Oletteko maalanneet asunnon ennen myyntiä?
Itsellä ikkunat pohjoiseen ja vähän pimeää. Mistä itse tykkään kyllä.
Mut olisko valkoinen ns. kaupallisempi?
Kommentit (7)
Jos maalaat valkoiseksi, minulle sopisi. Etsin asuntoa ja mitä enemmän remontoitu, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos maalaat valkoiseksi, minulle sopisi. Etsin asuntoa ja mitä enemmän remontoitu, sen parempi.
Valkoista ajalttelinkin, nyt vähän tummemmalla maalattu.
Vain niiltä osin missä maali on ollut kulunutta. Yleensä ostaja remppaa mieleisekseen, kovin isoja urakoita en ole tehnyt tai muuttanut värejä täysin.
Kun lapsemme etsi ensimmäistä omaa asuntoa, käytiin katsomassa yhtä kämppää.
Oli vedetty "myyntimaalaus": kaikki samalla valkoisella, mm. tutkin tarkemmin pienen keittiön ovenpieliä. Kaikki pohjatyö oli jätetty tekemättä (kuten entisen maalipinnan hionta). Tuskin oli edes pesty, ennen kuin oli maalattu kiireellä.
Aivan hirveä työ olisi ollut edessä, että olisi saanut pinnat kunnollisiksi.
Näytti toki siistiltä myyntikuvissa.
Valkoisen värin valinta on tosi vaikeaa. Moni ostaa vaan sävyttämättömän valkoisen pöntön ja maalaa sillä. Lopputulos on kamala. Eli ensimmäinen vaikeus tulee siinä, että pitäisi osata valita asuntoon sopiva sävy. Lisäksi maalaus vaatii taitoa, jotta osaa tehdä siistit rajaukset ja maalaustulos on tasainen. Tosi harvassa asunnossa näkee hyvää maalaustulosta. Ihmiset ei edes viitsi valokatkaisijoita irrotella, vaikka se on parin sekunnin homma. Eli älä maalaa, jos et osaa.
Ensin suunnittelin maalaavani, mutta lopulta päätin myydä nopeammin alkuperäiskunnossa. Oli melko varmaa, että uusi ostaja haluaa tehdä siellä muutakin remppaa. Itse tykkäisin päästä valkoiseksi maalattuun asuntoon, mutta kuten yllä todetaan, ei olisi kiva, jos homma olisi hoidettu huonosti.
Piirtelen seinille kirkkoveneitä