Siirsin SAMAN pankin sisällä rahaa OMALTA tiltä toiselle, ja nyt Kela väittää tuloksi
Siirsin 300e tilitäni toiselle tililleni, ja nyt kela on huomioinut 250e tuosta tuloksi???
Mitä hemmettiä tämä oikein on? Missä vaiheessa minä muka tienasin jotain???!!
Laitoin vielä erikseen selvityksen tuosta...
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
kelan sivuilla lukee näin: "Kuvakaappaus mobiilipankin tilitapahtumista tai pankkiautomaatista tulostettu kuitti ei käy tiliotteeksi."
Eli MOBIILIPANKIN tilitapahtumista ei käy kuvakaappaus eikä pankkiautomaatista tulostettu, mutta NETTIPANKIN tilitapahtumista otettua kuvakaappauksesta ei ole sanottu että se ei käy. Tietokoneella otettu kuvakaappaus onkin erilainen kuin mobiilista otettu. nettivisun kuvakaappaus on laajempi ja siihen saa kaiken tarvittavan näkyviin, ne asiat, joita kela haluaa nähdä.
Minä olen siis ainakin toinen, jolta on hyväksytty noin vain kuvakaappaus tilitapahtumista. Otinkin sen näemmä viisaasti nettipankista.
Mobiilipankki on nettipankki. Ihan samat tiedot siellä puhelimen ruudulla näkyy kuin läppärilläkin. Toki täysin älyvapaata napsia jotain kuvakaappauksia, kun Kela kelpuuttaa ihan hyvin sen edelliseltä täydeltä kuukaudelta olevan virallisen tiliotteen eikä nillitä, vaikka kuun lopussa olisi esim. vuokrarahat vielä tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä luki, että raha on ollut tilillä kun tukea on haettu?
Aloitusteksissä. Sehän tässä ap:lla on ongelma, että hänellä oli tilillä rahaa ja se raha huomoitiin, kun tehtiin toimeentulotukipäätös. Kannattaa lukea, mihin keskusteluun osallistuu eikä mouhota menemään sokeasti.
Kyseessä on jatkohakemus, eikä tukien lisäksi ole muuta rahaa tilille tullut...plus tuo minun oma tilisiirto...
Ap
Niin? Eli sinulla oli rahaa tilillä ja Kela huomioi sen seuraavan kuun tuessa. Ihan normihomma. Ensi kerralla olet fiksumpi ja nostat rahat käteisenä hyvissä ajoin ennen hakemuksen tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kelan sivuilla lukee näin: "Kuvakaappaus mobiilipankin tilitapahtumista tai pankkiautomaatista tulostettu kuitti ei käy tiliotteeksi."
Eli MOBIILIPANKIN tilitapahtumista ei käy kuvakaappaus eikä pankkiautomaatista tulostettu, mutta NETTIPANKIN tilitapahtumista otettua kuvakaappauksesta ei ole sanottu että se ei käy. Tietokoneella otettu kuvakaappaus onkin erilainen kuin mobiilista otettu. nettivisun kuvakaappaus on laajempi ja siihen saa kaiken tarvittavan näkyviin, ne asiat, joita kela haluaa nähdä.
Minä olen siis ainakin toinen, jolta on hyväksytty noin vain kuvakaappaus tilitapahtumista. Otinkin sen näemmä viisaasti nettipankista.
Mobiilipankki on nettipankki. Ihan samat tiedot siellä puhelimen ruudulla näkyy kuin läppärilläkin. Toki täysin älyvapaata napsia jotain kuvakaappauksia, kun Kela kelpuuttaa ihan hyvin sen ede
Ei se kyllä ihan sama ole. eikä mobiilpankki ole nettipankki. mobiilipankki on kännykän sovellus,nettipankki on pankin netissä käytettävät svut. Näyttävätkin erilaiselta ja timivat eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja omalla tilillä jonne tulee orvaukset, pitää olla todella vähän rahaa jemmassa eli kannattaa nostaa tarpeeksi pois käteistä aina ja sanoa että ne meni tupakkaan ja kapakkaan, jos kysytään, niin että on aina tili nollilla kun haetaan sossutukia, muuten ei tule tukea
Riippunee milloin laittaa hakemuksen ja tiliotteet. Itse laitan hakemuksen 15.päivä aina seuraavalle kuulle ja tiliotteen joskus 20 päivän tienoilla ja monesti tilillä joku 200€-300€ eikä kela huomioi koskaan niitä tulona seuraavalle kuukaudelle.
Ei riippune, koska tiliotteen saa vain täysille kuukausille. Kela ei hyväksy kuin virallisen tiliotteen. Jos laitat hakemuksen 15. päivä, saat nettipankista hankittua tasan saman edelliskuun tiliotteen kuin 20. päiväkin.
Nettipankista saat tiliotteen vaikka viikolta, Osuusoankissa.
Ei ihmekään, että jotkut on sossun luukulla, kun eivät tiedä mitä eroa mobiili- ja nettipankilla on. Olen itse laittanut kuvakaappauksen kelalle nettipankin sivulta ja ihan hienosti ja nikottelematta on mennyt läpi eikä sitä tosiaan kelan sivuilla ole kielletty. On sanottu ettei mobiilipankin kuvakaappausta hyväksytä ja sen ymmärtää hyvin. Ei tullut mieleenkään laittaa sitä mobiilipnakista.
Vierailija kirjoitti:
Missä luki, että raha on ollut tilillä kun tukea on haettu?
Aloitusteksissä. Sehän tässä ap:lla on ongelma, että hänellä oli tilillä rahaa ja se raha huomoitiin, kun tehtiin toimeentulotukipäätös. Kannattaa lukea, mihin keskusteluun osallistuu eikä mouhota menemään sokeasti.
Luitko eri aloituksen kenties? Ei tässä puhuta kuin tehdystä tilisiirrosta, ei sen ajankohdasta
Kyseessä on jatkohakemus, eikä tukien lisäksi ole muuta rahaa tilille tullut...plus tuo minun oma tilisiirto...
Ap