Kasvaako teillä kasvit, kun on näin kylmä?
Minua paleltaa ulkona, joutuu pitämään takkia fleecevuorella ja housuja.
onko tämä sää nyt semmoinen, ettei kasvit kasva? Olen kasvattanut siemenestä malvaa ja krassit, mutta ovat todella kitukasvuisia. Olen kyllä lannoittanut. Muut kasvit olen ostanut puutarhalta.
miten teillä on kasvit kasvanut? Mietin jo että kannanko ne parvekkeelta sisälle?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän nihkeää on. Kurkkua, tomaattia ja salaattia olen kasvattanut sisällä siemenestä taimiksi mutta ei oikein ole siitä kunnolla lähteneet kasvamaan. Taimet olleet nyt ulkona ruukuissa ja kylmimmiksi öiksi olen peittänyt. Täällä ollut paljon pilvisiä päiviä ja ei oikein istutetut kesäkukatkaan kunnolla kuki.
Miksi esikasvatat salaattia? Minä olen kylvänyt salaatit suoraan kasvilavoihin ja ovat jo aika pitkiä.
Minä kylvin porkkanan- ja salaatinsiemenet kuukausi sitten suoraan lavaan ja on nyt 1,5cm alut. Menee vielä viikkoja ennenkuin salaattiakaan saadaan, porkkanoita ehkä syyskuussa.
pks
Joo ehkä hieman turhauttaa kun herneen siemenistä kaksi on lähtenyt itämään, ovat n.10cm, jonkun kahdeksan siementä ehkä laitoin laatikkoon ja avomaankurkuissa sama homma. Viime vuonna tähän aikaan sain jo tukea herneitä etteivät kaadu. Kukkapenkissä eniten tuntuu viihtyvän rikkaruohot ja heinät.. muut kasvit ihan kituvan näköisiä, katsoin kuvaa viime vuodelta ja melkoinen väriloisto oli tähän aikaan sekä runsaat ja tuuheat kasvit. Saakohan tänä vuonna satoa mistään.. täällä kaakkoissuomessa ei edes saanut mansikkaa juhannuksena, en muista 30vuotisen elämäni aikana vielä aiemmin näin käyneen tai siis että erät oli niin pieniä ettei tosiaan kaikille halukkaille riittänyt.
Kasvaa kyllä. Sijainti Kymenlaakso.
Katsokaa luontoa. Siellä on yhtä vihreää ja lehtevää kuin lämpimämpinäkin kesinä. Tosin on totta että kaadetun männyn vuosirenkaista voi erottaa kylmän kesän.
Ei kasva muut kuin orvokit, jotka viihtyvät kylmässäkin. Avomaan kurkut ihan surkean näköisiä, salaatit 3cm kokoisia 🤪 hölmöyksissäni istutin vielä chilit taivasalle, eipä tarvii chilejä tänä vuonna odotella.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa luontoa. Siellä on yhtä vihreää ja lehtevää kuin lämpimämpinäkin kesinä. Tosin on totta että kaadetun männyn vuosirenkaista voi erottaa kylmän kesän.
Parvekkeella chili on kärsinyt selvästi kylmyydestä, mutta saa olla.
Tuossa on 40 hehtaaria nurmea melkein ikkunan alla ja se jaksaa kyllä kasvaa niiltä osin, mitä valkoposkihanhet ei keväällä syöneet.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on 40 hehtaaria nurmea melkein ikkunan alla ja se jaksaa kyllä kasvaa niiltä osin, mitä valkoposkihanhet ei keväällä syöneet.
Nojuu nurmikko taitaakin olla omassa pihassa ainut joka jaksaa kasvaa ennätysvauhtia -.- Muina vuosina riittänyt kerran viikossa leikkaaminen, helteiden aikaan vielä harvemmin, nyt saisi leikata kaksi krt viikossa jos viitsisi.
Ei ne sisällä ainakaan kasva ilman kasvilamppua