Meillä on suvun yhteinen kesämökki. V i t u t t a a kun veli kuvittelee olevansa joku isäntä siellä
Kommentit (37)
Älä anna määrätä, vaan muistuta, että omistat yhtä ison osan.
Myy osuutesi markkinahintaan hänelle ja osta jotain kivempaa tilalle. Yhteisomistus ei usein toimi.
Yleensä nuo sukulaisten yhteismökkeilyt on yhtä tuskaa.🥴
No aseella uhatenko se määrää? Älkää välittäkö sen määräyksistä.
Hankkiudu eroon osuudestasi niin saa keskenään komennella itseään siellä.
Sehän voi palaa pöhähtää koko mökki
Jos asettuu kynnysmatoksi, saa olla kynnysmatto.
Meillä serkkujen kanssa yhteinen papan ja mamman talo, kaikki eivät siellä käy, juhannuksena oli serkun tytöt perheineen siellä, jotkut käy päiväseltään kahvit juomassa, nuorempi poikani joskus kaverin kanssa yöpyy muutaman yön. Ei ole riitoja koskaan ollut, iso tupa ja 2 kammaria.
Kuka mökin omistaa? Jos moni, niin millä osuuksilla?
Meillä mies peri vanhempiensa mökin ja miehen siskot kuvittelevat vieläkin että he saavat tulla tänne koska huvittaa ja kun sanon että nyt ei sovi niin marttyyrinä valittavat että he ovat täällä lapsuutensa kesät viettäneet.
Onneksi mies on pistänyt asialle stooin koska aiemmin tulivat tänne myös ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies peri vanhempiensa mökin ja miehen siskot kuvittelevat vieläkin että he saavat tulla tänne koska huvittaa ja kun sanon että nyt ei sovi niin marttyyrinä valittavat että he ovat täällä lapsuutensa kesät viettäneet.
Onneksi mies on pistänyt asialle stooin koska aiemmin tulivat tänne myös ilman lupaa.
Miten liittyy aloitukseen?
Mun systeri on "seonnut" ja määräilee vanhan äitini kotona kaikesta. Ei ole kiva mennä kyläilemään, kun nuija on heti ovella vastassa, naama väärällä, aina huonolla tuulella ja muut tulee paikalla aina väärään aikaan - no, hän on siellä nykyään käytännössä koko ajan, joten vähän vaikea yrittää tulla hänelle sopivaan aikaan. ;-)
Meillä on se ongelma, että kaikki mökin kulut yritetään sälyttää minulle. Sisko kyllä suunnittelee ja vaatii, että uusi terassi, parempi laituri, uudet puutarhatuolit, tuohon perennoja jne., mutta kun tulisi maksun aika, on sisko ihmeissään, että ei hänellä ole varaa. Terassin maksoin, mutta kun alkoi tulla pyyntöä, että tilaa uusi laituri, niin sanoin, että tilaa itse ja maksa itse, minä istun nyt tässä maksamallani terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mökin omistaa? Jos moni, niin millä osuuksilla?
Onko lainhuudatukset kunnossa?
Usein tuohon liittýy myös rutsaisuustaustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, kukin voi kertoa omista tapauksistaan perintömökeistään tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä serkkujen kanssa yhteinen papan ja mamman talo, kaikki eivät siellä käy, juhannuksena oli serkun tytöt perheineen siellä, jotkut käy päiväseltään kahvit juomassa, nuorempi poikani joskus kaverin kanssa yöpyy muutaman yön. Ei ole riitoja koskaan ollut, iso tupa ja 2 kammaria.
Ja tätäkö kysyttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki. Oletin että rinnastit jotenkin. Teillä ei kuitenkaan ole yhteismökistä kyse, oletettavasti siskot saivat perintönä yhtä paljon jotain muuta.
Minkä minä sille mahdan?