Kerron mitä puhdas ruokavalio on aiheuttanut minulle
Diskleimeri: en väitä, että syön vain ja ainoastaan mahdollisimman "puhtaasti." Kuitenkin pidän minimissä kaikki lisäainep0mmit sun muut. Lihat ostan 99,9-prosenttisesti täysin naturelleina yms.
Sen kerran kun sitten syö jotain lisäainekammotusta, se maistuu aivan liian teolliselta. Valmiiksi suolattu on useimmiten aivan HIRVITTÄVÄN suolaista. Kaikki vain huutaa epäterveellisyyttä. Sitä, että et voi hyvin tämän syötyäsi tai juotuasi.
Kyllä myönnän, että se ns. puhtaus voi mennä myös pahasti yli. Mutta kyllä se oikeasti myös muuttaa mieltymyksiä niin, että kaupassa ehdottomasti valtaosa elintarvikkeista ei houkuta tippaakaan tai jopa kuvottaa.
Kommentit (7)
Juu, totta. Olisi aika saada kunnon ruokia.
Kyllä sitten herkut on kiva syödä ihan kunnon herkkuina, vaikka aina toivoisin niihinkin vähän lyhyempää E-koodilistaa. Kuitenkin herkut ovat herkkuja eikä niitä syödä terveyden takia, joten niiden suhteen en ole niin tarkka. TOSIN minulle ei maistu palmupaska"herkut", koska... ne eivät vain maistu miltään. Joten hyvin pitkälti skippaan palmupaskalliset tuotteet, tässäkin joskus harvoin jokin poikkeus.
Tasapainoinen ruokavalio on tärkein
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Sitten kun valtaosa ruuasta on mahdollisimman ns. puhdasta, voi joskus syödä jotain lisäainepaskaa (jos maulta pystyy) ilman kamalaa morkkista.
Minä olen syönyt vuosia vain "raaka-aineista tehtyä ruokaa". Syön kyllä sokeriakin ihan vapaasti. Ja juu, tiedän, että teollinenkin ruoka tehdään niistä raaka-aineista, mutta kun aina välillä sitä ajattelee, että voisi helpottaa elämäänsä vaikkapa eineksillä, niin se teollinen maku niissä on kyllä aivan karmea. En käsitä, miten ihmiset sietää sitä. Ja sitten se, että mistä se tulee? Miten ne raaka-aineet muuttuu niin omituisiksi, kun ne sekoitetaan jossain isossa tuotantolaitoksessa? Kyllähän minä syön kotonakin eilistä lämmitystä, mutta ei siihen tule sitä samaa teollista sivumakua. Onko se suola? Aromit nyt ainakin. Inhoan esim. sitä "maustekurkkuaromia" mikä se sitten lieneekään. Onneksi saa suolakurkkuja... että joo, tiedän, mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Sitten kun valtaosa ruuasta on mahdollisimman ns. puhdasta, voi joskus syödä jotain lisäainepaskaa (jos maulta pystyy) ilman kamalaa morkkista.
Minä söin tänään yhden kerrosvoileivän reeses maapähkinävoilla ja hillolla, sen jälkeen söin viellä yhden voileivän reeses maapähkinävoilla, nyt voileivät on loppu. Illaksi on superruokaa lääkkeiden kanssa. Jos tulee lisää nälkä niin syön ruisleipää paistetulla kananmunalla missä on keltuainen hyvin tallella. Kananmunan keltuainen on terveellistä ruokaa mielestäni mutta ei ihan superruokaa
Tunnistan tuon. Ostan kaikki elintarvikkeet raaka-aineina ja teen kaiken itse. Ostin sitten kolmiovoileivän kun olin matkalla ja maku oli todella teollinen. Ei enää koskaan.