Mistä nykyään tilataan kodin tekstiilejä?
Kun Hobby Hall ei ole enää vanha kunnon Hobby Hall eikä Anttilaa ole, niin mikä on sellainen paikka mistä saa edullisesti esim. hyviä lakanoita? Muu kuin Ikea. Hobby Hall oli ennen hyvä. Sieltä sai tilattua kaikkea. Mistä ihmiset nykyään tilaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Joten, Hemtex.
Jotex
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekon laatu on laskenut huomattavasti, hinnat vain nousseet. En suosittelisi.
Sama Finlaysonilla. 5v vanhat lakanat aivan hajalla ja haalistuneet.
Ei nämä uudet kestä mitään ja uusistakin kuultaa valo läpi, aivan huokoista se materiaali. Väritkin lähtevät ja pinta nukkaantuu helposti, jo aivan aluksi tulee sellaista huokoista nukkaa siihen pinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noilla kaikilla (Vallila, Finlayson, Marimekko ym) omatkin verkkokaupat mistä tilata. Lisäksi esim Tokmanni, Kärkkäinen, Prisma pitävät verkkokauppoja.
Niin mä ajattelinkin, että kai se on sitten joku prisma nykyisin.
Jysk ja Ikea on ihan hyviä myöskin. Luovuin kalliista lakanoista kun menivät pilalle. Edullisesti ssa hyvää kaikkialta.
Miten Ikean toimitus nykyisin? Itse skippaan aina Ikean jos tilaan jotain, kun jäänyt kuva, että toimitus on kallista ja hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin keväällä ison kasan kodintekstiilejä Sokokselta, mm kaksi täyttä settiä petivaatteita, kaksi kylpytakkia, pyyhkeitä, keittiötekstiilejä ym. Hyvin toimi verkkokauppa ja tuotteet olivat niinkuin pitikin. Ainut miinus oli, että tuli useammassa paketissa, milä on toisaalta ymmärrettävää kun oli iso tilaus.
Ainiin Sokos! Kiitos, olin ihan unohtanut tuon.
Sokos on kyllä kaikkea muuta kuin edullinen.
Sieltä löytyy tuotteita kaikista hintaluokista, juuri ostin neljän euron ripsivärin. Normaalisti en ripsaria käytä, mutta nyt ostin "kertakäyttöisen" halpisripsarin juhlia varten Sokkarista.
Vierailija kirjoitti:
Familon on suosikkini. Eivät ole halpoja, mutta useimmat tuotteet hyvälaatuisia, esim percale-lakanat. Pellavaverhot olen tilannut Pellavamaailmasta, hyvä hinta/laatusuhde. Pyyhkeet tulee ostettua Jyskistä tai Rustasta. Minulla on ollut kalliita ja edullisia pyyhkeitä eikä ero kankaan ja värien kestävyydessä ollut suuri. En halua kuluttaa omaisuutta pyyhkeisiin, enkä pidä enää "suomalaisia" niihin käytetyn hinnan arvoisina. Ostan sitten uusia, kun pyyhe on menettänyt kuosinsa.
Verhoista en tiedä, mutta olen ostanut Pellavamaailmasta sekä valmiita lakanoita että lakanakangasta, josta olen ommellut vuodevaatteita. Laatu vaikutti aluksi oikein hyvältä, mutta jo puolen vuoden käytön jälkeen kadutti: jokaisen pesukerran jälkeen näyttää siltä kuin koneessa olisi ollut aluslakanan ja muutaman tyynyliinan lisäksi paperinenäliina tai kaksikin, ja kankaasta voi poimia ja kaapia puoli kourallista höttöä ja pieniä, koviksi litistyneitä kuitukokkareita. Voi vain kuvitella miten paljon kuitua menee veden mukana viemäriin. Kangas näyttää yhä ihan hyvältä, mutta tällä ohenemisvauhdilla ei näytä enää kauan. Minäkin muuten annoin tuotteille tosi hyvät arvostelut, koska uusina ne tosiaan vaikuttivat tosi hyvältä ostokselta.
Olen käyttänyt pellavavuodevaatteita kymmeniä vuosia - ja ne ovat kestäneet kymmeniä vuosia. Nyt jouduin ostamaan pienemmällä budjetilla, ja se näkyy laadussa pahemmin kuin selvästi. En ole ennen edes osannut kuvitella, että tällaista pellavaa on olemassa.
Pellavamaailman kauniit puunapit muuten puukuidusta ja liimasta puristettuja pieniä kiekkoja, jotka eivät kestä vesipesua. Syineen kaikkineen ne näyttävät sorvatuilta, mutta totuus paljastuu, kun napit ennen pitkää katkeilevat kahtia.
Pellavamaailman tuotteiden alkuperää ei mainita missään. Olisi kyllä kiva tietää, missä päin maailmaa tuollaista pellavaa tuotetaan. Ehkäpä omistajalla on kontakteja kotimaassaan, tuolla entisen rautaesiripun takaisilla mailla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos etsit ihan kivijalkaliikkeen, valitset sieltä asiantuntevan myyjän opastuksella, he todennäköisesti ompelevat käänteetkin samaan hintaan. Palvelua, ihmiskontaktia, asiantuntemusta. Suosikaa kivijalkakauppoja.
Tätä sukulaisenikin jaksaa vaahdota. Kivijalkakauppias. Häneltä pitäisi ostaa eikä tilata netistä. "Unohtaa" vaan aina että meiltä on hänen luokseen 400 km, käyntiin menee aikaa ja bensaa ja hänen tuotteensa ja palvelunsa ovat muutenkin hintavia. Saan netistä vähemmällä vaivalla mieleiset tuotteet 70% halvemmalla. Miksiköhän tilaan netistä 😄
Joten, Hemtex.