Jos LBQT saa levittää tarroja Suviseuroissa niin miksi lestadiolainen ei saisi levittää tarroja Pridessä?
Itse olen menossa Prideen marssimaan. Myös LBQT voi olla suvaitsevainen toisinajattelijoita kohtaan.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tarroja he siellä levittäisivät?
"KIV***ÄKÄÄ HO*MT" esimerkiksi.
Se olisi kiihotus kansanryhmää vastaan, joten vastoin lakia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä usein mm. helluntaiseurakunta ollut jakamassa esitteitään. Varmasti lestadiolaiset voisivat tulla myös.
Lestadiolaiset eivät tule toisten tilaisuuksia häiritsemään. Ei missään tapauksessa. Sotii uskoa vastaan hakea vastakkainasettelua.
Suvaitsemattomuutta ei tule suvaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Millaisia tarroja he siellä levittäisivät?
"KIV***ÄKÄÄ HO*MT" esimerkiksi.
Se olisi kiihotus kansanryhmää vastaan, joten vastoin lakia.
Onko tästä nykyään ihan tuomioita?
Tai miksi persu ei saisi levittää sateenkaaritarroja moskeijassa.
Sinne vain jakelemaan ja marssimaan ylväänä. Ei sitä kukaan kiellä. Ei kaikki ole yhtä ahdasmielisiä, kuin vanhoillislestat.
Mitä niissä tarroissa pitäis lukea?
Ev. lut. kirkot näkyy jo pridella. Sateenkaarimessuja on myös. Eli ihan homot menee kirkkoon kirkonmenoihin. Ei tarvii erikseen uskontoa salassa tarroilla levittää. Homo tai trans voi olla ihan avoimesti sekä uskovainen että homo/trans.
Sanoiko joku että lestadioilainen ei saisi levittää tarroja pridessa? En kyllä ymmärrä mitä tarroja he levittäisivät, mutta kai he saavat jos niissä ei mitään laitointa ole.
Eli jos ne tarrat kertois vaikka Jumalan rakkaudesta, niin varmaan moni ottais niitä mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Ne on itsekin lestadiolaisia jotka niitä tarroja siellä levittää.
No saanko mä uskovaisena biseksuaalina sitten mennä levittämään uskontoaiheisia tarroja Prideen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saanko mä uskovaisena biseksuaalina sitten mennä levittämään uskontoaiheisia tarroja Prideen?
Saanko minä ateistina biseksuaalina mennä levittelemään jotain vapaa-ajattelijoiden tarroja prideen?
Vierailija kirjoitti:
Ne tarrat on ystävällisiä. Saman tason tarroja saa varmasti levittää missä tahansa. Kukaan ei järkyty.
Kyllä sateenkaaren asukkaat järkyttyisi jo "Aito avioliitto" -tarroista
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole koska eivät halua noudattaa liikeen oppia. Nämä tarrojen levittäjät ovat esimerkki nykyisestä totalitarismista.
Enpä ole nähnyt Priden uhkailevan poliiseilla jos meet tarroja sinne liimaamaan että antaa mennä vaan
Ei lestadiolaisten sinne kannata mennä, avautuisi vaan silmät miten sairas heidän oma elämäntapansa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne tarrat on ystävällisiä. Saman tason tarroja saa varmasti levittää missä tahansa. Kukaan ei järkyty.
Järjestäjät on kieltäneet tarrojen/ulkopuolisen materiaalin tuomisen tilaisuuteen. Koskee kaikkia. Täten tarrat voidaan tulkita usonnonvapautta loukkaavina. Oikeusistuimet sitten päättää.
Näyttää olevan tekoälyllä tuotettu klippi
https://yle.fi/a/74-20168866
Tarrojen tekstit on kunnioittavia.