Pitääkö mökille viedä aina jokin tuliainen?
Jos menet toisen mökille. Oletteko vieneet jotain vai jättäneet viemättä?
Kommentit (57)
Miten kauan siellä on. Jos käy vain käymässä esim. kahvilla niin veisin kahvipullat tms. Jos kauemmin, esim. yötä niin veisin vähän enemmän, esim. uusia perunoita, tilliä, pullapitkon. Jos pitempään niin saunasaippuaa tms. Ostaisin enemmän ruokaa, grillattavaa tms. Jos olisin suursyömäri niin veisin mukanani ruokaa, en kuitenkaan kehtaisi toisten kaappeja syödä tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun mennään kylään niin AINA viedään tuliaisia! Mikä epäselvää?
Selväksi tuli en ole tulossa armon justiinan mökille
Jos olet muutaman päivän, niin suosittelen kysymään, mitä voisit tuoda, ja sen lisäksi viedä viinipullon tai mieluummin -tonkan.
Vierailija kirjoitti:
Mökille mennään ruokakaupan kautta, jos jotain haluaa syödäkin. Mieluiten säilyvää, jos isäntäväki on varautunut itsekin niin ei tule kerralla liikaa.
Mitään kukkia tai tuliaishömpötystä ei tarvitse viedä tietenkään.
Kysy isäntäväeltä ruoka-asioista, ei kaikki halua että tuodaan ruokaa. Jos mä olen suunnitellut paistettua siikaa ja vieras tuo nakkeja niin ei ne oikein sovi yhteen. Mä olen jo suunnitellut, ostanut ja osittain valmistellutkin ruoat vierailua varten, älä sotke asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jos menisin niin veisin. Kerran menin kutsuttuna ja vein grillattavaa (lihaa, makkaraa ja salaattiakin vein). Niitä ei näkynyt illan mittaan. Ei myöskään grillattu.
Kysyitkö siitä?
On epäkohteliasta olla viemättä mitään.
Ihmiset ovat köyhtyneet ja ruoka on kallistunut. Samoin kahvi ym. Juomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, kauanko olet vieraana.
Kauanko olet?
Muutaman päivän ajan.
No sit sun pitää varmaan kysyä isäntäväeltä, että aikooko he tarjota sulle safkaa, vai mitä sun on tuotava tullessasi.
Samoin petivaatteista kysy. Otatko omat mukaasi vai hoitaako isäntäväki petauksen omilla petivaatteilla ja petivaatteiden pesun.
Tää olis kohteliasta vieraan ottaa selville.
Kyllä, mutta pitäisin huolen siitä, että viemäni ruoat syötäisiin. Ei niin, että veisi hyvät grillattavat, ja pöydässä olisi kuivettunut makkara yhden perunan kera. Ja grillilihoja ei näkyisi missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet?
Muutaman päivän ajan.
Et tietenkään vie mitään, et saunaoluita, et omaa pyyhettä etkä vuodevaatteita, ruoasta ja ruokajuomista puhumattakaan. Erityisen tervetulleita tällaiset vieraat ovat silloin kun mökki on kaukana eikä siellä ole sähköä tai juoksevaa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottamasti tulee viedä jotain.
Riittää kun vie itsensä ja poimit matkan varrelta kukkia ja ojennat kimpun isäntäväelle.
On tuokin tyhjää parempi mutta vain jos olet aivan rahaton mutta muuten soittaisin ja kysyisin mitä haluaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Ethän tuu koskaan meille, please!
Ruuat oon jo ostanut valmiiksi, säilytystilaa vähän. Mitään esineitä en tahdo, kaikki tarpeellinen on jo.
Jos PAKKO jotain tuoda, tuo vessapaperia, sen ei oo niin tarkkaa, onko just oikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mennään kylään niin AINA viedään tuliaisia! Mikä epäselvää?
Tottakai! Marie-keksejä ja Saludo-kahvia.
Allergiset eivät voi syödä Marie-keksejä ja kaikki eivät juo kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet?
Muutaman päivän ajan.
Et tietenkään vie mitään, et saunaoluita, et omaa pyyhettä etkä vuodevaatteita, ruoasta ja ruokajuomista puhumattakaan. Erityisen tervetulleita tällaiset vieraat ovat silloin kun mökki on kaukana eikä siellä ole sähköä tai juoksevaa vettä.
Ja lisätään vielä, että ruokakauppa on 50 km päässä. Joo toista kertaa ei tartte tulla kahta kättä heiluttaen riesoiksi.
Siitä riittää taivasteltavaa moneksi vuodeksi.
Jos menisin niin jotain tuliaisia veisin, ruokakaupan kautta menisin. Ja varaisin omaan kassiin jotain omaa naposteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lokit ei vie. Oletko lokki?
Lokit lentävät taivaalla mutta en tiedä mökkikäytäntöjä ja kutsu tuli yllättäen enkä ole ollut mökillä kuin kerran lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän tuu koskaan meille, please!
Ruuat oon jo ostanut valmiiksi, säilytystilaa vähän. Mitään esineitä en tahdo, kaikki tarpeellinen on jo.
Jos PAKKO jotain tuoda, tuo vessapaperia, sen ei oo niin tarkkaa, onko just oikeeta.
No ei teille Niuholaan kukaan tahdo tullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet?
Muutaman päivän ajan.
No sit sun pitää varmaan kysyä isäntäväeltä, että aikooko he tarjota sulle safkaa, vai mitä sun on tuotava tullessasi.
Samoin petivaatteista kysy. Otatko omat mukaasi vai hoitaako isäntäväki petauksen omilla petivaatteilla ja petivaatteiden pesun.
Tää olis kohteliasta vieraan ottaa selville.
Minä kysyn. Tästä oli paljon apuja joten kiitos siitä.
Kyllä. n, 100 €/ henkilö / vuorokausi, omat eväät ja polttopuut + työpanos mikäli meille vetää naamansa.
Kysy etukäteen mitä ruokaa sinun toivotaan tuovan vai eikö mitään. Toimit sen mukaisesti ja sen lisäksi viet tuliaisen joka voi olla vaikka torilta ostettu vihta, pullo kuohuvaa (alkoholilla tai ilman) tai kesäkukka.