"Mankeeping". Tämän takia monet naiset ovat mieluummin yksin.
Stanfordin tutkijat ovat vihdoin nimenneet asian, joka uuvuttaa naiset parisuhteessa. Sitä kutsutaan mankeepingiksi. Termi kuvaa sitä henkistä työtä, jota naiset päätyvät tekemään heteroseksuaalisissa suhteissa.
https://gender.stanford.edu/news/structural-burden-mens-declining-socia…
Jenkeissä sinkkunaisista enää 38 prosenttia etsii parisuhdetta, sinkkumiehistä sen sijaan 61 prosenttia.
Kommentit (356)
minulla on ollut leppoisa elämä. oma talo, kaksi mökkiä, vene, useampi auto. ja miten tämä kaikki on mahdollista? no en ole koskaan ollut naimisissa. naisia on toki ollut paljonkin, ja viimeisimmän lemppasin juuri ennen juhannusta. mitäs alkoi salaa kantamaan romujaan kotiini. en koskaan ryhdy vakituiseen suhteeseen, kun en tarvitse elätettäviä, jotta voin ylläpitää luksus elämääni. persaukiset naiset varmasti tahtoisivat hypätä kelkkaan, nauttimaan elämästä. ei onnistu minun kanssa. mutta onnea kaikille "kullan kaivajille" rakkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan mielenkiintoinen artikkeli. Miesten ystävyyssuhteista, emotionaalisen tuen tarpeesta ja ahtaasta miehen mallista, joka tukahduttaa miehet.
Miesvauva ja nimenomaan amerikkalainen miesvauva.
Vierailija kirjoitti:
minulla on ollut leppoisa elämä. oma talo, kaksi mökkiä, vene, useampi auto. ja miten tämä kaikki on mahdollista? no en ole koskaan ollut naimisissa. naisia on toki ollut paljonkin, ja viimeisimmän lemppasin juuri ennen juhannusta. mitäs alkoi salaa kantamaan romujaan kotiini. en koskaan ryhdy vakituiseen suhteeseen, kun en tarvitse elätettäviä, jotta voin ylläpitää luksus elämääni. persaukiset naiset varmasti tahtoisivat hypätä kelkkaan, nauttimaan elämästä. ei onnistu minun kanssa. mutta onnea kaikille "kullan kaivajille" rakkauteen.
Ei kuulosta leppoisalta, kun on pakkomielle kaikkeen näyttävään härpäkkeeseen. Tuo varakkuuden esittely on tyypillistä nousukasjuttua ja sellaiseen kiinnostuvat naiset ihan omaa luokkaansa.
Pitääkö toimia niinkuin aina on toimittu? Onko pakko siivota miehen jäljet, laittaa sille ruokaa ja lusikoida suuhun? Mitäpä jos jättäisit sen selviytymään itse.
Eli miehillä ei ole kaveriverkostoja, kun taas naisilla on ja siksi miehet kietoutuvat naisiin kuin takiaiset, aiheuttaen näille hirveää stressiä?
Ihmekös tuo, kun naiset perinteisesti ovat yrittäneet katkoa miestensä kaverikytköksiä. Tämähän on aihe, josta miehet ovat valittaneet iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että nuoret naiset ovat vihdoin tajunneet ristiä jalkansa ja elää itselleen. Huonoa miestä ei todellakaan kannata ottaa.
Nuoret akathan on nykyään varsinaisia tautipesäkkeitä, kun ne jakaa limatuheroaan ympäriinsä.
Tippuritartunnat yleistyvät Suomessa ja Euroopassa etenkin nuorten naisten keskuudessa.
...todiste karusellimiehistä. Muutenhan leviäisivät samalla tavalla nuorten miestenkin keskuudessa.
Ja naiset hakeutuvat helpommin testattaviksi.
Tippuritartunnoista edelleen 2/3 on miehillä. Jos naisilla on lisääntynyt se voi
ja mistä miehet sen tippurin saa?
No mistäköhän? Eiköhän ne maksulliset ole ihan ilmeinen tartuntojen lähde, ja myös Thaimaan tuliaisina moni vaimo ja tyttöystävä saa mieheltään jonkin seksitaudin. Täälläkin miehet jatkuvasti retostavat h*orissa käynnillään ja kehuskelevat Thaimaan tyttö- ja poikaprostituoituja.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehillä ei ole kaveriverkostoja, kun taas naisilla on ja siksi miehet kietoutuvat naisiin kuin takiaiset, aiheuttaen näille hirveää stressiä?
Ihmekös tuo, kun naiset perinteisesti ovat yrittäneet katkoa miestensä kaverikytköksiä. Tämähän on aihe, josta miehet ovat valittaneet iät ja ajat.
``Ei mulla oo kavereita kun vaimo kielsi?``
Voi ziisus sentään näitä lapatossuja 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö toimia niinkuin aina on toimittu? Onko pakko siivota miehen jäljet, laittaa sille ruokaa ja lusikoida suuhun? Mitäpä jos jättäisit sen selviytymään itse.
Jostain syystä sitä jumiutuu tiettyihin toimintatapoihin. Erityisesti, kun on väsynyt. Se on eräänlainen selviytymiskeino. Tämä huomattiin, kun lapsella oli koliikki. Kaikki yöt itki, niin päivisin oltiin ihan puolikuolleita. Luotiin systeemit, joita noudatettiin pitkään koliikin jälkeenkin, ennenkuin älyttiin, ettei enää tarvi.
Meillä lopulta perinteiset rutiinit muuttui, kun sairastuin, enkä enää kyennyt toimimaan, kuten ennen. Mies onneks hokas homman, ja tarttui ruoriin. Nykyään on sitten taas uudet uomat, mutta edelleen molemmat tekevät. Ihminen on joustava ja muuttuvainen NIIN HALUTESSSAAN!
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi kuulostaa kyllä tyhjältä ja ankealta. Et selvästikään kykene aitoon välittämiseen tai sen vastaanottamiseen. Sisäistä tyhjyyttä ei voi paikata materialla, vaikka yritys on selvästi kova. No, kukin valintansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä sitä jumiutuu tiettyihin toimintatapoihin. Erityisesti, kun on väsynyt. Se on eräänlainen selviytymiskeino. Tämä huomattiin, kun lapsella oli koliikki. Kaikki yöt itki, niin päivisin oltiin ihan puolikuolleita. Luotiin systeemit, joita noudatettiin pitkään koliikin jälkeenkin, ennenkuin älyttiin, ettei enää tarvi.
Meillä lopulta perinteiset rutiinit muuttui, kun sairastuin, enkä enää kyennyt toimimaan, kuten ennen. Mies onneks hokas homman, ja tarttui ruoriin. Nykyään on sitten taas uudet uomat, mutta edelleen molemmat tekevät. Ihminen on joustava ja muuttuvainen NIIN HALUTESSSAAN!
Sori, menikin ohi aiheen. Reagoin vain kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on jostain syystä pitänyt erotella nimenomaan heterosuhteet ongelmaksi, joten ei ole lukemisen arvoinen juttu vaan jonkun vähemmistöpyhimyksen ideologinen valitusvirsi.
Miten nainen ja mies olisi keskenään suhteessa ilman että se olisi heterosuhde?
Mulla on juuri tämmöinen mies. On sinällään ihan toimelias ja tekevä (siivoaa ja kokkaa), mutta uskollisuus on venyvä käsite. Ei kuitenkaan osaa luoda sosiaalisia ja pysyviä suhteita kehenkään. Olen ainoa "kaveri".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että nuoret naiset ovat vihdoin tajunneet ristiä jalkansa ja elää itselleen. Huonoa miestä ei todellakaan kannata ottaa.
Nuoret akathan on nykyään varsinaisia tautipesäkkeitä, kun ne jakaa limatuheroaan ympäriinsä.
Tippuritartunnat yleistyvät Suomessa ja Euroopassa etenkin nuorten naisten keskuudessa.
...todiste karusellimiehistä. Muutenhan leviäisivät samalla tavalla nuorten miestenkin keskuudessa.
Ja naiset hakeutuvat helpommin testattaviksi.
Tippuritartunnoista edelleen 2/3 on mieh
Itä-Suomessa oli vaikea HIV-epidemia etenkin iäkkäämpien miesten joukossa. "Yllättäen" tapaukset ovat rajusti vähentyneet vuoden 2022 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se "henkinen työ" on ihan naisten kehittämä oma vankilansa. Ihan itse aiheutettu ongelma. Sama kuin sosiaalinen p a k k o lähettää joulukortit tai laittaa täydellisiä kuvia someen. Ihan oma typerä valinta. Sit itketään, mitä paineita naisena koetaan. Itse luodaan ja myös ylläpidetään ongelmaa. Ja toki kaikki saadaan loppuviimein miesten syyksi 🥱
Äitinä en ikimaailmassa halua tyttärilleni tuollaista mallia, vaan opetan että elämä on sellaista, kun siitä tekee.
Minä vapautin itseni tuosta vankilasta vuosia sitten. Nykyään pidän yhteyttä vain omiin ystäviini ja sukulaisiini, muistan heitä merkkipäivinä ja he vastavuoroisesti minua. Jostain syystä mieheini ei tahdo toipua tästä vaan syyttää minua hänen sukulaistensa syrjimisestä ja siitä, kun nämä eivät enää pidä yhteyttä. En ole missään vaiheessa kieltänyt häntä toimimasta omien sukulaisten
Perus miessettiä. Syytetään muita omasta saamattomuudesta. Naisten pitäisi oikeasti lopettaa kaikenlainen miesten holhoaminen. Jättäkää selviytymään omillaan ja jos alkaa märinä ottaa liikaa korviin, niin suosittelen kokeilemaan sinkkuelämää. Ei ole mieslasta, josta tarvisi huolehtia. Ihanan siistiä ja rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on jostain syystä pitänyt erotella nimenomaan heterosuhteet ongelmaksi, joten ei ole lukemisen arvoinen juttu vaan jonkun vähemmistöpyhimyksen ideologinen valitusvirsi.
Miten nainen ja mies olisi keskenään suhteessa ilman että se olisi heterosuhde?
Platonisessa suhteessa.
Toki. Suurin osa tippuritartunnoista on homojen välisiä.