Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun Sanomissa kommentoidaan 65-vuotta täyttäneiden pääsyä yksityislääkärille

Vierailija
21.06.2025 |

terveyskeskusmaksun hinnalla.

https://www.ts.fi/uutiset/6694805

Ja tuo systeemi tulee voimaan syyskuussa, tämän vuoden loppuun asti käyntejä on mahdollista saada 2, ensi vuodesta alkaen 3, ja systeemiin kuuluu myös se, että joitakin yksityisasemalla otettuja lab.tutkimuksia saa puoleen hintaan.

Ja siis Kela maksaa sitten sille yksityislääkärille sitä osuutta, joka asiakkaan maksun ulkopuolelle jää.

No, kommenteissa tämä BIMBO-nimimerkillä kirjoitettu:

Kiitos juu. Terveydenhoidon sosialisointi ei näytä tuottavan tuloksia, joten vaihtoehtoja tarvitaan.

Bimbo toki käyttää osuvaa nimimerkkiä. Sillä eikö tässä sosialisointi mene sitten sinne yksityisen taskuun? Luuleeko Bimbo että yksityislääkäri saa vain sen asiakkaan maksaman käyntimaksun? Ja jos luulee, niin tyhmä on kuin turkulainen.... Kela maksaa, eli sosialisointi, menee sinne yksityissektorille.

Ja sitä paitsi: Laki sanoo, että sen jolla hoidon tarve, on sitä saatava julkiselta taholta. Jotensakin näin se laki sanoo, että hoitoa on sille annettava, joka on hoidon tarpeessa. Siis julkista terveydenhoitoa koskeva lainsäädäntö.

No, mut toki, TÄMÄ NYKYINEN HALLITUS vie tulevaisuudessa KÖYHIMMÄLTÄ kansanosalta mahdollisuuden päästä edes terveyskeskukseen - tai no, ainakin kunniallisella tavalla päästä - sillä hallitus on asettanut maksusääntöihin sellaisen uuden seikan, että 2027 lähtien TERVEYSKESKUSMAKSUJA TULLAAN JOKA VUOSI KOROTTAMAAN ja se korotus EI OLE SIDOTTU YLEISEEN INFLAATIOTASOON VAAN HYVAA KOSKEVIIN INDEKSEIHIN!

Eli tulossa on roimia korotuksia TERVEYSKESKUSMAKSUIHIN! 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
2/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus maksaa erikseen. Onko se halpuutettua vai kunnon. Esimerkiksi ultra jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 vuotta, 65-vuotias. Ei toisinpäin. 

Vierailija
4/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 vuotta

65-vuotias

Vierailija
5/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko heillä maksettavaksi 35€ palvelumaksu kuitenkin? Sehän tulee kaikkilla pörriäisillä lääkäri laskun päälle. Eli silti kalliimpaa kuin terveyskeskuksessa.

Vierailija
6/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyhallistu purkaa terveydenhuollon asiakaspaineita tekemällä köyhille mahdottomaksi käyttää terveyspalveluita ilman että joutuvat ulosottoon!

Kun jo nykyhinnoilla ja sosiaaliturvan leikkauksilla köyhimmät eivät pysty maksamaan TERVEYSKESKUSMAKSUJA!

Ja juu, mitkään sosiaaliturvan maksut eivät tule nousemaan, koska on korotuskielto asetettu hallituksen toimesta - säästetään valtiolle eli pitää olla jotain jota antaa rikkaille... 

Juu, kyllä ihmiset jättävät sairautensa hoitamatta ajoissa. 

Hyvää kansanterveyden edistämistä!

Ja tuosta eläkeläisten pääsystä yksityislääkärille... No, monikohan julkista nykyään käyttävä sinne yksityiselle menee... Sillä julkista käyttävät tällä hetkelläkin ne, joilla on monia pitkäaikaissairauksia päällekkäin, joilla ei ole varaa käyttää yksityslääkäripalveluita. Eli siis ne köyhimmät eläkeläiset. Rikkaat toki juoksevat Mehiläisessä, Terveystalossa ja mitä näitä on jo nyt!

Montako kontrollia per vuosi on vaikkapa Marevan-potilaalla.... Lääkärin pakeilla. Montako kontrollia on verenpainepotilaalla!

Just!

ORPO JA PURRA VIEVÄT IHMISILTÄ PERUSOIKEUDET! TERVEYDENHOITO KUULUU PERUSOIKEUKSIIN! LAKIKIRJAUS SANOO; ETTÄ HOITOA ON SAATAVA SILLOIN KUN SITÄ TARVITSEE.

Edulliset hinnat - niiden taustalla on mitä todennäköisimmin juuri tuo lakikirjaus. Mutta ORPO JA PURRA SIKAMAISESTI OHITTAVAT KAIKKI HYVINVOINTIYHTEISKUNNAN OLEMASSA OLON TAKAAVAT LAIT!

Vierailija
7/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo koske vain yleislääkäriä, mutta sekin auttaa, koska ainakaan Espoossa ei pääse ns. omalääkärille (Mehiläinen), mutta yksityiskääkäreille, joilla on laboratorio tms samalla, pääsee jopa kymmenen minuutin päästä. Ei ole ilmaista lystiä, mutta pakkohan on omasta sairaanhoidosta maksaa, verojen lisäksi. 

Vierailija
8/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

Niin menenkin. Maanantaina!'

Meeks sää jatkaan peruskoulua elokuun 11. päivä?

Vierailija
9/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkärille pääsee omalla rahalla koska vain. 

Vierailija
10/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65 vuotta, 65-vuotias. Ei toisinpäin. 

Juu mä tiedän.... Mutta typoja sattuu, kun ajatukset kirjoittaessa vaihtuvat... Oli ensin tarkoitus kirjoittaa 65-vuotias mutta sitten muuttui virke mielessä 65 vuotta täyttäneet.

