"Mankeeping". Tämän takia monet naiset ovat mieluummin yksin.
Stanfordin tutkijat ovat vihdoin nimenneet asian, joka uuvuttaa naiset parisuhteessa. Sitä kutsutaan mankeepingiksi. Termi kuvaa sitä henkistä työtä, jota naiset päätyvät tekemään heteroseksuaalisissa suhteissa.
https://gender.stanford.edu/news/structural-burden-mens-declining-socia…
Jenkeissä sinkkunaisista enää 38 prosenttia etsii parisuhdetta, sinkkumiehistä sen sijaan 61 prosenttia.
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin yrittänyt potkia miestä pois jo vuosikaudet. Ei se lähde, vaikka sille on kuinka vaikea ja vittumainen. Tajuaa varmaan ettei yksin pärjäisi ja kuinka helppoa on kun joku siivoaa kodin ja pesee pyykit jne.
Haha, eksä oli samanlainen. Ilmoitin erosta ja potkin sitä pois, ei vaan lähtenyt. Olin maailman vttumaisin ja ilkein, niin uhriutui vain ja haki sääliä muualta, mutta ei lähtenyt. Vasta kun löysi uuden muijan, sitten lähti, mutta siltikin lähetteli kännisiä rakkaudenvuodatuksia ja pyyteli takaisin pari vuotta, kunnes sain blokattua sen aivan jokaisesta yhteysvälineestä.
Juu, ja kun joku katkero kuitenkin tähän tulee nälvimään, että mikset itse lähtenyt, niin minähän en omaa omalla rahallani ostettua unelmakotiani jätä kenenkään äijän takia. Enkä myöskään enää ikinä päästä tähän ketään kirjoille asti, ettei seuraavastakin
En usko että tällä naisella on mitään pelkoa uudesta parisuhteesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normikuvio, ja tuossakin puhutaan vasta emotionaalisesta työstä. Sitten on vielä se talouden sihteerinä ja rahastonhoitajana toimiminen.
Mites se miehen ympärivuorokautinen stressi, kun pitää sietää naisen lapsellista oikuttelua
Ei tarvitse sietää, aina on vapaus lähteä jos ei miellytä. Niin naisetkin tekee
Ai lähtee ja jättää sen väkivaltaisen miehen
Kyllä. Turvakodit on tosi täynnä, jos et tiennyt.
Siltikään sä et miehenä pysty lähtemään edes vaarattomasta suhteesta, mietipä sitä.
Turvakodit on niin täynnä ettei sinne huolita miehiä jotka koh
Eli sen takia sä et lähde sun suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä ettei naisilla tunnu olevan muuta puhuttavaa kuin miehet.
Miksi ette elä onnellisina vaan jauhatte miehistä päivästä toiseen?
Eletäänhän me :D siitähän tässä ketjussa just puhutaan
Niinkö? Mielenkiintoinen tapa ilmaista oma onnellisuus
Vierailija kirjoitti:
Onhan se manipulointi ja nalkutus väsyttävää kun nykyään miehillä on oma tahto.
Silti et osaa elää ilman naista?
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä sinkkunaisista enää 38 prosenttia etsii parisuhdetta, sinkkumiehistä sen sijaan 61 prosenttia.
--
Tuohan ei edes pidä paikkaansa.
Sinkkumiehistä suurin osa ei etsi suhdetta, ei edes panoa. Nainen ei vain ole vaatimuksineen riskien arvoinen. Miehillä ei ole kuin menetettävää.
Joo maailman tunnetuin tutkimulaitos Pew Research Center on selkeästi väärässä kun vauvapalstalla joku uli on toista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin yrittänyt potkia miestä pois jo vuosikaudet. Ei se lähde, vaikka sille on kuinka vaikea ja vittumainen. Tajuaa varmaan ettei yksin pärjäisi ja kuinka helppoa on kun joku siivoaa kodin ja pesee pyykit jne.
Haha, eksä oli samanlainen. Ilmoitin erosta ja potkin sitä pois, ei vaan lähtenyt. Olin maailman vttumaisin ja ilkein, niin uhriutui vain ja haki sääliä muualta, mutta ei lähtenyt. Vasta kun löysi uuden muijan, sitten lähti, mutta siltikin lähetteli kännisiä rakkaudenvuodatuksia ja pyyteli takaisin pari vuotta, kunnes sain blokattua sen aivan jokaisesta yhteysvälineestä.
Juu, ja kun joku katkero kuitenkin tähän tulee nälvimään, että mikset itse lähtenyt, niin minähän en omaa omalla rahallani ostettua unelmakotiani jätä kenenkään äijän takia. Enkä myöskään enää ikinä päästä t
En usko että tällä naisella on mitään pelkoa uudesta parisuhteesta
Ei sillä ole mitään merkitystä mihin sinä uskot :D
Ja vinkiksi sulle, jos joskus pääset parisuhteeseen asti: kun toinen haluaa erota, silloin sitä erotaan eikä jäädä roikkumaan väkisin.
Miksi ottaisi sonnin jos haluaa vaan vähän makkaraa.
Sukupuolentutkimuslaitoksen tuotoksia taas.
Eipä siinä, uskon että jokainen mies väistää luodin kun ei sekaannu teihin naisiin jotka uskotte ja levitätte näitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mitä myrkkymiehiä tässä keskustelussa.
Eipä yhdestäkään tarvitse miettiä, miksi ovat sinkkuja.
Itkettääkö kun joku hyökkää normalisoitua miesvihaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Tuohan ei edes pidä paikkaansa.
Sinkkumiehistä suurin osa ei etsi suhdetta, ei edes panoa. Nainen ei vain ole vaatimuksineen riskien arvoinen. Miehillä ei ole kuin menetettävää.
Joo maailman tunnetuin tutkimulaitos Pew Research Center on selkeästi väärässä kun vauvapalstalla joku uli on toista mieltä.
Juuri tuo tutkimuslaitos kertoo että alle 35v miehistä 70% on sinkkuja, ja niistä suurin osa ei etsi parisuhdetta tai seksisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja viidennes nuorista naisista käyttää mielialalääkkeitä.
Entä sitten? Onko ihailtavampaa miesten "minähän en terapiaan mene" uhmat ja sitten pahassa olossa sorrutaan pettämään, juomaan, uhkapeleihin, väkivaltaan ja jopa itse*urhaan?
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, taas pilluelukat on keksinyt jonkun uuden kitisemisen aiheen.
Pillu mielessä aina ja ikuisesti. Aiotko aikuistua koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja viidennes nuorista naisista käyttää mielialalääkkeitä.
Avun hakeminen ei ole heikkoutta, vaan vahvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja kun joku katkero kuitenkin tähän tulee nälvimään, että mikset itse lähtenyt, niin minähän en omaa omalla rahallani ostettua unelmakotiani jätä kenenkään äijä
Ei sillä ole mitään merkitystä mihin sinä uskot :D
Ja vinkiksi sulle, jos joskus pääset parisuhteeseen asti: kun toinen haluaa erota, silloin sitä erotaan eikä jäädä roikkumaan väkisin.
Näin, tässä nainen "keskustelemassa" asiallisesti. Tosiaan on helppo uskoa tuonkin olleen maailman vittumaisin kun tuo käytös on asiallista
Kuulostaa naisten uhriutumiselta. Ikäänkuin naisella olisi vain vastuu parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja kun joku katkero kuitenkin tähän tulee nälvimään, että mikset itse lähtenyt, niin minähän en omaa omalla rahall
Näin, tässä nainen "keskustelemassa" asiallisesti. Tosiaan on helppo uskoa tuonkin olleen maailman vittumaisin kun tuo käytös on asiallista
Kyllä minä olin tässä asiallisempi kuin sinä itse. Jos tosiaan pidät epäasiallisena sitä faktaa, että erotessa erotaan, niin kannattaa tarkistaa omat arvot.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen artikkeli mutta kommenteista päätellen aika harva luki sen. Tiivistettynä: miesten yksinäisyydestä tulee taakka naisille. Miehillä ei nykymaailmassa juurikaan ole läheisiä ystävyyssuhteita ja he yrittävät tyydyttää sosiaaliset tarpeensa naisen kautta. Naiset uupuvat tähän. Onhan tälläkin palstalla usein ollut aloituksia joissa naiset ihmettelevät pitääkö heidän hoitaa yhteydenpito jopa miehen sukuunkin. Miehet ovat kovin laiskoja sosiaalisten kontaktien vaalimisessa.
Tää on niin totta. Olen vuosikymmenten varrella kahdessa eri suhteessa ollut siinä tilanteessa, jossa mm. joululahjojen tai synttärilahjojen hankinta miehen sukulaisille vaan jotenkin kaatui mun niskaan, koska mies itse oli sitä mieltä että kyllähän esim. oman äidin kuusikymppisille tai siskon järjestämään joulupöytään sopii mennä tyhjiä käsiään heilutellen.
Ketjua kun lukee, käy hyvin selväksi mitä miehet missaavat
Ei kun nimenomaan emme enää ole ryhtyneet. Yhä useampi valitsee elämän ilman miehiä.