Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Mankeeping". Tämän takia monet naiset ovat mieluummin yksin.

Vierailija
21.06.2025 |

Stanfordin tutkijat ovat vihdoin nimenneet asian, joka uuvuttaa naiset parisuhteessa. Sitä kutsutaan mankeepingiksi. Termi kuvaa sitä henkistä työtä, jota naiset päätyvät tekemään heteroseksuaalisissa suhteissa.

https://gender.stanford.edu/news/structural-burden-mens-declining-socia…

Jenkeissä sinkkunaisista enää 38 prosenttia etsii parisuhdetta, sinkkumiehistä sen sijaan 61 prosenttia. 

Kommentit (356)

Vierailija
61/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viidennes nuorista naisista käyttää mielialalääkkeitä.

Entä sitten? Onko ihailtavampaa miesten "minähän en terapiaan mene" uhmat ja sitten pahassa olossa sorrutaan pettämään, juomaan, uhkapeleihin, väkivaltaan ja jopa itse*urhaan? 

Ei miehillä ole tunteita, ja jos on niin se on mieslapsi, joten ryypätköön ja kasvattais pallit. T. Naiset

Vierailija
62/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin yrittänyt potkia miestä pois jo vuosikaudet. Ei se lähde, vaikka sille on kuinka vaikea ja vittumainen. Tajuaa varmaan ettei yksin pärjäisi ja kuinka helppoa on kun joku siivoaa kodin ja pesee pyykit jne. 

Haha, eksä oli samanlainen. Ilmoitin erosta ja potkin sitä pois, ei vaan lähtenyt. Olin maailman vttumaisin ja ilkein, niin uhriutui vain ja haki sääliä muualta, mutta ei lähtenyt. Vasta kun löysi uuden muijan, sitten lähti, mutta siltikin lähetteli kännisiä rakkaudenvuodatuksia ja pyyteli takaisin pari vuotta, kunnes sain blokattua sen aivan jokaisesta yhteysvälineestä. 

Juu, ja kun joku katkero kuitenkin tähän tulee nälvimään, että mikset

Kyllä minä olin tässä asiallisempi kuin sinä itse. Jos tosiaan pidät epäasiallisena sitä faktaa, että erotessa erotaan, niin kannattaa tarkistaa omat arvot. 

Lisää olkiukkoja ja hyökkäilyä. Onnellisuutesi paistaa läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin yrittänyt potkia miestä pois jo vuosikaudet. Ei se lähde, vaikka sille on kuinka vaikea ja vittumainen. Tajuaa varmaan ettei yksin pärjäisi ja kuinka helppoa on kun joku siivoaa kodin ja pesee pyykit jne. 

Haha, eksä oli samanlainen. Ilmoitin erosta ja potkin sitä pois, ei vaan lähtenyt. Olin maailman vttumaisin ja ilkein, niin uhriutui vain ja haki sääliä muualta, mutta ei lähtenyt. Vasta kun löysi uuden muijan, sitten lähti, mutta siltikin lähetteli kännisiä rakkaudenvuodatuksia ja pyyteli takaisin pari vuotta, kunnes sain blokattua sen aivan jokaisesta yhteysvälineestä. 

Juu, ja kun joku katkero

Lisää olkiukkoja ja hyökkäilyä. Onnellisuutesi paistaa läpi

Olkiukot ja hyökkäily ovat vain sinun puoleltasi. 

Vierailija
64/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että tuo on iso ongelma etenkin suomalaiselle miehelle. Monella on todella vähäinen tai heikko sosiaalinen verkko. Vaikka ns. kavereita olisikin, heidän kanssaan ei puhuta mitään kovin syvällistä, eikä heistä ole esimerkiksi kriisitilanteissa mitään henkistä tukea. Tämä heijastuu myös erotilanteisiin, mies ei menetä vain kumppania, hän menettää käytännössä koko sosiaalisen elämänsä. 

Vierailija
65/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen artikkeli mutta kommenteista päätellen aika harva luki sen. Tiivistettynä: miesten yksinäisyydestä tulee taakka naisille. Miehillä ei nykymaailmassa juurikaan ole läheisiä ystävyyssuhteita ja he yrittävät tyydyttää sosiaaliset tarpeensa naisen kautta. Naiset uupuvat tähän. Onhan tälläkin palstalla usein ollut aloituksia joissa naiset ihmettelevät pitääkö heidän hoitaa yhteydenpito jopa miehen sukuunkin. Miehet ovat kovin laiskoja sosiaalisten kontaktien vaalimisessa. 

Tuossa ei mennä juurisyihin, mikä on valitettavan yleistä näille gender studies naisille.

Se 80% sinkkumiehistä joka ei hae parisuhdetta mittään muodossa on niitä joilla on kavereitakin. Naiset huolii vain sellainen jolla menee huonosti.

Normaalille miehelle nainen ei tuo mitään lisäarvoa. Siksi naisille jäävät nuo reppanat.

Vierailija
66/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Onko ihailtavampaa miesten "minähän en terapiaan mene" uhmat ja sitten pahassa olossa sorrutaan pettämään, juomaan, uhkapeleihin, väkivaltaan ja jopa itse*urhaan? 

Ei miehillä ole tunteita, ja jos on niin se on mieslapsi, joten ryypätköön ja kasvattais pallit. T. Naiset

Mitä helkkarin marttyyrejä teistä nykyäijistä on oikein tullut? Ei ihme ettei ole miespuolisia kavereita saati naisystävää. 

Vierailija
67/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, tuo artikkeli oli suurimmalle osalle aivan liian vaikea. 

Vierailija
68/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitte, että tavallinen neurotyypillinen mies vastaa ominaisuuksiltaan autistista naista, niin voitte kuvitella, että jotain hankausta syntyy. (Ei pahalla autismia kohtaan, mutta ihan vaan mitä eroavaisuuksia siinä syntyy.)

Vierailija
69/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, taas pilluelukat on keksinyt jonkun uuden kitisemisen aiheen.

Vieläkään ei saatu vastausta siihen, miksi mies ei lähde suhteesta kun nainen on vain kitisevä pilluelukka..

Vierailija
70/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen artikkeli mutta kommenteista päätellen aika harva luki sen. Tiivistettynä: miesten yksinäisyydestä tulee taakka naisille. Miehillä ei nykymaailmassa juurikaan ole läheisiä ystävyyssuhteita ja he yrittävät tyydyttää sosiaaliset tarpeensa naisen kautta. Naiset uupuvat tähän. Onhan tälläkin palstalla usein ollut aloituksia joissa naiset ihmettelevät pitääkö heidän hoitaa yhteydenpito jopa miehen sukuunkin. Miehet ovat kovin laiskoja sosiaalisten kontaktien vaalimisessa. 

Tää on niin totta. Olen vuosikymmenten varrella kahdessa eri suhteessa ollut siinä tilanteessa, jossa mm. joululahjojen tai synttärilahjojen hankinta miehen sukulaisille vaan jotenkin kaatui mun niskaan, koska mies itse oli sitä mieltä että kyllähän esim. oman äidin kuusikymppisille tai siskon järjestämään joulupöytään sopii mennä tyhjiä käsiään heilutellen. 

Jeps. Mies sanoo että jos juhlii joulua niin tekee sen niin että ilmestyy äidin joulupöytään tyhjin käsin. Ilmestyi tyhjin käsin synnytyssaliin ja maksattamaan minulla vauvan laskujen lisäksi hänenkin vuokransa. No, vapautin elukan takaisin luontoon.

Vierailija
71/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli se vähemmistö, joka etsii miestä? 

Vierailija
72/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei mennä juurisyihin, mikä on valitettavan yleistä näille gender studies naisille.

Se 80% sinkkumiehistä joka ei hae parisuhdetta mittään muodossa on niitä joilla on kavereitakin. Naiset huolii vain sellainen jolla menee huonosti.

Normaalille miehelle nainen ei tuo mitään lisäarvoa. Siksi naisille jäävät nuo reppanat.

Mikö 80 %? Yli 60 % sinkkumiehistä HALUAA parisuhteeseen. 

Vierailija
73/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta siivoaminen ja pyykinpesu.

Vierailija
74/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ap, tuo artikkeli oli suurimmalle osalle aivan liian vaikea. 

Ja ironista on, että tuohan ei edes ollut akateeminen tutkimusartikkeli vaan kevyempi nettijuttu kyseisestä tutkimuksesta. Ja silti liian vaikea tälle yleisölle. 

Vierailija
75/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkkarin marttyyrejä teistä nykyäijistä on oikein tullut? Ei ihme ettei ole miespuolisia kavereita saati naisystävää. 

Kyllä mulla kavereita on. Mä nyt oon vaan oppinut teidän naisten talon tavoille, ettei tällä ole tarkoituskaan keskustella asiallisesti, vaan nimenomaan kärjistäen.

Vierailija
76/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa aikaa vatvoa omia asioita ja alkaa masentaa. Siinäkin kun olisi joku mies huollettavana, niin ei olisi aikaa masentua omien mitättömien ongelmien kanssa.

Vierailija
77/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassakin parisuhteessa koen välillä uuvuttavana sen ettei miehellä oikein ole ystäviä. On raskasta jos kumppanin pitää korvata puuttuvat ystävätkin. 

Vierailija
78/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta jos nämä miesvihajutut olisivat todella totta, luulisi, että naispareilla menisi todella hyvin. Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Päinvastoin. Naisparit eroavat eniten, miesparit vähiten. Miksi??? Millä logiikalla, jos mies on aina paha ja syypää kaikkeen?

Vierailija
79/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos oikeasti luki sen uutisen niin siinä huomautettiin että näitä määrätään myös kipuihin, mm. kuukautiskipuihin. Kaikilla ei suinkaan ole mt-diagnoosia. 

Vierailija
80/356 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalille miehelle nainen ei tuo mitään lisäarvoa. Siksi naisille jäävät nuo

Minun kanssa voi tulla parisuhteeseen. Parisuhde toimii niin että mies tuo etuja ja hyötyjä elämääni ja saa sen perusteella viedä minua julkisille paikoille seuralaisenaan ja tutustua minuun. Sen jälkeen jos miehellä on varaa niin voi tarjota minulle asumusta ja vaimon paikkaa talossaan ja tiluksillaan ihan perinteiseen tapaan eli avioliiton muodossa. Jos tilukset ovat riittävät niin harkitsen asiaa. Muuta "seurusteluun" ei kuulu.

Ai ei hotsita? Ai "parisuhde" on miehen yksin määrittelemä seksuaalinen hyväksikäyttösopimus? Hohhoti-hoijaaaaaaaa.