolla ei ole enää merkitystä.

Missä on rauhallinen asuinalue?

Tampereen kasvupolitiikka ja jatkuva rakentaminen ei ilmeisesti ole aiheuttanut harmia teidän alueella, ainakaan sietämätöntä. Hyvä teille!

Vierailija
6/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos asuinalue ei miellytä. Jos asuinalue miellyttää eri juttu ja jos ei ole liikaa hulinaa. Rauhallisempaa on pienessä kaupungissa ehkä tai muualla ulkomailla.

Vierailija
7/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aivan ymmärrä miten muiden viihtyminen vaikuttaa siihen minne ap haluaa muuttaa. Jos ei itse viihdy, jääkö silti, jos muut tykkäävät? Vai mikä tämän kysymyksen idea on?

Ei se vaikutakaan. Miksi niin tulkitsit?

Aloituksen idea on keskustella Tampereen nykytilanteesta.

ap

Vierailija
8/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoinen, sopivasti elämää mutta ei liikaa. Kaikkea aika sopivasti. Ja jos haluaa välillä jotain enemmän, voi piipahtaa pikaisesti Helsingissä tai Lontoossa. Mutta Tampereelle on aina mukava palata. Kotiin.

Vierailija
9/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun etelä-Tampereella, tarkemmin sanottuna Koivistonkylässä. En muuttaisi pois ainakaan mihinkään Suomessa, paitsi jos rahat kerta kaikkiaan loppuisi ja olisi pakko myydä talo leivän saamiseksi.  Olen tosin aina välillä muutamia kuukausia ulkomailla, mutta en pidä tuota oikeana pois muuttamisena. 

Tässä on tarjolla kaikki palvelut joita kaipaan, iso osa kävelymatkan päässä, loput bussimatkan ja busseja menee 10min välein päivällä ja puolen tunnin välein yöllä. Hintataso on toki aika kova, naapurin saman ikäinen talo ostettiin viime kesänä 800000 eurolla ja se on vähän pienempi ja huonommin suunniteltu kuin meidän - mutta tuohan ei ole ongelma, kun ei itse ole enää ostamassa, joten miksi sitä murehtisi?

Vierailija
10/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nohaloo... etsii tietenkin vertaistukea samoin tuntevista

Vierailija
11/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde

Vierailija
12/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään, tämä on sopivan kokoinen kaupunki ja asuminen paljon edullisempaa kuin Helsingissä. Kaipaisin ehkä enemmän luontoa ympärilleni, asun aika keskustassa. En vaan tiedä minne muuttaisin täältä. Pikkukaupungissakaan tuskin viihtyisin. Ehkä pitää hankkia joku kesäpaikka.

Vierailija
13/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimatkat on puolet lyhyemmät kuin pk-seudulla. Sopivan kokoinen mesta ja luontoa löytyy ainakin itsellä kotikynnykseltä. 10 minuutin kävelymatka Nässyn rantaan.

Vierailija
14/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun etelä-Tampereella, tarkemmin sanottuna Koivistonkylässä. En muuttaisi pois ainakaan mihinkään Suomessa, paitsi jos rahat kerta kaikkiaan loppuisi ja olisi pakko myydä talo leivän saamiseksi.  Olen tosin aina välillä muutamia kuukausia ulkomailla, mutta en pidä tuota oikeana pois muuttamisena. 

Tässä on tarjolla kaikki palvelut joita kaipaan, iso osa kävelymatkan päässä, loput bussimatkan ja busseja menee 10min välein päivällä ja puolen tunnin välein yöllä. Hintataso on toki aika kova, naapurin saman ikäinen talo ostettiin viime kesänä 800000 eurolla ja se on vähän pienempi ja huonommin suunniteltu kuin meidän - mutta tuohan ei ole ongelma, kun ei itse ole enää ostamassa, joten miksi sitä murehtisi?

Koikkari on kyllä aika symppis! Olen siellä paljon lenkkeillyt. Ja tietysti aina välillä "Koikari"-pitseriassa käynyt syömässä.

ap

Vierailija
15/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto vallassa, lähtisin pois

Vierailija
16/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vapaa-ajan asunto Tampereen keskustassa ja viihdyn ainakin itse. Toisaalta viihdyn myös pk-seudun työpaikassanikin, joten totaalinen muutto Tampereelle ei valitettavasti onnistu. Nätti kaupunki täynnä elämää ja työläisfiilistä. Kivaa vastapainoa Espoolle.

Vierailija
17/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde

Vierailija
18/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä demarit. Vasemmistoliiton vaalilupaus oli kohtuuhintainen asuntotuotanto. Sinänsä ei olisi mitään sitä vastaan, mutta kun Tampere on jo rakennettu täyteen eikä noita kivihirvityksiä haluaisi enää yhtään enempää, minnekään.

Hipposkyläkin rakennetaan täyteen kivitaloa. En ymmärrä, miksei sinne voinut rakentaa samanlaisia puukerrostaloja uusiksi, mitä siellä jo oli? Olisivat sopineet maisemaan ja olleet aivan ihania. Nykyaikaisin mukavuuksin entisaikojen tunnelmaa. 

Vierailija
19/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä demarit. Vasemmistoliiton vaalilupaus oli kohtuuhintainen asuntotuotanto. Sinänsä ei olisi mitään sitä vastaan, mutta kun Tampere on jo rakennettu täyteen eikä noita kivihirvityksiä haluaisi enää yhtään enempää, minnekään.

Hipposkyläkin rakennetaan täyteen kivitaloa. En ymmärrä, miksei sinne voinut rakentaa samanlaisia puukerrostaloja uusiksi, mitä siellä jo oli? Olisivat sopineet maisemaan ja olleet aivan ihania. Nykyaikaisin mukavuuksin entisaikojen tunnelmaa. 

Puukerrostaloista tulee aina lopulta ongelma. Lahoava ja homeinen, palovaarallinen. Ellei ole todella hyvin pidetty.

Vierailija
20/46 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä. Olen paljasjalkalainen ja haluan pienempään pitäjään. Ns. vierikunnat ei riitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan