++HEINÄHELISTIMET VKO 13++
Tässäpä tällaista uutta pinkkaa pukkaan! Kirjoittelen ihan oikeinki hetken peästä :)
t: Annemari ja minimutti 22+6
Kommentit (30)
Nekkikselle ja sen perheelle tyttövauvasta ja pidetään peukkut pystyssä ett kaikki sujuu hyvin vaavin kaa
Sanna ja tyttö 24+1
En mie taida haluta listaemoksi, kun mullakin on tämä koneella olo välillä niin kausiluontoista...
Ja muutenkin en ole kovinkaan hyvä näiden koneiden kanssa!
Jospa sie DreamOne löydät jonkun toisen siihen hommaan....
Nekkikselle ja tytön typykälle vielä terveisiä ja Tule ihmeessä kertomaan kuulumiset kun kerkeät ja jaksat!
t.sadetar, eppuli 23+6 ja tyttö03 ja mies80
Ihan hurjaa ajatella, että ensimmäinen heinäkuinen on jo putkahtanut maailmaan. Tulehan ihmeessä kertomaan tarkempia kuulumisia kun vaan jaksat ja kerkeät, nyt pikkuisenne tarvitsee varmasti hellää hoivaa ja lähelläoloa ja sinulta paljon voimia.
Voimia siis teille kaikille!!!!! Paljon suojelusenkeleitä!
Täällä ei mitään ihmeellistä, olo on energinen ja pikkuisella ikamoiset voimat jo ja energiaa tuntuu piisaavan. Potkuja tuntuu pitkin päivää tiuhaankin ja tuntuu kun ei pikkuinen lepäisi ensinkään, kivahan se vaan on kun on liikettä ja masun heilumista =)
Nyt lähden ulkoilemaan, kaunis ilma ja mies on esikoisen kanssa rinteessä, me kuopuksen kanssa ulkoillaan täällä kotosalla.
Duracel rv 22+6
Kiitos Sadetar kun vastasit! :)
Olisiko joku muu kiinnostunut hommasta? Tosi helppo ja yksinkertainen juttu kun sen oppii!
D.O. ja nappula rv 23+0
Satuinpa taas pitkästä aikaa tänne lukemaan juttuja (ja aika hurja toi Nekkiksen synnytys uutinen), vaikka silloin alkuun kirjoittelinkin aika ahkeraan, mut nyt oikeestaan vaan tuolla mesen puolella.
Mitenköhän tommoisen istukan irtoamisen muuten on Nekkis huomannut? Hui, aika pelottavalta kyllä kuullostaa! Onneksi on Nekkisellä ollut varmaan eka laskettuaika meistä ja raskausviikot sen verta pitkällä, että mahdollisuudet pienen ihmisen alun hyvään elämään ovat jo hyvät.
Onnea ja voimahaleja vielä Nekkikselle! Aika herkäksi vetää oman tunnelman täällä.
annim ja pallero 24+5
ihanaa että vauva on kunnossa.. toivotaan että kaikki menee hyvin ... toivottavasti ei kovin moni muu " poksahda" vielä.. odotetaan vielä 3-4kk ...
oma: mahanasukki on saanu lisää lihasvoimaa, nyt potkut jo näkyy ja tuntuu.. hurjan näköstä ku makoillessa alkaa vatsanahka poukkoulemaan itsestään :) kohta tulee jalka läpi mahan..
onkos teillä kellään allergiaa? mulla on koivuallergia, ja silmissä/nenässä jo tuntuu.. neuvola sanoi ettei antihistamiinia saa ottaa.. tippoja ja sumutetta vaan.. saas nähä miten selviän hengissä tän kevään.
voimahaleja Nekkikselle.. ja tyttövauvalle!!
millaste ja napsu rv 23+2
Allergiasta kyseli joku. Minulla on pientä allergiaa, mutta ei mitään kovin vakavaa.... Tämä päänsärky vaan ei ota laantuakseen, vaan kärsin siitä ihan joka päivä. Mahtaisiko johtua allergiasta?
Kävin testauttamassa verenpaineenkin, mutta se oli ok. Eli ei ainakaan raskausmyrkytyksen pelkoa! :0).
Tämä tosiaan tekee päivistä tosi hankalia, kun jatkuvasti särkee päätä :(... Ja töissä on vain pakko jaksaa, vaikka mitä olisi.
Viikonloppuna mies lähtee Vantaalle isänsä luona käymään, tyttö menee hoitoon mummulaan ja minä taidan vain nukkua... Tosin lauantaiksi on varattuna kampaamo aika. Aion blondautua!!!!
Onko muut huomanneet seuraavanlaista: näin keväällä joka paikassa on aleja ja saleja, mutta mitään vaatetta ei itselle kannata ostaa, kun maha on tiellä. Kenkiäkään ei kannata ostaa, kun on ihan lättänät ja turvonneet jalat. Joten tämä kampaajalla käynti on sitten ainoa huvi, jonka mekäläinen keksi!!! Ja halusin jotain räväkkää, joten aion blondauttaa puolipitkät, keskiruskeat hiukseni.
Että semmosta :0)
heather, neiti-nessukka ja mötkö
Täällä on jääty tänään pariksi päivää saikulle, eilen oli niin kovia vatsakipuja että itku tuli, aamulla uudestaan. Neuvolalääkärille on aika keskiviikkona, jospa sitä saisi jäädä " lopullisesti" saikulle. Vatsakipujen lisäksi järkyttävää selkäkipua sekä iskiasta.
Potkut tuntuvat hyvin vaikka istukka onkin edessä.
Sukupuoli saatiin tietää pari viikkoa sitten, jouduin lapsivesi epäilyjen takia käymään tarkastuksessa synnärillä jolloin lääkäri vielä sanoi sieltä olevan tyttö tulossa! :)
Tyttö oli jo silloin (rv 22+6) kuulemma kovin iso, jotta joudumme varautumaan ennenaikaiseen lähtöön. Ei ihme vaikka tytöllä onkin kokoa, sillä isä on 193 cm ja minä 170 cm.
Meillä on suurinpiirtein kaikki hankittuna, vaunut ostettu, pinnasänky kasattuna, pinnasuojus setin ostin Pupujussikalta, vaatteita on hankittu turhankin paljon :) Sitteri on ja ja... huomenna mennään ostamaan loppuja tarpeellisia mikäli vointi sen sallii... Toiset äitiyshousut on käyneet jo liian pieniksi, joten pitää saada uudet.
Joku puhui hiusten blondaamisesta, itse kävin parturilla värjäämässä tukkani, sanoi ettei suosittele blondaamista raskauden aikana, sillä värinpoistoaineessa on aineita jotka imeytyvät päänahan läpi, eikä tällöin tee hyvää lapselle. Joten kannattaa miettiä vielä tuota blondausta, varsinkin jos se tehdään ihan tyveen asti.
Mutta siis en tarkoita tuomita sinua, teet miten haluat, halusin vain tiedottaa tästä mikäli siitä ei sinulla tietoa vielä ollut :)
Tällaista tänne...
Skye85 ja typykkä rv 24+2
Minun oli blondina pakko osallistua blondauskeskusteluun =)
Olen luonnostaan blondi, mutta kaksi edellistä raskautta ovat kummasti tummentaneet tukkaani ja olen sitten pikkuisen blondannut sitä aina aika ajoin. Itse kysyin kampaajalta tuosta imeytymisestä päänähan läpi ja minulle kaksi kampaajaa ovat sanoneet että periaatteessahan kaikki väriaineet imeytyvät ei pelkästään blondausaine, mutta siitä ei ole haittaa sikiölle. Ja kun väriä ei normaalisti niin usein laiteta että se olisi ihan liiallista se käyttö. Siitä vaan on varoitettu että blondaus saattaa epäonnistua raskausaikana, raskaus saattaa vaikuttaa väriin ja tehdä hiuksista esim vihertävät jne. Itselläni näin ei kuitenkaan ole käynyt ja ihan oikeanvärisenä olen kampaajalta aina palannut =)
Mutta kampaajasi varmasti kertoo sinullekin näistä " vaaroista" ja yllätyksistä =)
Mukavaa uudistusta siis lauantaille!
Täällä masukki potkii juuri iltajumpan merkeissä =)
Olo on hyvä ja energiaa pissaa vaikka muille jakaa, vihdoinkin. Alkuraskaudessa kun oli melkoista väsymystä. Olen niin onnellinen keväästä, aurinkoisista ilmoista ja kaikesta tästä lämmöstä että ihan hymyilyttää kokoajan =)
Me ei olla hankittu vauvalle yhtään mitään vielä, vaunut tosin katsottiin valmiiksi ja varmaan ensi viikolla tilataan ja sängyt ja hoitopöydäthän meiltä löytyy jo ennestään, mutta nyt viime viikon aikana tuli semmoinen into että pitäisikin lähteä ostoksislle ja ostaa jotakin kivaa tulokkaallekin. menemme toukokuussa saksaan ja siellä ystäväperheen luona on jättisuuri lastentarvikekeuppa, joten ehkäpä maltan sinne saakka niin saa sitten haalittua kaiken tarpeellisen... ihanaa olisi kyllä jo laittaa kaikki sängyt ja hoitopöydät valmiuteen, mutta koitan nyt malttaa =) heinäkuuhun kun on kuitenkin vielä aikaa...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Duracel rv 23+0
Mua ihan sattuu välillä ku vauva potkii. Muistan esikosta tämän tuntuisia potkuja olleen vasta yli 30 viikon.
Huomenna on lääkärineuvola. Siellä sitten kuulen taas mitä mieltä hän on vauvan tai mun vatsani kasvusta.
Kotona ollaan esikon kanssa. Pojalla on korvatulehdus. Toinen kuukauden sisällä, täällä perähikiässä oli määrätty lääkettä mille bakteerit ovat kauan olleet resistansseja. Huh!
TyöpaikkaG: Mä olen töissä kaupassa. Teen ihan kaikkea mitä sinne kuuluu. Nyt tietty kupolini kanssa olen paljon kassalla.
Kesälomani alkaa 24.4. ja siitä sitten suoraan äippälomalle.
Päänsärkyä joku valitteli (en muista kuka :() mutta kuitenkin... Muistaisin lukeneeni jostain että on joku hormonaalinen juttu. Siinä jutussa oikein varoiteltiin että voi päätä särkeä kovinkin. Mutta kauan sitä ei kannata katsella, kannattaa käydä lääkärissä.
Hemppu, Nappi ja KainoVieno 26+3