Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisestä tulee vanhemmiten mustavalkoisempi asioiden suhteen?

Vierailija
20.06.2025 |

Onko yleistäkin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista.

Vierailija
2/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mulla ainakin on käynyt aivan päinvastoin, nuorena olin mustavalkoinen ajatuksiltani mutta nyt on jo harmaatakin ajatuksissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin henkilöstä.

Itse nuorena ajattelin ettei esim.pettäminen ole niin vakavaa. Nykyään en hyväksy sitä missään tilanteissa, erityisesti inhoan jos joku pettää sairasta/hoivakodissa asuvaa puolisoaan.

Vierailija
4/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avarakatseisemmaksi ja realistisemmaksi kylläkin. Ymmärtäväisemmäksi, mutta samalla vähemmän sinisilmäiseksi.

Vierailija
5/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. 

Vierailija
6/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mulla ainakin on käynyt aivan päinvastoin, nuorena olin mustavalkoinen ajatuksiltani mutta nyt on jo harmaatakin ajatuksissani.

Okei 😁 must on tulliut tiukkis. Inhoon kun ihmiset eivät esim noudata sääntöjä ja näyttävät niille keskaria.

Vierailija
7/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä päinvastoin. 61v. olen tallustellut ja pikkuhiljaa ymmärtänyt ettei kaikki olekaan niin mustavalkoista.

Vierailija
8/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, koska elämän aikana ehtii jo nähdä sen verran, että nuorille tyypillinen sinisilmäisyys häviää.

Jos on elänyt koko elämänsä jossain vihervasemmistolaisessa kuplassa, jossa kaikki on hyvin ja kaikilla on mahdollisuuksien tasa-arvo ja blaa blaa, niin ei ymmärrä maailmasta oikeasti yhtään mitään. 

Vierailija
9/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Nuorena olin äärimmäisen tiukka ääriajattelija, nykyään ymmärrän kaikenlaisia osatekijöitä paljon paremmin. 

Vierailija
10/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailma masaa tie tasaa."

Asia on päinvastoin. Vanhempi näkee harmaan sävyt paremmin eli on harvoin jyrkkä.

Toki vanhempi voi myös synkistyä pahastikin, johon tuo sanonta viittaa.

Vierailija
11/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeenkäypä väite vain siinä tapauksessa, että en jaksa aina kenen tahansa kanssa käydä läpi jo moneen kertaan monelta kantilta ajateltua mielipidettäni. Vastaanjänkääjällä ei ole esittää mitään uutta näkökantaa, vaikka itse luuleekin yllättävänsä minut. Ja pitää minua yksinkertaisena tai joustamattomana, kun en väittele.

Vierailija
12/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut jyrkempi vanhetessa. Nuorena nussin ja dokailin siellä sun täällä, ei mitään huolta mistään. Avioliitossa jossa on lapsia, nussiminen siellä täällä hajottaa koko perheen, tuo koko perheelle mielenterveys- ja talousongelmia.  Ei hyvä. Vapaana ja lapsettomana voi sekoilla miten huvittaa, vastuullisena aikuisena ei.

Vierailija
13/13 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin näkemyksissäni jyrkempi no. nuorena, en enää vanhempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän