"Mankeeping". Tämän takia monet naiset ovat mieluummin yksin.
Stanfordin tutkijat ovat vihdoin nimenneet asian, joka uuvuttaa naiset parisuhteessa. Sitä kutsutaan mankeepingiksi. Termi kuvaa sitä henkistä työtä, jota naiset päätyvät tekemään heteroseksuaalisissa suhteissa.
https://gender.stanford.edu/news/structural-burden-mens-declining-socia…
Jenkeissä sinkkunaisista enää 38 prosenttia etsii parisuhdetta, sinkkumiehistä sen sijaan 61 prosenttia.
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viidennes nuorista naisista käyttää mielialalääkkeitä.
Entä sitten? Onko ihailtavampaa miesten "minähän en terapiaan mene" uhmat ja sitten pahassa olossa sorrutaan pettämään, juomaan, uhkapeleihin, väkivaltaan ja jopa itse*urhaan?
Ei miehillä ole tunteita, ja jos on niin se on mieslapsi, joten ryypätköön ja kasvattais pallit. T. Naiset
Mitä helkkarin marttyyrejä teistä nykyäijistä on oikein tullut? Ei ihme ettei ole miespuolisia kavereita saati naisystävää.
Kyllä mulla kavereita on. Mä nyt oon vaan oppinut teidän naisten talon tavoille, ettei tällä ole tarkoituskaan keskustella asiallisesti, vaan nimenomaan kärjistäen.
Provosoivalla ja ylimielisellä käytöksellä harvemmin saa aikaan asiallista keskustelua. Älä vaadi muita sellaista, johon et itsekään kykene.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin yrittänyt potkia miestä pois jo vuosikaudet. Ei se lähde, vaikka sille on kuinka vaikea ja vittumainen. Tajuaa varmaan ettei yksin pärjäisi ja kuinka helppoa on kun joku siivoaa kodin ja pesee pyykit jne.
Mikk Saare, puhutko nyt äidistäsi? Et sä varmaan lähdekään äitisi luota. Sukusi kielsi puhumasta siitä sun tekemästä nukkuvan mammasi väkisinottovideosta. Kukaan muu nainen ei sua kyllä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta jos nämä miesvihajutut olisivat todella totta, luulisi, että naispareilla menisi todella hyvin. Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Päinvastoin. Naisparit eroavat eniten, miesparit vähiten. Miksi??? Millä logiikalla, jos mies on aina paha ja syypää kaikkeen?
Lepsot Ovat melkoisia riidanhaastajia. Luovat vaikka tyhjästä ongelman, että pääsevät riitelemään.
Se "henkinen työ" on ihan naisten kehittämä oma vankilansa. Ihan itse aiheutettu ongelma. Sama kuin sosiaalinen p a k k o lähettää joulukortit tai laittaa täydellisiä kuvia someen. Ihan oma typerä valinta. Sit itketään, mitä paineita naisena koetaan. Itse luodaan ja myös ylläpidetään ongelmaa. Ja toki kaikki saadaan loppuviimein miesten syyksi 🥱
Äitinä en ikimaailmassa halua tyttärilleni tuollaista mallia, vaan opetan että elämä on sellaista, kun siitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta jos nämä miesvihajutut olisivat todella totta, luulisi, että naispareilla menisi todella hyvin. Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Päinvastoin. Naisparit eroavat eniten, miesparit vähiten. Miksi??? Millä logiikalla, jos mies on aina paha ja syypää kaikkeen?
Eihän tuo pidä paikkaansa. Homomiehillä on paljon enemmän suhteita kuin lesboilla. Vai puhutko avioliitosta? Miehet ei alun alkaenkaan solmi avioliittoa niin usein kuin naisparit, siinä varmasti onkin niin että avioliiton solmivat miehet ovat erityisen sitoutuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa aikaa vatvoa omia asioita ja alkaa masentaa. Siinäkin kun olisi joku mies huollettavana, niin ei olisi aikaa masentua omien mitättömien ongelmien kanssa.
"Mies huollettavana", ei helvetti. Ei kukaan nainen halua äidiksi omalle kumppanilleen.
Itse miehenä en enää edes etsi parisuhdetta kun tiedän etten kuitenkaan olisi onnellinen, on jo kokemusta, pari kertaa kihloissa, kerran naimisissa, koko ajan ahdisti.
Nyt hoidan kaikki naistarpeeni Thaimaassa, käyn siellä 2 kertaa vuodessa kuukauden kerrallaan ja vuokraan naisia tarpeeni mukaan ja olen onnellinen.
En ole enää taakka ja vaiva kenellekään suomalaiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo pidä paikkaansa. Homomiehillä on paljon enemmän suhteita kuin lesboilla. Vai puhutko avioliitosta? Miehet ei alun alkaenkaan solmi avioliittoa niin usein kuin naisparit, siinä varmasti onkin niin että avioliiton solmivat miehet ovat erityisen sitoutuneita.
Kyllä se pitää. Tästä on tilastoja. Naisparit eroaa useimmin kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Onko ihailtavampaa miesten "minähän en terapiaan mene" uhmat ja sitten pahassa olossa sorrutaan pettämään, juomaan, uhkapeleihin, väkivaltaan ja jopa itse*urhaan?
Ei miehillä ole tunteita, ja jos on niin se on mieslapsi, joten ryypätköön ja kasvattais pallit. T. Naiset
Mitä helkkarin marttyyrejä teistä nykyäijistä on oikein tullut? Ei ihme ettei ole miespuolisia kavereita saati naisystävää.
Kyllä mulla kavereita on. Mä nyt oon vaan oppinut teidän naisten talon tavoille, ettei tällä ole tarkoituskaan keskustella asialli
No enhän mä vaadikaan. Kaikki muutkin päästelee pahaa oloa pihalle niin miksen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ap, tuo artikkeli oli suurimmalle osalle aivan liian vaikea.
Ja ironista on, että tuohan ei edes ollut akateeminen tutkimusartikkeli vaan kevyempi nettijuttu kyseisestä tutkimuksesta. Ja silti liian vaikea tälle yleisölle.
Ei ole kyse tuosta vaan kun sitä ei luettu. Olisi siis kannattanut tehdä aloitukseen parempi tiivistelmä eikä vain lyhyin saatesanoin heittää linkkiä, jos olisi toivonut keskustelua muutenkin kuin laajasti aiheen ympäriltä.
Ärsyttävä tyyli täällä toi että jaetaan pelkkiä linkkejä, taitaa aiheiden aloittaminen olla liian vaikeaa joillekuille..
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset osaa erota ja miehet ei eroa vaikka niistä olis se nainenkin jo eronnut :D seuraatko keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pitää. Tästä on tilastoja. Naisparit eroaa useimmin kuin muut.
Niin, eroaa liitoista mutta homomiesten sitoutuminen on ylipäänsä vähäisempää, heillä on enemmän irtosuhteita kuin lesboilla. Eli homomiehet eivät tyypillisesti vakiinnu edes niin usein, ei silloin päädy erotilastoonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa naiset valittavat siitä, että ovat ryhtyneet mukamas miehen orjiksi. No miksi ryhdyitte? Pakottiko joku?
Ei kun nimenomaan emme enää ole ryhtyneet. Yhä useampi valitsee elämän ilman miehiä.
No jaa. Vasta yli viisikymppisistä sinkkunaisista yli puolet ei haluaisi parisuhdetta. Tuota nuoremmista useimmat haluavat. Kukapa mies nyt vanhaa naista itseelleen haluaisikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori ap, tuo artikkeli oli suurimmalle osalle aivan liian vaikea.
Ja ironista on, että tuohan ei edes ollut akateeminen tutkimusartikkeli vaan kevyempi nettijuttu kyseisestä tutkimuksesta. Ja silti liian vaikea tälle yleisölle.
Ei ole kyse tuosta vaan kun sitä ei luettu. Olisi siis kannattanut tehdä aloitukseen parempi tiivistelmä eikä vain lyhyin saatesanoin heittää linkkiä, jos olisi toivonut keskustelua muutenkin kuin laajasti aiheen ympäriltä.
Ärsyttävä tyyli täällä toi että jaetaan pelkkiä linkkejä, taitaa aiheiden aloittaminen olla liian vaikeaa joillekuille..
Voi hyvänen aika, jokainen voi varmasti lukea itse. Ei mikään laaja referointi edes ole sallittua palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa aikaa vatvoa omia asioita ja alkaa masentaa. Siinäkin kun olisi joku mies huollettavana, niin ei olisi aikaa masentua omien mitättömien ongelmien kanssa.
Niin, miehen kun ottaa niin se niitä ongelmia sitten vasta järjestääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pöljyys! Nuo on suhteelliset luvut tietysti! Mieti nyt hetki kun heteroparitkin jäävät kauas taakse.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä en enää edes etsi parisuhdetta kun tiedän etten kuitenkaan olisi onnellinen, on jo kokemusta, pari kertaa kihloissa, kerran naimisissa, koko ajan ahdisti.
Nyt hoidan kaikki naistarpeeni Thaimaassa, käyn siellä 2 kertaa vuodessa kuukauden kerrallaan ja vuokraan naisia tarpeeni mukaan ja olen onnellinen.
En ole enää taakka ja vaiva kenellekään suomalaiselle naiselle.
Ei mikään ihme että alka kotona vähän ahdistaa jos kohtelet naista kuin thaikku h u o r a a . Ei se thaikkukaan sitä sietäisi ellet maksaisi hänelle siitä mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Se "henkinen työ" on ihan naisten kehittämä oma vankilansa. Ihan itse aiheutettu ongelma. Sama kuin sosiaalinen p a k k o lähettää joulukortit tai laittaa täydellisiä kuvia someen. Ihan oma typerä valinta. Sit itketään, mitä paineita naisena koetaan. Itse luodaan ja myös ylläpidetään ongelmaa. Ja toki kaikki saadaan loppuviimein miesten syyksi 🥱
Äitinä en ikimaailmassa halua tyttärilleni tuollaista mallia, vaan opetan että elämä on sellaista, kun siitä tekee.
Asiaa!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset osaa erota ja miehet ei eroa vaikka niistä olis se nainenkin jo eronnut :D seuraatko keskustelua?
Mutta miksi erota, jos kaikki on hyvin? Niinpä. Eivät naisetkaan saa ihmissuhteitaan toimimaan. Seuraapa vaan ympärillesi. Jatkuvaa draamaa. Että se siitä!
Sitten kodissa kulkee paskalta haiseva likaröykkiö eli se mies, joka ei pese vaatteitaan. Siinä alkavat likaantua peruuttamattomasti huonekalutkin.