"Mankeeping". Tämän takia monet naiset ovat mieluummin yksin.
Stanfordin tutkijat ovat vihdoin nimenneet asian, joka uuvuttaa naiset parisuhteessa. Sitä kutsutaan mankeepingiksi. Termi kuvaa sitä henkistä työtä, jota naiset päätyvät tekemään heteroseksuaalisissa suhteissa.
https://gender.stanford.edu/news/structural-burden-mens-declining-socia…
Jenkeissä sinkkunaisista enää 38 prosenttia etsii parisuhdetta, sinkkumiehistä sen sijaan 61 prosenttia.
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä uupuu kun pitää hyysätä tribaalitatuoitua juoppoa taparikollista. Mutkun se on pohjimmiltaan hyvä, vaikka nyt terassilla pääsi taistelukoira irti ja asiakas sai hävityn sormikoukkuottelun jälkeen nyrkistä.
Tällaiset ulostulot saa aina ihmettelemään, missä todellisuudessa tuo vakiourputtaja oikein elää. Ihanko todella sen elinpiiriin kuuluvat tribaalitatuoidut taparikolliset, vai pitääkö se toimintaelokuvien tarinoita dokumentteina?
Satun itse tuntemaan ja tietämään useampiakin tribaalitatuoituja kriminaaleja, ja niillä todellakin käy flaksi ihan säännönmukaisesti.
eri
Kyllä mutta on ihan oma pieni naisryhmänsä joihin nuo miehet kolahtavat. Ei sellainen mies saa ketä naista vaan vaan sellaisen itsekin vähän pihalla olevan reppanan joka ei ymmärrä millainen suhde on hyvä suhde.
En minä ainakaan haluaisi niin arvostelukyvytöntä naista että tuollaiseen haksahtaisi.
Tuossa on jostain syystä pitänyt erotella nimenomaan heterosuhteet ongelmaksi, joten ei ole lukemisen arvoinen juttu vaan jonkun vähemmistöpyhimyksen ideologinen valitusvirsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan mielenkiintoinen artikkeli. Miesten ystävyyssuhteista, emotionaalisen tuen tarpeesta ja ahtaasta miehen mallista, joka tukahduttaa miehet.
Mikä tuli? Mikä ahdas miehen malli? USA:ssa? Suomessa jäävät isätkin lasten kanssa kotiin.
On sitä ahdasta konservatiivista miehen mallia meilläkin. Meneppä tuonne uskovaisten länsirannikolle niin siellä näitä on. Maalla löytyy myös.
Kaupungeissa ja isommissa paikoissa miehellä on mahdollisuus valita laajemmasta skaalasta. Kaveritkin ja harrastukset voi valita sen mukaan. Armeijaan ei ole pakko mennä ja lapsia saa mieskin hoitaa.
Liberaali kaupugistunut mies toki jo tietää ettei vanha ahdas kaava päde enää. Se on hyvä asia, miehille ja muille.
Jos
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan, että naiset lakkaa passaamasta miehiä ja sitten hajoamasta marttyyriuteen itsevalitussa vankilassa.
Miehet oppii sitten vastaavasti, että jos meinaa naisen kanssa olla, niin elämässä ja suhteessa pitää asiansa hoitaa riittävän kunnolla, että naisellakin on hyvä olla. Hetki voi mennä siirtymävaiheessa, mutta sitten suhteet taas kukoistaa.
Tunnen monenmonta tällaista paria. 30-40v. Molemmat tekevät, molemmat ansaitsevat, molemmat hoivaavat. Tulevaisuus näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että nuoret naiset ovat vihdoin tajunneet ristiä jalkansa ja elää itselleen. Huonoa miestä ei todellakaan kannata ottaa.
Nuoret akathan on nykyään varsinaisia tautipesäkkeitä, kun ne jakaa limatuheroaan ympäriinsä.
Tippuritartunnat yleistyvät Suomessa ja Euroopassa etenkin nuorten naisten keskuudessa.
...todiste karusellimiehistä. Muutenhan leviäisivät samalla tavalla nuorten miestenkin keskuudessa.
Ja naiset hakeutuvat helpommin testattaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä uupuu kun pitää hyysätä tribaalitatuoitua juoppoa taparikollista. Mutkun se on pohjimmiltaan hyvä, vaikka nyt terassilla pääsi taistelukoira irti ja asiakas sai hävityn sormikoukkuottelun jälkeen nyrkistä.
Tällaiset ulostulot saa aina ihmettelemään, missä todellisuudessa tuo vakiourputtaja oikein elää. Ihanko todella sen elinpiiriin kuuluvat tribaalitatuoidut taparikolliset, vai pitääkö se toimintaelokuvien tarinoita dokumentteina?
Satun itse tuntemaan ja tietämään useampiakin tribaalitatuoituja kriminaaleja, ja niillä todellakin käy flaksi ihan säännönmukaisesti.
eri
Kyllä mutta on ihan oma pieni naisryhmänsä joihin nuo miehet kolahtavat. Ei sellainen mies saa ketä naista vaan vaan sellaisen itsekin väh
Ei se sille kyllä pelkästään näytä, vaikka hiukan totta tuossakin on. Erittäin kauniita naisia noilla näyttäisi kuitenkin olevan, rumat ja tavikset eivät vissiin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei tarvitse kenenkään akan ylläpitää. Selviydyn ihan hyvin kotini ylläpidosta itse ja sellainen kitisevä feministi riivinrauta on ihan vihonviimeinen jota riesoikseni huolin, mutta norminainen joka ajattelee omaa napaansa pidemmälle on toki tervetullut, mutta jos ei, niin sekin on jees.
Feministi noin ihan määritelmällisesti ajattelee napaansa pidemmälle. Mutta jos haluat naisen, joka ajattelee vain sinun napaasi asti, paree tosiaan valita sen mukaan tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluaako joku mies oikeasti vaikkapa jonkun tässä ketjussa esiintyvän, aggressiivisen ja miehiä vihaavan uhriutujanaisen? Mun on vaikea uskoa tätä.
Kyl mun mies aina vaan haluaa mun kanssa elää. Sitä en sit tiedä, miten olen ollut aggressiivinen, vihainen tai uhriutuja. Mutta samaa mieltä usean kommentin suhteen. Miehiä en vihaa. Tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Ihme ympyröissä sinäkin liikut. Oletko itse samanlainen?
Ihan tavallisissa alaluokan ja alemman keskiluokan ympyröissä, mutta en vain niissä, ja itse ilmiö ei tosiaankaan rajoitu vain niihin. Itsehän olen hybridi vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kyllä mutta on ihan oma pieni naisryhmänsä joihin nuo miehet kolahtavat. Ei sellainen mi
"Ei se sille kyllä pelkästään näytä, vaikka hiukan totta tuossakin on. Erittäin kauniita naisia noilla näyttäisi kuitenkin olevan, rumat ja tavikset eivät vissiin kelpaa."
Eli naisen laatu edelleen sidoksissa "kauneuteen"? Millään muulla ominaisuudella ei merkitystä. Selvä.
"Eikös se ongelma ole ollut se, ettei tinderissä ole paljoa naisia? Silloin tuskin kovin monella on niitä tinder-säätöjäkään."
No jaa-a. Kyllä oma näppituntuma ainakin on, että se Tinder taitaa olla peräti nro1 sukupuolten välinen yhdistäjä nykysuomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kyllä mutta on ihan oma pieni naisryhmänsä joihin nuo miehet kolahtavat. Ei sellainen mies saa ketä naista vaan vaan sellaisen itsekin väh
Kyllä mutta on ihan oma pieni naisryhmänsä joihin nuo miehet kolahtavat. Ei sellainen mies saa ketä naista vaan vaan sellaisen itsekin vähän pihalla olevan reppanan joka ei ymmärrä millainen suhde on hyvä suhde.
En minä ainakaan haluaisi niin arvostelukyvytöntä naista että tuollaiseen haksahtaisi.
No et varmaan, mutta siltikin sinulla voi olla juuri sellainen tietämättäsi. Monella miehellä on. Tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kyllä mutta on ihan oma pieni naisryhm
Eli naisen laatu edelleen sidoksissa "kauneuteen"? Millään muulla ominaisuudella ei merkitystä. Selvä.
Lähinnähän tuossa nyt viittasin siihen, että kauniilla naisilla on (tietysti) järjettömästi enemmän valinnanvaraa mitä tulee sen oman miesseuransa valitsemiseen - ja siitäkin huolimatta, tai vaihtoehtoisesti juuri siitä johtuen, haksahtavat niin usein noihin pahoihin poikiin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mieslapsi lisää palveltavana?
Äitini jäi nuorena leskeksi. Kolmekymppisenä. Moni häneltä kyseli, että miksi ei ole uutta miestä ottanut. Vastaus oli aina, että ei jaksa enää ottaa miestä passattavaksi. Ihan tarpeeksi raskasta on käydä töissä, hoitaa lapset ja koti.
Olisi kiva sanoa, että vanhat tavat olivat sellaisia, että nainen joutui passaamaan. Mutta samaa se näyttää nykyäänkin olevan. Siivoaminen ja kokkaaminen ovat nuorillakin naisten vastuulla.
Oma mies onneksi tekee kotitöitä omasta aloitteestaan. Mutta silti kodin siisteys on enemmän minun vastuullani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että nuoret naiset ovat vihdoin tajunneet ristiä jalkansa ja elää itselleen. Huonoa miestä ei todellakaan kannata ottaa.
Nuoret akathan on nykyään varsinaisia tautipesäkkeitä, kun ne jakaa limatuheroaan ympäriinsä.
Tippuritartunnat yleistyvät Suomessa ja Euroopassa etenkin nuorten naisten keskuudessa.
...todiste karusellimiehistä. Muutenhan leviäisivät samalla tavalla nuorten miestenkin keskuudessa.
Tippuritartunnoista edelleen 2/3 on miehillä. Jos naisilla on lisääntynyt se voi tarkoittaa että ennen osuus oli esimerkiksi 25 % ja nyt se on ~30 %.
Stanfordin juttu alussa on aivan asiallinen ja täyttä totta. Ikävää, että keskustelu menee näin huonoksi kuin täällä nyt. Tai ehkä se juuri kertoo siitä, kuinka oikeassa tutkijat ovat. Alunperin ei ole kyse kenenkään syyttämisestä. Pelkästään siitä, että miehilläkin olisi hyvä olla runsaasti syviä ja merkityksellisiä ihmissuhteita, koska ne auttaisivat elämän karikoissa eli menetyksissä ja pettymyksissä. Vuorovaikutus syvemmällä tasolla kehittäisi mielen toimintaa ja tekisi henkilöstä itseohjautuvamman. Puolison osa oppaana elämän sosiaaliseen rakenteeseen sekä yleiseen selviytymiseen olisi kevyempi. Ei tarvitsisi esim. perheen äidin yrittää hoitaa ristiriitaista tilannetta, kun aikuiset lapset tulevat tapaamaan äitiään, mutta isää eivät niinkään, koska 60 v. perhe-elämää ei ole riittänyt, että mies haluaisi oppia tulemaan toimeen omien lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tippuritartunnoista edelleen 2/3 on miehillä. Jos naisilla on lisääntynyt se voi tarkoittaa että ennen osuus oli esimerkiksi 25 % j
ja mistä miehet sen tippurin saa?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea artikkelia mutta muistan joskus maaseudulla törmänneeni tuollaiseen, että "etkö pysty edes miestä pitämään".
Mitä helvettiä, miten yksi nainen voisi koskaan pitää polygamista siitoshullua, nisäkäskoirasta? Muuten kuin leikkaamalla siltä pallit?
Pitäkööt itse itsensä vaan.
😅😅😅
No sitä ei lasketa, koska se on vain yksi viikko kuukaudesta.