Siirsin SAMAN pankin sisällä rahaa OMALTA tiltä toiselle, ja nyt Kela väittää tuloksi
Siirsin 300e tilitäni toiselle tililleni, ja nyt kela on huomioinut 250e tuosta tuloksi???
Mitä hemmettiä tämä oikein on? Missä vaiheessa minä muka tienasin jotain???!!
Laitoin vielä erikseen selvityksen tuosta...
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vuodessa oikein elät? :D Tiliotteen saa halutessaan vaikka yhdeltä päivältä ja keskeltä kuukautta.
Kerro ihmeessä, miten saat tiliotteen yhdeltä päivältä. Kiinnostaisi kovasti, kun Kela ei hyväksynyt sitä, että otin kuvakaappauksen nettipankin etusivulta.
Menemällä nettipankkiin, valitsemalla sieltä kohdan tiliotteet, laittamalla sarakkeeseen haluamani ajankohdan ja lataamalla pankin antaman pdf-tiedoston.
Kokeilin Nordean verkkopankissa saada tiliotetta esim. ajalta 10.6. 2025 - 19.06.2025
Vastaus oli: "Valitettavasti mikään tulos ei vastaa hakuasi. Ole hyvä ja muotoile kriteerit uudelleen."
Ainakin Osuuspankissa saa. Nordeassa jos ei saa niin
Kannattaisi olla. Silloin ei tarvitsisi jankuttaa, että "kyllä sen saa nettipankista". Silloin ymmärtäisit, että OP ei ole Suomen ainut pankki eikä kaikilla pankeilla ole identtisiä käytäntöjä. Eikä sillä edes ole mitään merkitystä saako tiliotteen päiväkohtaiseksi. Kelalle riittää edellinen kokonainen kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös ottaa ihan vain kuvakaappauksen tilinsä tiedoista, jos ei osaa tiliotehakua käyttää. Tosin ehkä sitten ei osaa kuvakappaustakaan ottaa....
Ei voi, koska Kela hyväksyy vain pankin tiliotteen. Kelan sivuilla kerrotaan erikseen selkosuomella, että kuvakaappaus ei käy tiliotteeksi. Kannattaa ottaa asioista selvää eikä mölistä omiaan. Ei vaadi kovin suurta osaamista, että katsoo Kelan sivuilta, miten asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös ottaa ihan vain kuvakaappauksen tilinsä tiedoista, jos ei osaa tiliotehakua käyttää. Tosin ehkä sitten ei osaa kuvakappaustakaan ottaa....
Voi toki. Voi myös lähettää kuvan naapurin kukkapenkistä. Mutta Kela on tätä mieltä:
Tiliotteen täytyy olla pankin tiliote
Kuvakaappaus mobiilipankin tilitapahtumista tai pankkiautomaatista tulostettu kuitti ei käy tiliotteeksi.
Mulle kävi sama juttu, eri summa. Siellä varmaan käyttävät, jotain automaattia, joka laskee joka tilille kirjautuneet summat tuloiksi. Kone ei tunnista, että oma siirto toiselle tilille ei ole tulo. Eli kannattaa vältää rahan siirtämistä omien tilien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Voi myös käydä lukemassa Kelan ohjeet. Tosin ehkä sitten et osaa, kun et tiennyt, että kuvakaappaus ei kelpaa.....
"Miksi jankutat tuota samaa? Ei se muuta sitä faktaa, että kaikissa pankeissa ei ole tuollaista mahdollisuutta. Tosin epäilen, että sinullakin kyse on vain siitä, ettet tiedä, mikä ero on tiliotteella ja tilitapahtumilla. "
Vastasit varmaan mulle joka otti 19.5-19.5 tiliotteen eli yhden päivän op:sta. Sen olisit voinut heti ekassa viestissäsi kertoa jos olit se kenelle alunperin vastasin että sulla on Nordea eikä kaikissa pankeissa saa tiliotetta miten haluaa.
Se oli 19.5-19.5 oli verkkotiliote eli sama jonka olen aina lähettänyt Kelaan. Sä et tunnu ymmärtävän lukemaasi.
no eikö sitä kuukauden tiliotetta voi käyttää, vaikka päivää pyydettiin? Jos se on noin iso asia itselle, niin sitten ottaa kuvakaappauksen tilitapahtumista tai sitten vaikka poistaa siltä kuukauden tiliotteelta päivämäärät, joita ei pyydetty ja laittaa mukaan huomautuksen, että poistettu sen ja ja ajanjakson ulkopuoliset päivämääärät ja tapahtumat, koska niitä ei pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi sama juttu, eri summa. Siellä varmaan käyttävät, jotain automaattia, joka laskee joka tilille kirjautuneet summat tuloiksi. Kone ei tunnista, että oma siirto toiselle tilille ei ole tulo. Eli kannattaa vältää rahan siirtämistä omien tilien välillä.
Miksi teet kiusaa?
Vierailija kirjoitti:
"Miksi jankutat tuota samaa? Ei se muuta sitä faktaa, että kaikissa pankeissa ei ole tuollaista mahdollisuutta. Tosin epäilen, että sinullakin kyse on vain siitä, ettet tiedä, mikä ero on tiliotteella ja tilitapahtumilla. "
Vastasit varmaan mulle joka otti 19.5-19.5 tiliotteen eli yhden päivän op:sta. Sen olisit voinut heti ekassa viestissäsi kertoa jos olit se kenelle alunperin vastasin että sulla on Nordea eikä kaikissa pankeissa saa tiliotetta miten haluaa.
Se oli 19.5-19.5 oli verkkotiliote eli sama jonka olen aina lähettänyt Kelaan. Sä et tunnu ymmärtävän lukemaasi.
Mitä väliä sillä on, kuka olen? Joka tapauksessa tuo jankutuksesi on turhaa, koska nyt ei puhuta yksittäisistä pankeista, vaan Kelasta. Kelalle riittää tiliote kokonaisilta kuukausilta. Tämän tietäisit ihan vain lukemalla sen päätöksen, jonka olet saanut. Kela ei tee mitää sillä sinun yhden päivän "tiliotteellasi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vuodessa oikein elät? :D Tiliotteen saa halutessaan vaikka yhdeltä päivältä ja keskeltä kuukautta.
Kerro ihmeessä, miten saat tiliotteen yhdeltä päivältä. Kiinnostaisi kovasti, kun Kela ei hyväksynyt sitä, että otin kuvakaappauksen nettipankin etusivulta.
Menemällä nettipankkiin, valitsemalla sieltä kohdan tiliotteet, laittamalla sarakkeeseen haluamani ajankohdan ja lataamalla pankin antaman pdf-tiedoston.
Kokeilin Nordean verkkopankissa saada tiliotetta esim. ajalta 10.6. 2025 - 19.06.2025
Vastaus oli: "Valitettavasti mikään tulos ei vastaa hakuasi. Ole hyvä ja muotoile kriteerit uudelleen."
Riittää mutta itse laitan aina yli kuukauden tiliotteet koska jos laitan kuukauden niin tilillä silloin vielä liikaa rahaa. Siksi laitan vasta lähempänä kuun loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska Kela hyväksyy vain pankin tiliotteen. Kelan sivuilla kerrotaan erikseen selkosuomella, että kuvakaappaus ei käy tiliotteeksi. Kannattaa ottaa asioista selvää eikä mölistä omiaan. Ei vaadi kovin suurta osaamista, että katsoo Kelan sivuilta, miten asiat ovat.
Ainakin minulta hyväksyivät ja erikseen kysyin vielä, että käykö kuvakaappaus. Piti toimittaa nimittäin ajantasainen tieto varallisuudestani, eli arvopaperisalkun sisällöstä sekä sitten tuottotalletustileistä, kaikista.
Vierailija kirjoitti:
olet vasta-alkaja sossuilussa, KELALLE ei missään nimessä saa ilmoittaa kuin YKSI tili, ei "kaikkia" vaikka niin vaaditaankin, ei ne niitä muita tilejä tule etsimään ja tarkistamaan. Nyt Kela tietää että sinulla on kaksi tiliä ja haluaa molemmista tiliotteet. urpo!
Todellakin tarkistaa. Sossun kautta sain tietää, että minulla on 20 vuotta sitten avattu tili sulkematta.
Toimeentulotuesta ei saa säästää, jos säästää niin rangaistaan. Toimeentulotuen jos ryyppää niin ei ole ongelmaa, rahaa tulee seuraavassa kuussa normaalisti.
Valitettavasti näin.
Vierailija kirjoitti:
no eikö sitä kuukauden tiliotetta voi käyttää, vaikka päivää pyydettiin? Jos se on noin iso asia itselle, niin sitten ottaa kuvakaappauksen tilitapahtumista tai sitten vaikka poistaa siltä kuukauden tiliotteelta päivämäärät, joita ei pyydetty ja laittaa mukaan huomautuksen, että poistettu sen ja ja ajanjakson ulkopuoliset päivämääärät ja tapahtumat, koska niitä ei pyydetty.
Ei Kela pyydä tiliotetta päivältä. Ja montako kertaa se pitää kertoa, että kuvakaappaus ei käy tiliotteeksi. Eikä varsinkaan käy sellainen tiliote, josta on poistettu tietoja. Ne päivämäärät ovat hyvinkin olennainen tieto Kelalle. Ja Kela luottaa vain virallisiin tietoihin, ei asiakkaan omiin huomautuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, kuka olen? Joka tapauksessa tuo jankutuksesi on turhaa, koska nyt ei puhuta yksittäisistä pankeista, vaan Kelasta. Kelalle riittää tiliote kokonaisilta kuukausilta. Tämän tietäisit ihan vain lukemalla sen päätöksen, j
Ei teekkään. Kyse oli siitä että kuitenkin pystyy saamaan yhden päivän tiliotteen jos haluaa saada. Kyllä tiedän kelan käyttännöt varmasti paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta ei saa säästää, jos säästää niin rangaistaan. Toimeentulotuen jos ryyppää niin ei ole ongelmaa, rahaa tulee seuraavassa kuussa normaalisti.
Valitettavasti näin.
Eikä rangaista. Ei siitä mitään rangaistusta eli sakkoa tai vankeutta tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela pyydä tiliotetta päivältä. Ja montako kertaa se pitää kertoa, että kuvakaappaus ei käy tiliotteeksi. Eikä varsinkaan käy sellainen tiliote, josta on poistettu tietoja. Ne päivämäärät ovat hyvinkin olennainen tieto Kelalle. Ja Kela luottaa vain virallisiin tietoihin, ei asiakkaan omiin huomautuksiin.
ketjussa kuitenkin on keskusteltu yhden päivän tiliotteesta. Kuvakkaappaus käy tiliotteeksi ihan hyvin. Olen itse toimittanut kuvakaappauksen tilitapahtumista, vaikka pyysivät ihan tiliotetta ja se meni aivan mainiosti läpi, ei ollut minkäänlaista ongelmaa. Mutta minä osaankin ottaa sen kuvakkaappauksen oikealla tavalla, jotta siitä voi nähdä ettei kuvaa ole manipuloitu.
Riittää mutta itse laitan aina yli kuukauden tiliotteet koska jos laitan kuukauden niin tilillä silloin vielä liikaa rahaa. Siksi laitan vasta lähempänä kuun loppua.
Turhaan laitat. Kela nimittäin osaa huomoida, jos sinulla on kuun lopussa esim. seuraavan kuukauden vuokrarahat vielä tilillä. Ei ne ihan niin tyhmiä ole kuin osa täällä kirjoittavista. Minulla vuokran eräpäivä 2. päivä ja aina on ollut ok, että kuukauden lopussa tilillä on vielä vähintään 650€ eli kuukauden vuokran verran. Näkeehän ne sinne toimittamastani vuokrasopimuksesta, miten vuokra erääntyy.