KIITOS KUN OSALLISTUI KESKUSTELUUN, VARSINAISEEN ASIAAN MEINAAN!

Vierailija
11/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkärille pääsee omalla rahalla koska vain. 

Nyt on niin, että tuo 65-vuotiaille tarkoitettu yksityislääkärikäyntien korvaus koskee vain YLEISLÄÄKÄRIKÄYNTEJÄ.

Eli yksityislääkäri on saman veroinen kuin terveyskeskuksen YLEISLÄÄKÄRI!

TERVEYSKESKUKSISSA TYÖSKENTELEE YLEISLÄÄKETIETEEN ERIKOISLÄÄKÄREITÄ, TOKI MYÖS LÄÄKIKSESSÄ VIELÄ OPISKELEVIA KANDEJA......

Vierailija
12/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää asiakkaita yksityispuolelle eli loputkin terveyskeskuslääkärit siirtyy yksityispuolelle?  Yksityispuoli palkkaa kandeja, vanhuksille kelpaa kuka vaan kun halvalla saa.

Laajennetaan sairaanhoitajan oikeuksia uusia potilaalle jo käytössä olevaa lääkettä.  OIkeus sairaanhoitajalle määrätä labra ja röntgentutkimukset. Mahdollisuus varata lääkäri tai hoitaja-aika netissä-vaikka maksamalla pieni maksu ettei tule turhia varauksia.  Tärkeä nettivarauksessa on myös se, että näkee kuinka paljon/vähän todellisuudessa hoitoalalla tehdään potilastyötä!  Lisää palkkaa vingutaan, ja työaika menee puhelimessa istuen.

Vierailija
13/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo koske vain yleislääkäriä, mutta sekin auttaa, koska ainakaan Espoossa ei pääse ns. omalääkärille (Mehiläinen), mutta yksityiskääkäreille, joilla on laboratorio tms samalla, pääsee jopa kymmenen minuutin päästä. Ei ole ilmaista lystiä, mutta pakkohan on omasta sairaanhoidosta maksaa, verojen lisäksi. 

Yksi asia: Tuleeko tähän yksityislääkärikäyntiin mukaan myös HOIDON TARPEEN ARVIOINTI!

Eli siis menette sitten sinne yksityislääkärille sellaisen vaivan takia, joka julkisella puolella katsotaan sellaiseksi, johon ei välttämättä hoito ole tarpeen, vaan kotikonstit ja apteekin käsikauppatuotteet riittävät!

Sillä jos on oikeasti kipeä, niin kyllä julkisen terveyskeskuksen ajoista aina jokin kolo löytyy oikeasti kipeän hoitamiseen!

Vierailija
14/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

Niin menenkin. Maanantaina!'

Meeks sää jatkaan peruskoulua elokuun 11. päivä?

Ei kun se menee 10 luokalle.

Vierailija
15/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii se maksuton työterveys yli 65-vuotiaillakin.

Vierailija
16/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nykyhallistu purkaa terveydenhuollon asiakaspaineita tekemällä köyhille mahdottomaksi käyttää terveyspalveluita ilman että joutuvat ulosottoon!

Kun jo nykyhinnoilla ja sosiaaliturvan leikkauksilla köyhimmät eivät pysty maksamaan TERVEYSKESKUSMAKSUJA!

Ja juu, mitkään sosiaaliturvan maksut eivät tule nousemaan, koska on korotuskielto asetettu hallituksen toimesta - säästetään valtiolle eli pitää olla jotain jota antaa rikkaille... 

Juu, kyllä ihmiset jättävät sairautensa hoitamatta ajoissa. 

Hyvää kansanterveyden edistämistä!

Ja tuosta eläkeläisten pääsystä yksityislääkärille... No, monikohan julkista nykyään käyttävä sinne yksityiselle menee... Sillä julkista käyttävät tällä hetkelläkin ne, joilla on monia pitkäaikaissairauksia päällekkäin, joilla ei ole varaa käyttää yksityslääkäripalveluita. Eli siis ne köyhimmät eläkeläis

Ei huolta sillä lääkärille on päässyt hyvin demarien vaalivoiton jälkeen. Antti kääri tosiaan hihansa.

Vierailija
17/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika tässäkin päätöksessä nyt taas on? Tiedän monta yli 65-vuotiasta, jotka on oikein odottaneet tätä. Itsekin olisin vähän innoissani, jos ikää riittäisi. Sama juttu, kun ansiotuloveroa alennettiin. Kauhee huuto, kun työntekijä saa enemmän palkastaan käteen. Onhan se nyt niin väärin. 

Vierailija
18/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika tässäkin päätöksessä nyt taas on? Tiedän monta yli 65-vuotiasta, jotka on oikein odottaneet tätä. Itsekin olisin vähän innoissani, jos ikää riittäisi. Sama juttu, kun ansiotuloveroa alennettiin. Kauhee huuto, kun työntekijä saa enemmän palkastaan käteen. Onhan se nyt niin väärin. 

Se vika, että me alle 65-vuotiaat maksetaan tämä saamatta itse hoitoa edullisesti.

Vierailija
19/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vika, että me alle 65-vuotiaat maksetaan tämä saamatta itse hoitoa edullisesti.

minä minä minä minä minulle ja sanoinko jo itseni.

Vierailija
20/26 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä minä minä minä minulle ja sanoinko jo itseni.

Jep, ei vittuakaan kiinnosta rahoittaa  eläkeläisten turhia menoja, eläkkeetkin saisi puolittaa. Toivottavasti seuraava hallitus lopettaa tämän hulluuden, jossa veronmaksajat tekevät tulonsiirron yksityisille terveysasemille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi