Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ok, katellaan! Miten pitkään pitää katella?

Vierailija
21.06.2025 |

Henkilö itse esim ehdottaa leffaa, ja laittaa pari päivämäärää. Vastaan et 30. pv sopisi. "Katellaan" vastaa toinen.

Onko tuo nyt sovittu vai miettiikö hän vielä ett lähtiskö sittenkään? Mihin asti tuossa yleensä katellaan? Ottaako katellaan -ihminen vielä yhteyttä jossain vaiheessa tai pitäisikö minun ruinata tietoa että oletko jo katellut tarpeeksi? Kokemuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattele sen aikaa kun itsestä sopivalta tuntuu. Itse kattelen minuutin.

Vierailija
22/37 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näistä katellaan-tyypeistä vielä olettavat sinun sitoutuneen tuohon ajankohtaan. Sitten edellispäivänä ilmoittaa, että ok mennään sinne. Kun vastaat, ettei enää sovikaan, suuttuvat vielä sinulle. Tietynlaista vallankäytön yritystä, älä lähde tuohon karuselliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on erikoista  koska pyytää itse leffaan mut jättää sit avoimeksi kuitenkin et mennäänkö vai ei. 

Todennäköisesti tämä henkilö ei ymmärrä asioita toisten näkökulmasta, eli hän ikäänkuin varaa sinut, mut jättää kuitenkia sen varan että jos tuleekin jotain tärkeämpää niin päättää sit lähempänä mitä tekee. Hän ikäänkuin kuulostelee, että olisiko sinä käytettävissä xx päivänä ja palaa sitten jos on vielä itse kiinnostunut esittämästään aktiviteetista. 

Minä olen "opettanut" tai yrittänyt opettaa erästä ystävääni (ollaan jo reippaasti keski-ikäisiä) että tapaamiset pitää sopia etukäteen ja sovitussa pysytään jos ei tapahfu jotain akuuttia sairastumista tms. Hänellä on outo tapa ns varailla minua, eteenkin silloin kun oli sinkkuna, hän suunnitteli ja ehdotteli kaikenlaista kesäaktiviteettia, lähdetään käymään siellä ja täällä jne, mut totuus olikin se että JOS  hän ei löydä miestä. Ja niinhän siinä kävi että yksikään suunnitelma ei toteutunut, ei edes ne joihin oltiin jo päiväkin varattu. Ihan hiton ärsyttävää kun itse ole yksineläjä ja olin jo innostunut noista suunnitelmista. Hän jätti aina myös tuon ns  "katellaan" - avoimen kortin pöytään. 

Hän on ihan kivaa seuraa ja koska tarvitsen ainakin satunnaisesti seuraa, niin minkäs teet, tähän on tyytyminen, en ole onnistunut opettamaan häntä siinä kuinka tärkeää olisi pitää kiinni sovitusta ja että pitäisi suun itella hiukan etukäteen tapaamiset, eikä niin että laittaa viestiä että nyt hänelle sopis vaikka ulkoilu tms. Joskus tuokin onnistuu, mut itse kaipaan ennakointia ja sitä että voin sitten sopia muuksi ajankohaksi jonkun muun menon.

Vierailija
24/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli kanssa yks kaveri, joka tulee esim juhliini jos ei tuu muuta. Ööö, no ymmärrän sairastumisen tai muun vakava esteen, mutta en sitä, että odotetaan että tuleeko ehkä jotain parempaa tai kivempaa ja sitten sen mukaan mennään. 

Se on tietenkin hyvä, että jokainen voi olla tanssimatta muiden pillin mukaan, mutta silloin pitää pystyä sanomaan, että ei kiitos, en halua, ei sovi eikä näitä katellaan tai jos ei tuu muuta.

itsekin kerran sain kutsun äitikerhossa jonkun äidin luo ja luulin aidosti sen olevan oikea kutsu. Laitoin viestiä, että meille sopisi päivä x tai päivä y. Vastaus kesti ikuisuuden ja sitten tuli vastaus että päivä y on hyvä. Mentiin lapsen kanssa paikalle ja vastaanotto oli niin jäätävä ja tunnelma kauhea, että nopeasti ymmärsin, että kyseessä oli heitto että olis kiva nähdä joku päivä -heitto eikä oikea kutsu.

Vierailija
25/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katteellaan -tyypit on persiistä X(  Ei niillä ole aikomustakaan tavata tai tehdä jotain, kuhan lämpimikseen jotain mokeltavat. Selkärankaa ei kuitenknaan löydy sanomaan suoraan ettei nyt nappaa mikään. Tai seura ei yksinkertaisesti kiinnosta. Omia menoja ei kannata tämmösten vatipäitten "kattomisten" mukaan suunnitella. 

Miksi toiset toimivat näin? Sanotaanko että kusipäisyydellä on vahva roolinsa asiassa.

Vierailija
26/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oppinut sen täs lyhyen elämän aikana, et aina saattaa tulla muuttujia!

Pieniä tai isompia.

Siksi kattellaan ja päivää ennen viel varmistellaan, et huomine sopii, ellei sit tule siin 24 tunnin aikana jotaki.

Mulla o lähisukulaisperhe, joka vasta ärsyttävä o. He itse saattaa kysyy jotain päivää tullakseen mun luo ja sit ilmottaaki ja kysyy, et tuunko mää johonki. No en tule! Kerra kutsuin synttärikahveil, ni soittivat et tuunko mä heidän mökilleen, sillo mä suutuin ja sanoin et täytekakut o tehtyn ja mun synttärit, että ärsyttävii...

Vähemmästäki ymmärrän, ettei seurani oikeesti kiinnosta ja onneks viihdyn vallan mainiosti yksinki, ku ihmiset sit osaa ol aikas ärsyttävii ja kuormittavii.

Vierailija
27/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlasin tuollaiseen katteiljaan monta vuotta. Enpä toista sitä virhettä tulevaisuudessa. Hitaasti etenemisessäkin edetään kattelun sijaan

Vierailija
28/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi kysyä, että mennääkö silloin leffaan vai ei, koska jos se on epävarmaa, niin minulla olisi tässä toinen meno, jonka voisin varmistaa.

Vierailija
29/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutaman kerran oon jaksanut tätä katellaan tyyppiä. Usein vastaus on sama oli kyse sit elokuvasta tai muusta. Yleensä tekosyitä vaan. Päätin lopettaa kyselyt ja nykyään menen yksin keikoille jne. Oon jo tänä keväänä käynyt Kuumaa keikalla ja ens kuus viä toinen. Eipä sitä tartte ketään mukaan vaan menee itse. Voi hyvin nauttia siitä. Ja on diä keikoilla muitakin ihmisiä joille voi jutella. Paljon myös selvinpäin. Kuten minäkin. 

Ihmisillä on näitä tekosyitä. 

Kerran vaikutti siltä että olis ollu vihane kun en kysynyt mitään vaa salaa häneltä menin johonki.. Näki sit somes tämän jutun. No mitä näistä. 😂

Vierailija
30/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että nykyään on jotenkin trendikästä toimia omien fiilisten mukaan. Selittää, että en ole nyt sosiaalisella päällä, olen kuormittunut tai uupunut ja tarvitsen omaa rauhaa. Ja joo, tavallaan arvostan rehellisyyttä, ettei keksi tekosyitä. Mutta vielä enemmän arvostan sitä, että asioita sovitaan, lyödään lukkoon ja pidetään. Kovasti kuormittuva ihminenkin voi ennakoida tilannetta. Tai jos se ei onnistu, pinnistellä sen verran epämukavuusalueella lupauksen pitämiseksi. Sellainen "en varmuuden vuoksi koskaan lupaa mitään" -toiminta ei minusta ole mitenkään jaloa.

Vai että jo valmiiksi kuormittuneen ihmisen pitäisi sinun mieliksesi vielä pinnistellä! Hohoo! Johan hän on pinnistellyt liikaakin, kun on jo niin huonovointinen, että joutuu perumaan. 

Minullemtämä on tuttua. Juuri tuossa juhannusta edeltäneellä viikolla pinnistelin yli voimieni, kun ylen  tarvitseva riippakaverini oli taas vajonnut itsesääliin. No, sitä makselen nyt omalla romahtaneella terveydelläni. Ja päätin vakaasti, että en enää mene mukaan mihinkään hänen juttuihin. Jotkut ihmiset vain ovat niin itsekkäitä ja epäitsenäisiä, että lypsävät toisista kaikki mehut eikä sekään riitä.

Voipi olla koko ystävyys vaakalaudalla. Että näin.

Vierailija
31/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ghostannut yhden kattelijan.  Ei tehnyt kipeää. 😄

Vierailija
32/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katteellaan -tyypit on persiistä X(  Ei niillä ole aikomustakaan tavata tai tehdä jotain, kuhan lämpimikseen jotain mokeltavat. Selkärankaa ei kuitenknaan löydy sanomaan suoraan ettei nyt nappaa mikään. Tai seura ei yksinkertaisesti kiinnosta. Omia menoja ei kannata tämmösten vatipäitten "kattomisten" mukaan suunnitella. 

Miksi toiset toimivat näin? Sanotaanko että kusipäisyydellä on vahva roolinsa asiassa.

Tunsin miehen, jolla on estynyt persoonallisuus jamehkä myösmautismin kirjolla. Hän ei yksinkertaisesti kyennyt puhumaan mitään syvempiä henkilökohtaisia, eikä myöskään kyennyt tekemään sellaisia ihmissuhteisiin liittyviä päätöksiä, joiden kautta ne etenisivät. Hänelle tuli aina ihan näkyvä blokki, että nyt ollaan hankalassa ja epämukavassa tilanteessa, jos olisi pitänyt esim. sopia milloin näemme uudelleen. Toisaalta hän saattoi äkillisesti ilmestyä pihaani milloin tahansa, etukäteen ilmoittamatta. Kommunikaatiossa olisi ollut parantamisen varaa. En jaksanut tällaista epämääräisyyttä ja lopetin yhteydenpidon. Kavereita siis oltiin.

Vierailija
33/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlasin tuollaiseen katteiljaan monta vuotta. Enpä toista sitä virhettä tulevaisuudessa. Hitaasti etenemisessäkin edetään kattelun sijaan

Turussa?

Vierailija
34/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos kyse on parisuhdemarkkinoista, niin et kiinnosta tarpeeksi.

Ei ole parisuhdejuttuja vaan ihan kaveri. 

Tarkoittaa, että ei. Jos kaverisi tekee usein noin, niin ei ole oikea kaverisi. Etsi parempaa seuraa.

Vierailija
35/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä sopimisesta tulevan mitään, jos toinen on "katellaan". Pitäisi tietää mikä päivä vai ei kykene sopimaan aikaa. Onko muuta silloin. Ei tässä tuomita sitä joka sanoo katellaan muttei se muiden kannalta vain toimi.

Vierailija
36/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhtä epämääräinen ja tulkinnanvarainen sanonta kuin se kun minulle sanotaan puhelun ja tapaamisen päätteeksi: ollaan yhteyksissä🤔🤔

Vierailija
37/37 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta osaat olla aikas ärsyttävä ja kuormittava. Katellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi