Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mankeeping". Tämän takia monet naiset ovat mieluummin yksin.

Vierailija
21.06.2025 |

Stanfordin tutkijat ovat vihdoin nimenneet asian, joka uuvuttaa naiset parisuhteessa. Sitä kutsutaan mankeepingiksi. Termi kuvaa sitä henkistä työtä, jota naiset päätyvät tekemään heteroseksuaalisissa suhteissa.

https://gender.stanford.edu/news/structural-burden-mens-declining-socia…

Jenkeissä sinkkunaisista enää 38 prosenttia etsii parisuhdetta, sinkkumiehistä sen sijaan 61 prosenttia. 

Kommentit (356)

Vierailija
301/356 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee ja siksi eronneetkaan naiset eivät enää uutta miestä halua. Elämä ilman miestä on ihanan helppoa.

Mutta kumma kyllä puhumista ette niistä pysty lopettamaan. Elämä on niin ihanaa että pitää niistä miehistä kumminkin vinkua tällä palstalla joka päivä, onko tämä sitä naisten logiikkaa? 

Olisko siinä etäisesti jotain samaa inkkelilogiikkaa kuin näissä MGTOW-tyypeissä, jotka käyvät vähän väliä mammapalstalla varmistamassa, että kaikki todella huomaavat miten he nyt tässä menevät omia polkujaan eivätkä sit yhtään oo enää kiinnostuneita naisista tai heidän mielipiteistään? 🤭

Tuo on hyvä pointti, joka kertoo ettei kumpikaan sukupuoli/osapuoli näytä olevan pohjimmiltaan kovinkaan sinut tai tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen.

Vierailija
302/356 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä uupuu kun pitää hyysätä tribaalitatuoitua juoppoa taparikollista. Mutkun se on pohjimmiltaan hyvä, vaikka nyt terassilla pääsi taistelukoira irti ja asiakas sai hävityn sormikoukkuottelun jälkeen nyrkistä.

Tällaiset ulostulot saa aina ihmettelemään, missä todellisuudessa tuo vakiourputtaja oikein elää. Ihanko todella sen elinpiiriin kuuluvat tribaalitatuoidut taparikolliset, vai pitääkö se toimintaelokuvien tarinoita dokumentteina?

Satun itse tuntemaan ja tietämään useampiakin tribaalitatuoituja kriminaaleja, ja niillä todellakin käy flaksi ihan säännönmukaisesti.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/356 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että nuoret naiset ovat vihdoin tajunneet ristiä jalkansa ja elää itselleen. Huonoa miestä ei todellakaan kannata ottaa. 

Nuoret akathan on nykyään varsinaisia tautipesäkkeitä, kun ne jakaa limatuheroaan ympäriinsä.

Tippuritartunnat yleistyvät Suomessa ja Euroopassa etenkin nuorten naisten keskuudessa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011306637.html

...todiste karusellimiehistä. Muutenhan leviäisivät samalla tavalla nuorten miestenkin keskuudessa.

Totta kai ne leviävätkin. Mutta miehethän eivät tunnetusti hae apua vaivoihinsa vaan sen sijaan iloisen suruttomina tartuttavat taudin tyttöystävälleen, joka sitten hakeutuu tutkimuksiin ja hoitoon JA lemppaa petollisen lurkin mäkeen. Sitten saatkin taas itkeä, miten ilkeät naiset ovat aina hakemassa eroa, vaikka miehet haluaisivat niin mielellään vielä yrittää.. 🙄

Vierailija
304/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä en enää edes etsi parisuhdetta kun tiedän etten kuitenkaan olisi onnellinen, on jo kokemusta, pari kertaa kihloissa, kerran naimisissa, koko ajan ahdisti.

Nyt hoidan kaikki naistarpeeni Thaimaassa, käyn siellä 2 kertaa vuodessa kuukauden kerrallaan ja vuokraan naisia tarpeeni mukaan ja olen onnellinen.

En ole enää taakka ja vaiva kenellekään suomalaiselle naiselle.

Toisten huonompaan asemaan perustuva hyväksikäyttäjä kuitenkin edelleen Thaimaan naisille. Haluaisitko kuitenkin kehuja ja jopa mitalin kun jätät maannaisesi rauhaan (mutta vain koska heidän asemansa ei ole niin huono, että suominaisten hyväksikäyttö olisi helppoa ja vaivatonta sekä onnistuisi nollapanostuksella)?

Vierailija
305/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan mielenkiintoinen artikkeli. Miesten ystävyyssuhteista, emotionaalisen tuen tarpeesta ja ahtaasta miehen mallista, joka tukahduttaa miehet. 

Mikä tuli? Mikä ahdas miehen malli?  USA:ssa? Suomessa jäävät isätkin lasten kanssa kotiin.

Vierailija
306/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan mielenkiintoinen artikkeli. Miesten ystävyyssuhteista, emotionaalisen tuen tarpeesta ja ahtaasta miehen mallista, joka tukahduttaa miehet. 

Mikä tuli? Mikä ahdas miehen malli?  USA:ssa? Suomessa jäävät isätkin lasten kanssa kotiin.

^tuki 

Vierailija
307/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä uupuu kun pitää hyysätä tribaalitatuoitua juoppoa taparikollista. Mutkun se on pohjimmiltaan hyvä, vaikka nyt terassilla pääsi taistelukoira irti ja asiakas sai hävityn sormikoukkuottelun jälkeen nyrkistä.

Tällaiset ulostulot saa aina ihmettelemään, missä todellisuudessa tuo vakiourputtaja oikein elää. Ihanko todella sen elinpiiriin kuuluvat tribaalitatuoidut taparikolliset, vai pitääkö se toimintaelokuvien tarinoita dokumentteina?

Satun itse tuntemaan ja tietämään useampiakin tribaalitatuoituja kriminaaleja, ja niillä todellakin käy flaksi ihan säännönmukaisesti.

eri

Puolisotkin ovat varmasti yhtä tasapainoisia elämässä pärjääjiä kuin nämä kriminaalitkin.

Vierailija
308/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei tarvitse kenenkään akan ylläpitää. Selviydyn ihan hyvin kotini ylläpidosta itse ja sellainen kitisevä feministi riivinrauta on ihan vihonviimeinen jota riesoikseni huolin, mutta norminainen joka ajattelee omaa napaansa pidemmälle on toki tervetullut, mutta jos ei, niin sekin on jees.

Vierailija
309/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
310/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mieslapsi lisää palveltavana?

Lapset ovat kehittyneempiä kuin naiset. Naisille jää uhmaikä päälle.

Siksihän termiä naislapsi ei ole olemassakaan.

Eikä puhuta miehen logiikasta.

Palstamiesten logiikka on oxymoron.

Vierailija
311/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normikuvio, ja tuossakin puhutaan vasta emotionaalisesta työstä. Sitten on vielä se talouden sihteerinä ja rahastonhoitajana toimiminen. 

Mites se miehen ympärivuorokautinen stressi, kun pitää sietää naisen lapsellista oikuttelua

Ei o pakko, jos ei haluu. Senku lähtee.

Vierailija
312/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen artikkeli mutta kommenteista päätellen aika harva luki sen. Tiivistettynä: miesten yksinäisyydestä tulee taakka naisille. Miehillä ei nykymaailmassa juurikaan ole läheisiä ystävyyssuhteita ja he yrittävät tyydyttää sosiaaliset tarpeensa naisen kautta. Naiset uupuvat tähän. Onhan tälläkin palstalla usein ollut aloituksia joissa naiset ihmettelevät pitääkö heidän hoitaa yhteydenpito jopa miehen sukuunkin. Miehet ovat kovin laiskoja sosiaalisten kontaktien vaalimisessa. 

Tuossa ei mennä juurisyihin, mikä on valitettavan yleistä näille gender studies naisille.

Se 80% sinkkumiehistä joka ei hae parisuhdetta mittään muodossa on niitä joilla on kavereitakin. Naiset huolii vain sellainen jolla menee huonosti.

Normaalille miehelle nainen ei tuo mitään lisäarvoa. Siksi naisille jäävät nuo reppanat.

Suomalaisista sinkuista 80%  haluaa parisuhteen jossain elämänvaiheessa.

Väestöliitto

Vierailija
313/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viidennes nuorista naisista käyttää mielialalääkkeitä.

Entä sitten? Onko ihailtavampaa miesten "minähän en terapiaan mene" uhmat ja sitten pahassa olossa sorrutaan pettämään, juomaan, uhkapeleihin, väkivaltaan ja jopa itse*urhaan? 

Ei miehillä ole tunteita, ja jos on niin se on mieslapsi, joten ryypätköön ja kasvattais pallit. T. Naiset

Mitä helkkarin marttyyrejä teistä nykyäijistä on oikein tullut? Ei ihme ettei ole miespuolisia kavereita saati naisystävää. 

Vain palstaäijistä. Normielämässä en näihin törmää.

Vierailija
314/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä en enää edes etsi parisuhdetta kun tiedän etten kuitenkaan olisi onnellinen, on jo kokemusta, pari kertaa kihloissa, kerran naimisissa, koko ajan ahdisti.

Nyt hoidan kaikki naistarpeeni Thaimaassa, käyn siellä 2 kertaa vuodessa kuukauden kerrallaan ja vuokraan naisia tarpeeni mukaan ja olen onnellinen.

En ole enää taakka ja vaiva kenellekään suomalaiselle naiselle.

Ihminen, joka vuokraa ihmisiä, ei ole parisuhdeainesta. Eikä eses ihmisainesta. Toivottavasri nämä sinun vuokraamat ihmiset tekevät sitä vapaaehtoisesti ja saavat myös kaikki vuokrarahat. Muuten syyllistyt ihmiskauppaan. 

Vierailija
315/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta jos nämä miesvihajutut olisivat todella totta, luulisi, että naispareilla menisi todella hyvin. Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Päinvastoin. Naisparit eroavat eniten, miesparit vähiten. Miksi??? Millä logiikalla, jos mies on aina paha ja syypää kaikkeen?

Eihän tuo pidä paikkaansa. Homomiehillä on paljon enemmän suhteita kuin lesboilla. Vai puhutko avioliitosta? Miehet ei alun alkaenkaan solmi avioliittoa niin usein kuin naisparit, siinä varmasti onkin niin että avioliiton solmivat miehet ovat erityisen sitoutuneita. 

Kyllä se pitää. Tästä on tilastoja. Naisparit eroaa useimmin kuin muut. 

Mitä yrität tällä todistaa? Miehet pettävät, h uoruloivat, ja avionrikkovat enn

Naispareista eroaa 27% miespareista 20%. Molemmat jäävät kauaksi heteropareista.

Onko ihme, jos naisparit eroaa useammin, kun naiset ovat heterosuhteissakin se aktiivisempi eroaja. Nykyään. Kun huonoon suhteeseen ei ole pakko jäädä. 

Vierailija
316/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paljon tyytyväisempi elämääni nykyään kun en enää koeta huolehtia miehestäni. Huolehtimisella tarkoitan sitä, että mä en enää muistuttele sille lääkärissä käymisestä, parturista, äitinsä syntymäpäivästä, auton katsastuksesta tai mistään muustakaan hänen asiastaan. Mies ei muista hoitaa kaikkea, mutta se ei ole minun ongelmani. 

Mä en myöskään enää raivaile muiden jälkiä kotona entiseen malliin ja en osallistu häviksissä olevien (miehen) tavaroiden etsimiseen kuin poikkeustilanteessa. 

Meillä on sotkuisempaa kuin ennen, anopille ei kukaan ostanut synttärilahjaa ja auton katsastuskin oli myöhässä kaksi kuukautta. Mutta mä olen paljon vähemmän stressaantunut ja jaksan paremmin omia harrastuksiani. 

Kunhan lapset muuttaa pois kotoa ajattelin ehdottaa, että myydään talo ja hankitaan jostain viereiset asunnot, niin että molemmilla on oma tila, mutta voidaan kyläillä toistemme luona helposti. 

Vierailija
317/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako joku mies oikeasti vaikkapa jonkun tässä ketjussa esiintyvän, aggressiivisen ja miehiä vihaavan uhriutujanaisen? Mun on vaikea uskoa tätä.

Vierailija
318/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ihme ympyröissä sinäkin liikut. Oletko itse samanlainen?

Vierailija
319/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkunaisillahan on noita tinder-hoitoja, fuckbuddyjä ja FWB:tä niin en ihmettele etteivät miestä tarvitse. Sinkkumiehillä taas... on oikea ja vasen käsi  :DD

Olisi varmaan, jos sellaisia haluaisin hankkia. Ei kuitenkaan kiinnosta. Sellaista miestä on myös todella vaikea löytää, jolta saisi hyvää seksiä ilman tunteita. Ei kiinnosta etsiskellä neulaa heinäsuovasta.

Harva nainen haluaa mitään fbw-järjestelyjä. Enemmistöllä naisista hormonit ohjaa niin, että hyvä seksi saa aikaan kiintymyksen tunteet ja huonoa nyt ei halua harrastaakaan. Siksi niillä naisilla, jotka haluaa seksiä ilman tunteita on tarjolla paljon miehä. Mutta kaikilla naisilla ei ole, koska he eivät sellaista järjestelyä halua. Tätä on miesten yleensä tosi vaikee tajuta. &n

"Jaa? Oman kokemukseni mukaan naisilla on tinder-säätöjä, FBW:tä ja fuckbuddyjä aika säännönmukaisesti. 

Useimmat "tunteita" puheissaan korostavat naiset touhuavat myös ihan samalla lailla koko ajan jotakin jonkun kanssa.

Ja näin olkoonkin, en vain tunnista kirjoittamiasi."

Eikös se ongelma ole ollut se, ettei tinderissä ole paljoa naisia? Silloin tuskin kovin monella on niitä tinder-säätöjäkään.

Vierailija
320/356 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä ahdasta konservatiivista miehen mallia meilläkin. Meneppä tuonne uskovaisten länsirannikolle niin siellä näitä on. Maalla löytyy myös.

Kaupungeissa ja isommissa paikoissa miehellä on mahdollisuus valita laajemmasta skaalasta. Kaveritkin ja harrastukset voi valita sen mukaan. Armeijaan ei ole pakko mennä ja lapsia saa mieskin hoitaa.

Liberaali kaupugistunut mies toki jo tietää ettei vanha ahdas kaava päde enää. Se on hyvä asia, miehille ja muille.