Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mökille viedä aina jokin tuliainen?

Vierailija
20.06.2025 |

Jos menet toisen mökille. Oletteko vieneet jotain vai jättäneet viemättä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää kun tuodaan mukana jotain. Miksi? En minä tee mitään kukilla, suklaalla tms. Tärkeintä on ihmiset. Ei minua tarvitse lahjoa.

Vierailija
42/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökitön köyhälistö, pysykää poissa ! Ja lomailijatkaan älkööt tyhjin käsin ilmestykö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää kun tuodaan mukana jotain. Miksi? En minä tee mitään kukilla, suklaalla tms. Tärkeintä on ihmiset. Ei minua tarvitse lahjoa.

Tuliaiset on niin syvään juurtunut tapa, että moni kokee epämiellyttäväksi mennä vierailulle ns. tyhjin käsin. Ota vastaan se kukka tai suklaa ja ole onnellinen, ettei tullut tuikkukippoa tai koristekylttiä huussin oveen. Kyllä kukkia voi katsella ja eiköhän joku sen suklaankin syö.

Vierailija
44/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tuliainen kun ei tullla ollenkan. EI VASTAANOTTOA !

Vierailija
45/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, kauanko olet vieraana.

Kauanko olet?

Muutaman päivän ajan.

No sit sun pitää varmaan kysyä isäntäväeltä, että aikooko he tarjota sulle safkaa, vai mitä sun on tuotava tullessasi.

Samoin petivaatteista kysy. Otatko omat mukaasi vai hoitaako isäntäväki petauksen omilla petivaatteilla ja petivaatteiden pesun.

Tää olis kohteliasta vieraan ottaa selville.

Minä kysyn. Tästä oli paljon apuja joten kiitos siitä.

Hyvä. Sinut kutsuisin uudestaankin mökille kylään.👍

miten
46/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mökistä.

Ns. vieraitten mökille aina, vanhempien/lasten kanssa miten on sovittu. 

Vierailija
47/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliaiset on niin syvään juurtunut tapa, että moni kokee epämiellyttäväksi mennä vierailulle ns. tyhjin käsin. Ota vastaan se kukka tai suklaa ja ole onnellinen, ettei tullut tuikkukippoa tai koristekylttiä huussin oveen. Kyllä kukkia voi katsella ja eiköhän joku sen suklaankin syö.

Otan minä ne vastaan jos ei niin tuttu tuo niitä. Läheisimmille olen sanonut suoraan ettei tarvitse eikä saa tuoda mitään ellei erikseen mainita tai sovita. Tyyliin nyyttärit.

Vierailija
48/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta olla viemättä mitään.

Ihmiset ovat köyhtyneet ja ruoka on kallistunut. Samoin kahvi ym. Juomat.

Kell' on vara mökkeillä on myös varaa tarjoilla vieraille. 

Vierailija
49/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. n, 100 €/ henkilö / vuorokausi, omat eväät ja polttopuut + työpanos mikäli meille vetää naamansa.

Linnanmäelläkin on halvempaa. Hah hah haa.

Vierailija
50/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet?

Muutaman päivän ajan.

Et tietenkään vie mitään, et saunaoluita, et omaa pyyhettä etkä vuodevaatteita, ruoasta ja ruokajuomista puhumattakaan. Erityisen tervetulleita tällaiset vieraat ovat silloin kun mökki on kaukana eikä siellä ole sähköä tai juoksevaa vettä.

Mihin olet kadottanut huumorintajun?

Vierailija
51/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet?

Muutaman päivän ajan.

Et tietenkään vie mitään, et saunaoluita, et omaa pyyhettä etkä vuodevaatteita, ruoasta ja ruokajuomista puhumattakaan. Erityisen tervetulleita tällaiset vieraat ovat silloin kun mökki on kaukana eikä siellä ole sähköä tai juoksevaa vettä.

Mutta aina voi viedä tontun pihaan tai  löylykauhan ja kiulun. Niitä ilman ei mökillä pärjää. Joku humoristinen seinätaulu tai löylymittari kirvoittaa hymyn isntäväen kasvoille ja tekee heidät ikionnellisiksi.

Vierailija
52/57 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottamasti tulee viedä jotain.

Ethän tuu koskaan meille, please!

Ruuat oon jo ostanut valmiiksi, säilytystilaa vähän. Mitään esineitä en tahdo, kaikki tarpeellinen on jo.

Jos PAKKO jotain tuoda, tuo vessapaperia, sen ei oo niin tarkkaa, onko just oikeeta.

No ei teille Niuholaan kukaan tahdo tullakaan. 

Hämmästyisit, jos tietäisit kuinka moni. Eikä ihme. Me olemme vieraanvaraisia, emme maksata tapaamisen kaikkia kustannuksia vierailla. He maksavat matkakulut, kun tulevat meille, me kustannamme olemisen. 🙂

Vierailija
53/57 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kokeilepa ap. Kutsu joku ksupunkiasuntoosi pariksi päiväksi. Hän syö luonasi 3 kertaa päivässä. Tulee paikalle tyhjin käsin ja istuu iloisesti pöytään. Sulla tiskikone rikki ja joudut käsin tiskaamaan. Kuinka kauan huvittaa katsella tällaisia vieraita? Kiinnostaako kutsua seuraavana vuonna? 

Vierailija
54/57 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Minä työtönkin mökkeilen. Valitettavasti, jos tulet kylään, mulla ei ole varaa tarjota sulle mitään. Just ja just riittää rahat omiin ruokiin. 

Korkeintaan kahvit ja jotain leivonnaista voin tarjota. 

Vierailija
55/57 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kokeilepa ap. Kutsu joku ksupunkiasuntoosi pariksi päiväksi. Hän syö luonasi 3 kertaa päivässä. Tulee paikalle tyhjin käsin ja istuu iloisesti pöytään. Sulla tiskikone rikki ja joudut käsin tiskaamaan. Kuinka kauan huvittaa katsella tällaisia vieraita? Kiinnostaako kutsua seuraavana vuonna? 

Ei minulla käy vieraita - ei kutsuttuina eikä ylläreinä.

Vierailija
56/57 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Minä työtönkin mökkeilen. Valitettavasti, jos tulet kylään, mulla ei ole varaa tarjota sulle mitään. Just ja just riittää rahat omiin ruokiin. 

Korkeintaan kahvit ja jotain leivonnaista voin tarjota. 

Kaksinaismoralismi kukkii oikein kunnolla ensin sanot ettet voi tarjota vieraille mitään ja lopuksi pyörrät ensimmäisen lauseen sanomalla että voitkin tarjota kahvit ja leivonnaiset. Vältteletkö töihin menoa siellä mökillä?

Vierailija
57/57 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mökki niillä tuliaisilla tekee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi