Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon varaamassa matkaa ulkomaille pitkästä aikaa, mutta hotellit on tosi kalliita!

Vierailija
20.06.2025 |

Tarkoituksena tehdä kahden viikon reissu kiertäen maata ja haluaisin sen toteuttaa, mutta hirvittää lopullinen hinta matkalle, koska yöpyminen hotellissa suurinpiirtein 200 euroa yötä kohti, ehkä parhaassa tapauksessa 150 euroa, mutta ne on harvoja. Hostelliin sattaisi päästä parilla kolmella kympillä, mutta haluaisin mieluummin oman huoneen. Sitten on yksi halvempi vaihtoehto huone, joissa yhteinen kylpyhuone, mutta silti tulee siitä nuhjuinen vaikutelma.

Ei siis ole rahasta kiinni, mutta tuntuisi hullulta käyttää majoituksiin noin 2000 euroa. 

Hyväksyisittekö mukisematta korkeat hinnat ja rentoutuisitte vai yrittäisittekö kaikin tavoin pihistellä?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb tai telttailu. 

Ei airbnb, se vie paikallisilta asunnot. Aina mieluummin hotelli eikä sekään all inclusive. 

Minä olin Islannissa just Airbnb:ssä. Omistaja asui itse muualla tuohon aikaan. Vuokrasi vain tietyn aikaa vuodessa ja muuten asui itse siellä. 

Vierailija
102/103 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nyt Amerikassa. 

Lentoliput ostettiin pisteillä jo kauan aikaa sitten, viime vuonna. Meillä on 2 huonetta airbnb käytössä ja toisen huoneen saldo jätetään sisään. Sillä ollaan maksettu matkan 25 yöpymistä, 5 yötä ollaan miehen työkaverilla.

Junaliput olivat edulliset, varattiin ne ajoissa. Pitkälti ollaan itse tehty ruokaa, myös toin kotoa yli matkalaukullisen sallittua kuivamuonaa.

Rahaa on mennyt sisäänpääsyihin paljon, mutta eipä tänne uudestaan hyvin äkkiä tullakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilin nostajasta suomeen, 1600 km matka ja nukuin hotelleissa. Meni 5500 euroa hotelleihin.