Ketkä täällä Suomessa äänestää tuota Kokoomusta,
joka yrittää yksityistää kaiken. Ei kokoomus ole ihmisten asialla, vaan yritysten asialla.
Miten ne aina voittamassa vaalit ?
Vai onko sama meininki kuin naapurimaassa ?
Sitä olemme pohtineet...
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä kok äänestäjiä, jotka olette työntekijän asemassa ja riippuvaisia palkkatuloista haittaa nämä nykyhallituksen (eli ek:n) työntekijän asemaan yksipuolisesti sanelevat heikennykset?
Koko ajan viedään askel kerrallaan työntekijän etuja ja ja heikennetään oikeuksia. Eikö se huolestuta teitä?Ei mun asema oo huonontunu mitenkään.
Ai, eikö sinulta poistunut esim. aikuisopintoraha, vuorotteluvapaa, pienentynyt matkakuluvähennykset, viety työhuonevähennys, leikattu sairaspäivärahaa ja ansiosidonnaista, viety pyöräetu ja koko ajan heikennetä työehtoja esim. määräaikaisuuksien ketjutusta ha irtisanomisoikeutta yms. Ja viety liiton jäsenmaksujen verovähennysoikeutta?
Yksikään luettelemistasi asioista eivät koskea minua
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä olen huomannut esim. facen keskusteluissa, ihan tavalliset palkansaajat äänestää kokoomusta, koska kuvittelevat itse saavansa enemmän rahaa kun kokoomus alentaa heidän verojaan. Eivät tajua sitä, että kun heiltä lähtee vaikka pari sataa vuodessa vähemmän melko pienestä palkasta veroja, saa rikkaat parin tonnin veroedun, ja tämän kaiken rahoittamiseksi pitää ottaa palveluista ja sosiaaliturvasta pois, eli ne tavalliset palkansaajat saa vähemmän palveluja, ja joutuvat itse maksamaan asioista enemmän, mutta saavat toki vähän pienemmän veroprosentin, kaipa se sitten lämmittää mieltä. Joku puolen prosentin ero veroissa kun tienaa vaikka kolme tonnia on ihan se ja sama, mutta kun joku palvelu heikkenee, se tuntuu.
No olihan se keski ja pienituloisten veroale demareidenkin listalla, mutta jostain syystä se ei jää kenenkään mieleen eikä kiinnosta. Se veroale pitää tulla kovin kustannuksin kokoomukselta ja olla kosmeettinen sen sijaan, että se olisi ihan oikea veroale.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että kaikkien pitäisi ottaa edes vähän vastuuta omasta elämästään. Siksi Kokoomus.
Tuo onkin tavallaan oikea logiikka. Mutta mielestäni poliitikkojen pitäisi ottaa vastuu myös kansalaisten elämästä. Itsekäs elämä varsinkin koulutettuna on mitä typerintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä kok äänestäjiä, jotka olette työntekijän asemassa ja riippuvaisia palkkatuloista haittaa nämä nykyhallituksen (eli ek:n) työntekijän asemaan yksipuolisesti sanelevat heikennykset?
Koko ajan viedään askel kerrallaan työntekijän etuja ja ja heikennetään oikeuksia. Eikö se huolestuta teitä?Ei mun asema oo huonontunu mitenkään.
Vain suorittavaa työtä tekevät on kärsineet
Ihan hyvä että turhia etuhimmeleitä karsitaan.
Vierailija kirjoitti:
Sdp olisi ajanut jo suomen konkurssiin. Nyt kurssi on noususuhdanteinen ja kohta meillä on rahaa millä mällätä.
Siis me ollaan syöksymässä kuin kivi pohjaan. Elätkö jossain vaihtoehto todellisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että kaikkien pitäisi ottaa edes vähän vastuuta omasta elämästään. Siksi Kokoomus.
Tuo onkin tavallaan oikea logiikka. Mutta mielestäni poliitikkojen pitäisi ottaa vastuu myös kansalaisten elämästä. Itsekäs elämä varsinkin koulutettuna on mitä typerintä.
Kokoomuksen vastuuontto on eläkerahastosta varastaminen ja sen vuoksi valtion tulopohjan leikkaaminen 50 miljoonalla, joka paikataan 30 miljoonan leikkauksilla neuvolatoiminnasta ja 20 miljoonan leikkauksilla vammaisilta, ei hyvältä näytä.
Ärsyttää tämä Kokoomuksen persuuntuminen. Veroalea ja pienempää progressiivisuutta olen kannattanut aina. Motivoi tekemään työtä. Sitä vastoin tätä rasismipuolta en jaksa katsella yhtään. Myöskään maanpuolustus ei ole kovin lähellä sydäntä. Riittäisi kun Kok. keskittyisi talouspolitiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen vastuuontto on eläkerahastosta varastaminen ja sen vuoksi valtion tulopohjan leikkaaminen 50 miljoonalla, joka paikataan 30 miljoonan leikkauksilla neuvolatoiminnasta ja 20 miljoonan leikkauksilla vammaisilta, ei hyvältä näytä.
Tämä!!
Heillä on salattua ylivertaista teknologiaa käytössään jolla voivat manipuloida itselleen mieluisat äänestystulokset. Hehän ovat avaruuspiruja, kenelläkään maan ihmisellä ei ole niin täysin puuttuva moraali kuin kokoomuslaisilla, muut oikeistolaiset on noiden avaruuspirujen opetuslapsia, ja pahuus senkun leviää jollei siihen puututa kovalla kädellä.
Kekkonen oli täysin oikeassa estäessään oikeistoa nousemasta valtaan, Kekkosen linja on täysin pätevä vielä tänä päivänäkin ja tulee olemaan vastaisuudessakin maailman tappiin asti!
Vaalien tarkistuslaskenta oli kokoomuksella vuosikymmeniä. Eero Lehden firma Tieto. Tarkistuslaskentaa ei koskaan avattu ulkopuolisille. Eikä kenellekään tullut mieleenkään että firman omistaja ei saisi olla minkään puolueen jäsen tai että tarkistuslaskenta pitäisi tehdä julkisen toimesta eikä yksityisen. Vaalitarkkailijat vähän koittivat tästä joskus piipittää...
Eräs ulkomainen vaalitutkija joskus vähän ihmetteli, kun hänen keksimänsä uusi vaalivilpin paljastusmenetelmä tuotti kaksoisjakauman vain kahden maan tapauksessa: Suomen ja Venäjän. Tuolloin kokoomus voitti vaalit ja persut oli ensimmäisiä kertoja iso puolue.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun Antti Petteri ilmaantuu tv - ruutuun, niin laitan välittömästi toiselle kanavalle.
Minä käytän mute-nappia. Kokoomuspaskoilla ei ole meillä sananvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, eikö sinulta poistunut esim. aikuisopintoraha, vuorotteluvapaa, pienentynyt matkakuluvähennykset, viety työhuonevähennys, leikattu sairaspäivärahaa ja ansiosidonnaista, viety pyöräetu ja koko ajan heikennetä työehtoja esim. määräaikaisuuksien ketjutusta ha irtisanomisoikeutta yms. Ja viety liiton jäsenmaksujen verovähennysoikeutta?
Yksikään luettelemis
No joka tapauksessa ovat heikennyksiä työntekijän etuihin ja oikeuksiin. Ihan jokaisen työntekijän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että turhia etuhimmeleitä karsitaan.
Pääsi pitäisi karsia.
Kumpi se ongelma on sinun mielestä? Kokoomus vai Sanna Marinin aikaansaamat velat ja velkojen korkokulut.
Kommaripalstalla on kommaripalstan ongelmat.
Puolisoni ei äänestä koskaan Kokoomusta vaikka on tuplasti korkeakoulutettu ja työelämässä. Veroalennukset olisi antanut sotelle.
Vierailija kirjoitti:
Nä yksityisen sektorin insinöörinä joka joutuu neuvottelee palkkani paikallisesti en hyödy mitään demareista tai siitä et lähihoitajilla ois hirveen hyvät palkat
Ootkin tyhmä insinööri.
Varmaan kaikki yksityisen puolen työntekijät.